Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '07

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Renkli çocuklar

Renkli çocuklar
 

Okul öncesi resim öğretiminde kullanılan renkler, çocukları duygusal olarak etkiler. Bazı araştırmacılar çocukların renk tercihlerinin öğrenme sonucunda oluştuğunu savunurlarken, diğer karşı görüşte olanlar da renklerin doğuştan gelerek çocukların doğal, duygusal tepkileri olduğunu düşünmektedirler.

Renk tercihlerinde çocukların kişilik yapıları etkili olabilir. Bazı çocuklara; 'En çok beğendiğin renk hangisi?' şeklinde bir soruya karşılık olarak verilen bazı ilginç yanıtlar:

-Mavi, çünkü benim gözlerim mavi.Deniz ve gökyüzü gibi.

-Mavi, çünkü o da benim gibi canlı.

-Yeşil, çünkü bana şekerleri hatırlatıyor.

-Pembe, beni iyi hissettiriyor.

-Kırmızı, çünkü sıcak solmayan bir renk.

-Siyah, beni üzgün, soğuk, yavaş, ölü gibi hissettiriyor.

-Gri, çünkü kamyonun çarptığı bir kedim vardı.

-Kırmızı ve maviyi daha çok seviyorum çünkü gözünüze çarpıyor, şimşek gibi parlıyor.

:)))))))

(okul öncesinde resim eğitimi-K.ARTUT)

 
Toplam blog
: 45
: 4525
Kayıt tarihi
: 04.03.07
 
 

Yazmak sadece bilgi paylaşımı değil benim için.Yazmak, öğrenmek,unuttuklarımı hatırlamak,bilmediğ..