Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ressam, karikatürist, öğretim üyesi, biyolog, müzisyen ''Köksal Pabuççu''

Ressam, karikatürist, öğretim üyesi, yazar, köşe yazarı, başarılı insan destekçisi, KÖKSAL PABUÇCU ”YAPTIKLARIMDA HEP YÜREĞİMİN SESİNİ DİNLEDİM”

Öğretim elemanı, ressam, karikatürist, biyolog, yazar, tiyatrocu , köşe yazarı, mütevazi insan, alçakgönüllü hoca , kendisi gibi başarılı üretken insanları bularak onları destekleyen ağabeylik yapan motivatör. Bunlar Tokat’ta Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Fen Edebiyat Fakültesinde uzman doktor olarak görev yapan Köksal Pabuççu Hoca’nın ünvanları .Köksal Pabuçcu Hoca bunların yanı sıra 9. Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel ve Bir Trafik kazasında kaybettiğimiz Cumhuriyet tarihinin unutulmaz valisi Recep Yazıcıoğlu ile dostluğu ile de tanınan bir insan ve “Adam Gibi Vali Yazıcıoğlu” adlı kitabında yazarı.

Köksal Pabuçcu Hoca ile yaptığımız doyumsuz sohbeti okuyunca sizler bir insanın isterse böyle çok yönlü bir insan olabileceğini görecek ve kişisel Gelişiminize yeni bir pencere açacaksınız .Sizi O’nunla yaptığımız sohbetle baş başa bırakıyoruz.

Soru – Hocam bize doğumunuzdan bu yana kısaca kişisel gelişimle dolu olan yaşam hikayenizi anlatır mısınız .

K. Pabuççu- Erzincan’da 1966 yılında doğdum. İlk orta ve lise tahsilimi orada tamamladım. Erzurum Atatürk Üniversitesi Biyoloji Bölümünü tamamladım. Aynı Üniversitede master yaptım. Milli Eğitim Bakanlığınca ilk olarak Muş’a sonra Erzincan’a öğretmen olarak atandım. Daha sonra Tokat Gaziosmanpaşa Biyoloji Bölümünde açılan sınavı kazanarak Fen Edebiyat Fakültesinde uzman dr. Olarak atandım. Halen öğretim üyesi olarak çalışmaktayım. Ankara Gazi Üniversitesinde doktora yaptım. Bilimsel çalışmalarımın yanında sanatla ilgilendim. Sanatla ilgili olarak ilk tanışıklığım 8 yaşında tiyatro ile oldu. Bu yaşta arkadaşlarımla bir tiyatro grubu kurdum. Bu arada resim, daha sonraki yıllarda da muzikle uğraştım. Resimde o yaşlarda çeşitli dereceler aldım. Bazı çocuk dergilerinde karikatürler çizdim. Ortaokulda resime olan ilgim gittikçe arttı . Karma okul sergilerine katılmaya başladım. Lise 1 de resim öğretmenimin teşviki ile birkaç arkadaşla beraber karma resim sergisi açtım. Lisede tiyatro meraklı senaryo yazmaya , yazdığım oyunlarda rol almaya başlayarak yeniden canlandı . Lise yıllarında gitar ve armoni çaldım. Bilim dalları arasında ise biyoloji beni çok etkilemişti. Sonraki yıllarda ise Üniversitede biyoloji okudum. Başta resim olmak üzere sanatın tüm dallarını hiçbir zaman bırakmadım.Tokat’ta Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde adımın verildiği bir sanat kütüphanesi bulunmaktadır.Biyoloji alanında güncel konularda kitaplar yazdım.Tokat Gazetesinde haftalık köşe yazıları yazmaktayım.

YORUMU- Bunların yanında Köksal Hoca mütevazi alçak gönüllü , cömert kişiliği vardır. Bunun yanında Ersan Turan gibi dünya kick boks şampiyonları ile onları motive ederek kurmuş olduğu dostluğu ve bize vermiş olduğu destek, sevgi, ilgi de vardır yetenekleri arasında.Köksal Hocanın yazılarını okumak isteyenler http://www.tokatgazetesi.com/ a gırerek köşe yazarlarından Köksal Pabuçcuyu tıklayabilirler. Pabuccu halen bilimsel, sanatsal ve yazı çalışmalarını Tokatta devam ettirmektedir. Adam Gibi vali RECEP Yazıcıoğlu , Çağımızın Zatürresi Sars, Biyolojık TERÖR, Nilde ölüm , Ringlerden Zirveye Ersan turan gibi güncel kitapları ile meslek kitapları bulunmakta.

SORU- Bu güne kadar kaç kitabınız yayınlandı ve sanatsal başarılarınız neler hocam?

K PABUÇÇU- Şu anda yayınlanmış 8 kitabım bulunmaktadır. 6 kişisel resim sergisi açtım. Yurtiçi ve yurtdışında onlarca karma resim sergisine katıldım. Cumhurbaşkanlığı ve Kültür Bakanlığınca uluslar arası resim sergilerine davet edildim. GESAM asil üyeliğine seçildim. 1999 yılında Kültür Bakanlığınca yayınlanan çağdaş Türk Resim sanatından bir kesit adlı kitapta Cumhuriyet dönemi çağdaş Türk Ressamları arasında gösterildim. 1993 yılında gazeteciler cemiyetince yılım karikatüristi seçildim. Süleyman Necati ödülü aldım.

YORUMU- Köksal Hoca bunların yanında yazdığı ADAM GİBİ VALİ RECEP YAZICIOĞLU adlı kitapla da büyük ilgi görmüş ve yetenekli olan insanları desteklemek gibi bir görevde üstlenmiştir.

SORU- Sizi bilim adamı olmaya iten etkenler ne idi hocam?

K PABUCCU – Araştırmaya olan merakım… Hep bir şeyler keşfetmek isterdim hep küçük yaşlardan beri. Hatta küçük yaşlarımda önce çizimler yapıp, sonra bunları sanayideki ustalara yaptırmak istemekteydim. Bu yüzden ustaları çok bıktırmıştım. Çoğu insanın önemsemediği detaylar benim için büyük merak uyandırır . O konuyu araştırır önce kendim tatmin olurum. Biyolojik bilimlere araştırmaya ise görünmeyecek kadar küçük alemlere olan merakımla yöneldim. Şimdi elektron mikroskopla çalışmaktayım. Binlerce kere büyüterek görebildiğim büyülü dünyada incelemeler yapmaktayım.

YORUMU- Köksal Hoca anlattığı gibi büyülü dünyalarını BİYOLOJIK TERÖR, SARS, NİLDE ÖLÜM adlı Nesil yayınlarından çıkan kitapları ile milyonlarla da paylamıştır.

SORU- Hocam siz bilim adamısınız ve aynı zamanda sanatçısınız da. Sizi sanatı desteklemeye sanata yönelmeye iten etkenler nelerdi?

K PABUCCU- Sanata küçük yaştan beri ilgi duydum.Sesler ve renkler beni çok etkilerdi. Sonraki yıllarda bunların etkisi hiç durmadan devam etti. Sanatı veya bir nevi ihtimam ile yapılan emekle ortaya çıkan bir şey görsem onu desteklemeye başka bir ifadeyle onu alkışlamaya çalışıyorum. Emeğe karşı müthiş bir saygım var. Ama yapılan her işin mükemmel yapılmasından yanayım. Siz mükemmel veya ona yakın yapın tüm dünya sizi görecektir mutlaka. Elbette herkes onu göremeyecek ama görenler ve onun değerini bilenler olacaktır mutlaka. Hoş insanların takdir etmesi çok ta önemli değil ama sisin içinize siniyorsa yaptığınız iş , önce ona kendiniz saygı duyarsınız

YORUMU – Altının değerini yalnızca sarraf bilir misali Köksal Hoca güzel işleri yapanı mutlaka bulur ve onları destekler ve onların daha güzele gitmesine vesile olur.Bu yüzden de öğrencileri tarafından mutlaka çok sevilen bir hocadır.

SORU- Hocam sizin mesleğinizin zor ve kolay yönleri neler ve zorlukları nasıl aşarsınız siz.?

K PABUÇÇU-Mesleğim eğer gerçek manada yapmak isterseniz, çok zor ve çok stresli bir meslek. Hem sorumluluğu çok ama çok büyük. Kolay yönü ise yeni bilgilere ulaşmanın verdiği ferahlık ve onu paylaşmaktan duyduğunuz huzurdur. Günlerce laboratuarda yattığımı biliyorum. Araştırmalarımız esnasında ölüm tehlikesi ile bile karşı karşıya kalmaktayız.

YORUMU- Köksal hocamız bu zorlukları aynı zamanda insanlık sevgisi ile de aşmış değerli bir bilim adamımız olmuştur her zaman.

SORU- Bu mesleği seçmenizde sizin okul, arkadaş ve aile çevrenizin etkisi ne oldu?

K PABUÇÇU - Bu mesleği seçmemde kendi merakım ve kaderin takdiri yönlendirici oldu. Lisedeki Biyoloji hocam bransını çok seviyor ve herkese de sevdirmekteydi. Bununda bu mesleği seçmemde artı etkisi olduğunu düşünmekteyim.

YORUMU- Öğretmenin asıl görevi de zaten önce mesleğini severek sonrasında da bu mesleği öğrencilerine sevdirmek olursa o zaman toplum mesleğini seven bilinçli ve farkında lık düzeyi yüksek insanlarla dolar.

SORU –Bu meslek sizi maddi ve manevi açıdan tatmin etti mi hocam nasıl ?

K PABUCCU- Mesleğim ülkemiz açısından parasal olarak hiçte tatmin edici değil. Ama daha önceden de söylediğim gibi manevi yönden tatmin etmekte her zaman beni.

YORUMU- Köksal Hoca gerçekten de manevi olarak gönül zenginliği çok olan insan

SORU- Hocam başarılı olmuş, kişisel gelişimi yüksek insanları desteklediğinizi bilmekteyiz.Bunlardan bir tanesi de Tokatta güreş dışında ilk dünya şampiyonu olan kick bokscu Ersan Turan Başarılı insanları desteklemek size neden bu kadar haz vermekte.?

K PABUCCU- Ersan Turan gibi insanların dünyaya çok nadiren geldiklerine inanmaktayım. Nitekim Tokat tarihine bakarsak bu zamana kadar Tokattan 5 tane dünya şampiyonu çıkmış. Bunlardan bir tanesi de Ersan Turan. Ben Ersan Turan’ı hiç tanımadan yürekten alkışlamaktaydım. Tanıştıktan sonra ise O’nun ne kadar çalışkan mesleğine ve işine ne kadar saygılı bir insan olduğunu gördüm ve işini en mükemmel derecede yapmak için gayret sarfeden bir insan olarak tanıdım. Bunu da başarmış alanında dünyanın en büyüğü olduğunu ispat etmişti. Disiplinli çalışmasını, dürüstlüğünü , her şeyden önce insani yönün çok takdir ettim. Benim gözümde Ersan Turan işini çok iyi yapan mükemmel bir insan.

Sonuna kadar Ersan Turan’ın yanında olacağım.

YORUMU- Köksal Hoca her zaman başarılı insanlara ve kendisi gibi mükemmeliyetçi insanlara saygılı ve destek olan insan bazı yazar geçinenler gibi millete tepeden bakmamakta . Bu ona olan sevgi ve saygının Tokatta artmasına sebeb olmakta.

SORU- Hocam öğretim üyesi, yazar, köşe yazarı ve ressam olarak daha birçok işle meşgulsunuz bu kadar işe uğraşmaktan sıkılmıyor musunuz?

K PABUÇÇU - Tam tersine çok işle uğraşmak beni mutlu etmekte.Başarılı insanları desteklemekten de büyük haz duymaktayım. Onların başarılarının ve yeteneklerinin artması içinde duacıyım.

YORUMU- Gerçekten de insan kendi yaptığını ve daha iyisini yapan insanları takdir etmekte cimri davranmamalı onların başarılı olması içinde çaba harcamalı ki ülkemiz daha ıyıye ve güzele gitsin her zaman

SORU- Hocam sizi hayatta en çok kızdıran ve sevindiren olaylar neler acaba? Sebebleri neler?

K PABUÇÇU- Anılarım o kadar çok ki ancak şunu ifade etmek isterim ki, beni en çok sevindiren şey emekle ortaya çıkan işlerdir. En çok kızdıran şey ise emeğin kıymetinin takdir edilmemesi. Üstelik onun küçük görülmesidir. Bu tipteki insanlar yalnızca kendilerini yüce görür. Başkalarını takdir etmezler. Yaptığım işlerin takdir edilip edilmemesi beni çok fazla entrese etmez. Nitekim hayatımda insanlar iyi desin diye hiçbir iş yapmadım. Yaptıklarımda hep yüreğimin sesini dinledim. İnsanların tepkilerinden korkarak ta geri adım atmadım. Beni üzen başkalarının başarılarını göz ardı etmeye çalışan gömleği ile kavgalı kendini aşamamış “ takdir yeteneği özürlü” insanlardır.

YORUMU – Herkesi takdir etmek er insanın işidir. Köksal Hoca ise kimseyi kıskanmadan “elele verelim hep berebar kişisel gelişimimizi daha ileriye götürelim” diyen insanlardan her zaman .

SORU- Bilim adamı ve sanatçılıkta en çok kimi model aldınız hocam?

K PABUÇÇU- Yalnızca kendi çabaları ve Allah’ın yardımı ile çok çok çaba harcayarak başarı elde etmiş herkesi model aldım. Aslında onlardan faydalandım . Başarıları hiçbir torpile ve kayırmaya tabii olmayan herkesi model aldım ve takdir ettim. Ben bu insanlara çok saygı duyar, çok sever ve takdir ederim.

YORUMU – Köksal Hoca ne dediyse odur ve ne yazık ki bazı insanlar başarıyı takdir etmek yerine başarıyı takdir ediyormuş gibi görünerek hem kendilerini kandırmakta hem de itibarlarını sarsmaktalar.

SORU- Bu başarılı çalışmalarınızda sizi motive eden etkenler neler Köksal Bey, Bu verimli çalışmalarla bu başarıları elde ettiniz?

K PABUÇÇU – Yaptığım tüm bu işlerden büyük zevk almaktayım. Bir işi bitirmeden başka bir işin planını yaparken ancak elime aldığım bir işi yarım bırakmamaya büyük gayret göstermekteyim. Biten bir iş bana büyük enerji vermekte. Beni gerçekten seven insanların takdirleri beni her zaman motive etmekte başka başarılara sevk etmekte.

YORUMU – İnsan ne kadar başarılı olsa da daha büyük başarılara motive olmak ister. Köksal Hoca da bunu yapmakta zaten.

SORU- Biyoloğ, ressam, yazar olmasaydınız ne olurdunuz Hocam neden?

K PABUÇÇU – Yine yaptıklarımı yapmak isterdim. İlaveten bir yayın kurumunda tv proğramcısı , güzel konularda kapsamlı produksiyonlar hazırlamak isterdim.

YORUMU – Yaptıkları ile yetinmemek , ne kadar yaparsan yap daha iyiye güzele gitmeye çalışmak her zaman kişisel gelişimi yüksek ve farkındalık düzeyi büyük olan insanların işidir.

SORU- Hocam ressam, biyolog gibi mesleklere yönelmek isteyenlere başka ne anlatacaksınız bizim aracılığımız ile

K PABUÇÇU- ÖSS ile ressam , biyolog olmak isteyenlere kesinlikle seveceği meslekleri yapmalarını önermekteyim. Hiçbir zaman unutmayın ki her mesleğin bir zirvesi vardır. Siz sevdiğiniz alanın zirvesine çıkmaya çalışın.

YORUMU – Köksal Hocamıza yeni kitapları ve sergileri için şimdiden başarılar dileriz.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..