Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '08

 
Kategori
Haber
 

Resul'un mezarındaki tek bir taşa zarar gelirse !

Resul'un mezarındaki  tek bir taşa zarar gelirse !
 

04.08.2008 tarihinde ART TV'de yayınlanan 'Beyin Fırtınası' adlı
programda ömrümde ilk kez duyduğum bir bilgi ile karşılaştım. Göz
yaşlarımı tutamadım. Atatürk ile ilgili duyduğum en muhteşem
bilgilerden biriydi.
Olayı anlatan kişi AKP 21. 22 dönem Millet Vekili Prof. Dr. Nevzat
Yalçıntaş. Sayın Yalçıntaş'ın anlattığına göre zamanında kendisine bir
döküman gönderilmiş. Dökümanı incelediğinde şaşkınlık geçirmiş, çünkü
kendisi de bu olayı ilk defa duymuş. Anlattığına göre söz konusu
belge Dış İşleri Bakanlığı'nın diplomatları ile yaptıkları çeşitli
yazışmalara ilişkin. Tabi yaşlı biri olduğu için detayları verirken
isim hatırlamakta zorlanıyor ama anlattığına göre bu belgede şöyle
bir yazışma örneği var.

Bildiğiniz gibi Suudi Arabistan'daki en büyük mezhep olan Vahabilik
anlayışına göre mezar kavramı yoktur, dolayısı ile mezar ziyareti de
yoktur. Geçtiğimiz yıllarda ölen krallarını dümdüz bir toprak
altına baş ucuna hiçbir yazı dahi yazmadan gömdüklerini tv'lerde siz
de görmüşsünüzdür.

1930'larda Atatürk'e Suudi Arabistan'daki bir Türk resmi görevliden
şöyle bir resmi yazı geliyor :' Suudi yetkililer Vahabi geleneklerine
uymadığı için Kabe'yi yıkmayı planlıyorlar' . ( benim tahminimce bu
sapkınlığa o dönemlerde bölgede çok etkili olan İngilizler'in
yönlendirmeleri ile düşmüşlerdir. Zannederim Kabe'nin ortadan kalkması
İngilizler'in çok işine gelirdi !Tövbe estağfurullah!).

Atatürk bu resmi yazıyı alınca Suudi yetkililere ulaştırılmak üzere
derhal bir telgraf gönderiyor. Metin çok kısa:

' Eğer Resul'un mezarındaki tek bir taşa zarar gelirse biz derhal
aşağı geliriz !
M. Kemal

( Suudi Arabistan coğrafi olarak daha aşağıda biliyorsunuz
muhtemelen bunu kasdederek tehdit ediyor)

Ben bu bilgiyi ömrümde ilk kez duydum. Eski AKP Millet
vekili Prof. Dr. Yalçıntaş ' bu belgenin özellikle saklandığını
tahmin ediyorum çünkü birilerinin işine gelmez !' demeyi de ihmal
etmedi.

 
Toplam blog
: 57
: 2828
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

17 yıldır uluslararası firmalarda yöneticilik yaptım. Bunun yanında şirketlere satış, yöneticilik, k..