Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '11

 
Kategori
TV Programları
 

Rıfat Karlova ve Uzakdoğu televizyonlarında sunuculuk

Rıfat Karlova ve Uzakdoğu televizyonlarında sunuculuk
 

Tayvan o kadar sevimli bir yer ki tahmin edilemeyecek kadar güvenli ve renkli bir memleket.


Televizyonda sunuculuk uzun zamandır yaptığım bir iş olsa da bu kez içine girmiş olduğum program hem format hem de içerik açısından diğer şovlardan farklı olması sebebiyle benim için çok özel bir anlam taşıyor. Yurt dışında geliştirdiğim (Çince konuşulan coğrafya) kariyerimin yeni durağı Tayvan’ın PTS kanalı, yani devlete ait olan bir kanal ve bu yüzden de yayınlanan programların içerikleri daha bir dikkatle hazırlanıyor. Direkt rating amaçlı magazinsel veya popüler kültürden beslenen yayıncılık yapılmamasının sebebi de devlete ait olması ve öğretici yayın yapılması gerektiği. 

Programın formatı aslında oldukça basit. Programımızın adı “Sağlık Araştırma Ekibi” bu yüzden de ben sürekli olarak Tayvan’ın dötr bir yanında bulunan hastaneleri gezerek bilgi topluyorum. Her hafta bir hastalık üzerine yoğunlaştığımız programın dış çekimleri boyunca hem hastanelere gidiyorum hem de o haftaki konumuzla alakalı olan doktorlar ile röportajlar yapıyorum. Programın formatındaki en güzel farklılık ise gereken sağlık taramasından kendimin geçiyor oluşu. Bu yüzden de hem sunuculuk yapıyorum hem de kendi sağlığım hakkında daha fazla bilgi sahibi oluyorum. Örneğin şeker hastalığını anlatırken şeker seviyemi ölçtürüyorum ya da vucüdumda şeker hastalığı var mı yok mu daha yakından anlamak için diğer testlerden geçiyorum. Bu sayede hem kendi sağlığım hakkında bilgi alırken diğer taraftan izleyenlere şeker hastalığı hakkında bilgiler veriyorum. 

Dış çekimler genelde soğuk hastane odalarında ve ya koridorlarda olduğu için izleyenlere daha canlı bir sunuculuk izletmeye çalışıyorum. Bu yüzden de sık sık çevremdekilerle şakalaşıyorum.Normalde bir sağlık programı çok daha soğuk sunulurken ben bu kez içerie fark katmak için doğaçlama espriler, oyunlar ve şakalar katmaya çalışıyorum. Bir nevi gezi programı anlatıyormuşçasına izleyicileri eğlendirerek programın dış sunumlarını gerçekleştiriyorum. 

İç sunumlar için ise Tayvan’dan ünlü bir bayan sunucu görev yapıyor. Henüz programın dış çekimleri yapıldığı için daha stüdyo çekimlerine başlanmadı. Bu yüzden de öncelikle belirlenen konuların röportaj kısımlarını şimdiden çekmeye başladık. Haziran gibi de stüdyo kısmına geçeceğimiz için belli bir alt yapıyı şimdiden oluşturmayı hedefliyoruz. Bu süre zarfında çalışkan ve dinamik bir çekim ekibiyle çalışıyorum. Onların da hem destekleri hem de arkadaşça tavırları sayesinde çekimler oldukça eğlenceli geçiyor. 

Sunuculuk yaparken kullandığım dil olan Çince ara ara sorun yaratsa da bir yabancı olarak başka bir kültür ve dünyanın içerisinde bu şekilde bir görev almak benin için inanılmaz bir meydan okuma anlamına geliyor. Bu yüzden de program öncesinde o haftaki içeriğe sıkı çalışıyorum ve her defasında farklı bir tad ile seyircilerin karşısına çıkmaya özen gösteriyorum. Kıyafetlerimi özel seçiyorum ve program ekibimizle her geçen hafta daha yakın ilişkiler kuruyorum. Çok yakında yayınlanmaya başlayacak olan programımızın çok sevileceğini ümit ediyorum. Dilerim hastalara güzel bilgiler vererek yardımcı olurken diğer izleyicilerimize de sağlık hakkında değerli bilgiler aktarabilirim. Aynı zamanda bir Türk olarak belki de Asya’da çok az yabancının seçilebileceği bu büyüklükte görevi omuzlamaktan gurur duyuyorum. 

Sevgilerimle,  

Rıfat Karlova 

www.rifatkarlova.com 

 

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..