Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '19

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
43
 

Ruh Sağlığımız..

Çarpık yapılaşmadan aile içi çıkar çatışmalarına hatta toplumsal ilişkilerin neredeyse tamamen bireyselleştiği ve ben odaklı toplumsal yapıya dönüştüğü bugünlerde MHP lideri tarafından toplum ruh sağlığı yasasının oluşturulması için yapmış olduğu girişimini yerinde bulduğumu ifade ederek başlamak istiyorum.

Serbest Piyasa Ekonomi modeline geçildiği Özal hükümeti ile birlikte ülkenin eğitim düzeyinin piyasa ekonomi modeline uyum sağlayacak yeterliliğe sahip olmamasından kaynaklı ilk toplumsal değerlerimizin yitimine başlayarak bugünlere gelinmiştir.

SPE modeli çağdaş ekonomi modeli aynı zamanda liberal kapitalizm sistemi diye tanımladığımız bu sistemin acımasız ve insan ilişkilerini tersyüz eden vahşi yönü törpülenmediği sürece toplumun ruh sağlığını bozmaya devam edeceğini söyleyebiliriz.

Toplumun ruh sağlığı nasıl bozulmasın. İnsanların büyük çoğunluğu meta'ya tapar oldular adeta. Eş ve çocuklarıyla birlikte sabah kahvaltılarında başlayan ekonomi muhabbeti akşam saatlerine kadar sürdüren hatta gece uyurken bile ekonomi ile uyuyan, sabah ekonomi ile uyanan toplumdan ruh sağlığını nasıl bekleyebilirsiniz ki?

Yaşamda bir insan duygu ve mantığını elli'ye elli dengede tutmasını bilmiyorsa sağlıklı yaşam sürdüremeyeceği misali, bireyin yaşamında duygusal yapıyı gerektiren aile çevre ve toplumsal ilişkilerle meta değerlerini elli'ye elli yani paralel eşgüdümlü götüremiyorsa o bireyde ruh sağlığından şuphe edilir. Yani tüm duygularını ve mantığını meta üzerinde kurguluyor ve yaşam felsefesini meta üzerinde kurgulamaya çalışıyorsa veleddalin amin! O tipleri ben bile kurtaramam. İliklerine kadar hatta genlerini bozacak şekilde meta değerleriyle tersyüz olmuş kişiler kendilerini eski değerlere dönebilmeleri oldukça güç olduğunu düşünürüm.

İşte tam burada ruh sağlığından söz edilebilir ve bu gibi kişilerin mutlaka bir hekime baş vurmaları gerekir diye düşünüyorum. Çünkü meta hırsı ve bencillik bir hastalıktır. Mutlaka tedavi edilmeli yoksa el fatiha..

Toplumun bu derece olmasa da insan ilişkilerini olumsuz yöne doğru gideceğini 94 ekonomik krizinden sonra 95 yılında öngörmüş ve bu toplumda ticaret yapmanın zorlalacağını anlamış ve Avrupa ülkelerinde ticaret yapmak için aynı yıl piyasa araştırma üzerine Avrupa gitmiş, 99 yılında kesin kararla Avrupa'da bulunan bir tanıdığımla ortaklık görüşmeleri yaptıktan sonra ortaklıktan vaz geçmesiyle ilk dersimi almış, bir yıl sonra tekrar girişimde bulunarak Avrupa'da satış temsilciliği bulunan bir firma ile sözde anlaştıktan sonra kesin anlaşma aşamasında istemediğim halde israrla birlikte gitmeyi isteyen ortaklıktan vaz geçen tanıdığımla birlikte satış temsilcisine gittikten ve gün boyu iş görüşmeleri yaptıktan sonra kesin anlaşmayı maalesef o tanıdığım sayesinde yapamamış oldum. Oysa ben düşünceleri bile sesli yapan kişilerdenimdir. Ama yanlış olduğunu sonradan anladım. Yahu ne işin var o önceden vazgeçen tanıdığına bu ortaklık konusunu söylemeye!

Başkalarının başarılarını sindiremeyen toplum olduk..

Hep benim olsun, her şey benim olsun, onda olmasın toplumu olduk..

Onda olanını nasıl yok edebilirim toplumu olduk..

Aah vatandaşım..

Aah bireyim..

O olmasa, sen de olmayacaksın bilmiyorsun. Toplumsal ilişki demek, sen ben o biz siz onlar'dan oluşan ilişki demektir. 

Toplumsal ilişkilerin ruh sağlığı sen ben o siz biz onlar'dan oluştuğu gibi sen ben o siz biz onlar'ın sağlıklı ruh yapısıyla dengeli toplum yapısını oluşturur ancak!

Dengeli ve sağlıklı ruh yapısını olulturmanın yolu sevgi'den geçmektedir.

İnsanları seveceksiniz kardeşim ruh sağlığının sağlıklı olmasını istiyorsanız.

Şark kurnazı olmayacaksınız..

'Ben' değil, 'biz' demediğiniz sürece bir arpa boyu yol alamazsınız toplum ruh sağlığı konusunda. Biz, hepimiz. Dünya'daki tüm insanıyla 'biz' demek zorundayız sağlıklı dünya oluşturmak adına..

Unutmayınız meta bir araç olmalıdır, amaç değil..

Güç parada değil, güç ilişkilerdedir.

Her şeyi ve herkesi özellikle aile bireylerini artıları ve eksileriyle kabul etmesini beceremiyorsanız ruh sağlığınızın onarılmasını beklemeyiniz. Bin yasa da çıkarılmış olsa ruh sağlığıyla ilgili hepsi boşu boşuna sizin için.

Sizi siz onarabilirsiniz ancak. Onarım aileden başlamalı. Aile onarımını onaran toplumsal ilişkilerini de onarmasını bilir.

Unutulmamalıdır ki, kapitalizm'in kuralları dünyada hiç bir güç tarafından değiştirilememiştir ama kapitalizmin kurallarına uymamak sizin elinizdedir!

Küçük örnek vereyim..

Komşuluk ilişkileri insan yaşamı başlayalı beri her zaman var olan bir şey. Hem de çok önemli bir ilişki. Yeni icat edilmedi. Otuz yıl önce de komşu vardı bugün de var. 'Efendim eski komşuluk ilişkileri kalmadı, herkes kendini düşünüyor'. Yok böyle bir şey. Her birey eski komşuluk ilişkilerini taze tutmasını bilirse komşuluk ilişkileri bozulmaz diye düşünüyorum.

Kendiniz olunuz kendiniz..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2065
Toplam yorum
: 1092
Toplam mesaj
: 80
Ort. okunma sayısı
: 471
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster