Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Siyaset
 

Sadaka kültürü

SADAKA KÜLTÜRÜ !

20.12.2008 günü Bursa’ da TOKİ törenlerine katılan Başbakan; yaptıklarıyla övünürken eleştirenlere de veryansın ediyor :

“ Efendim biz sadaka kültürünü geliştiriyormuşuz ! Sosyal Devletten söz ederler ama iktidara geldiklerinde unuturlar. Fakir fukarayı gözetmezler. Bize ne derlerse desinler ; Benim valim, benim kaymakamım, benim Belediye Başkanım, benim muhtarım gerekirse ev ev dolaşacak muhtaç durumdaki insanları bulacak, sobası yoksa sobasını ve de kömürünü verecek ! Ananızın ak sütü gibi helal olsun “ diyor.

Hükümet ve Devlet kavramı yıllardır ayrı iken bugün hükümet = Devlet konumuna getirilmiştir.

Ne demek benim valim ? !

O vali devletin geleneklerine ters gelen bir konumda kalırsa nasıl hayır der ?

Başbakan ve bakanları devletin olanaklarını alabildiğine kullanarak iktidarlarını sürdürme isteğinde olabilirler. Muhalefet ve sivil toplum kuruluşları bunu eleştirirken devletin sorumluluk makamına getirdikleri de yanlışa ortak olamazlar.

Olurlarsa suç işlemiş konumuna düşerler. O zaman Devlet adına görev yapanlar devreye girmek zorundadırlar.

Ne yazık ki son altı yılda Devlet kadrolaşmalarla ele geçirildiği için örnek bir davranışa pek rastlanmamaktadır. Bu konuda iyi niyetle ortaya çıkanlarında hemen gereğine bakılmaktadır !

Başbakan’ a “ benim memurum “ dedirten de bu oluşumdur.

1961 Anayasası ve 1982 Anayasası’ ında anlamını bulan “ Sosyal Devlet ” planlaması olan devlettir.

Bu devlet ; yeni doğan bireyinden ölünceye kadar sorumludur.

Bu devlet ; kurumları eliyle kimseye belli etmeden yardıma gereksinme duyan yaşlı, kimsesiz ve korunmasız bireylerine yardımını yapar. Bunun bir ilkesi vardır. Sosyal Yardım Kurumları Cumhuriyet’ in kuruluşundan beri böyle çalışmaktadırlar.

Bunun propagandası olmaz. Karşı çıkılan budur !

Temelinde yukarıda da belirttiğim “ Oy “ yatırımı vardır. Devleti dönüştürme anlayışı vardır. Yadsınan budur !

Sosyal Devlet bireylerinin geleceği için yeni iş alanları yaratır ya da öncülük eder.

Dünya ve ülkem bir “ KRİZ “ döneminden geçiyor. Her gün işyerleri toplu işçi çıkarıyor. İşsizler ordusu çığ gibi büyüyor. “ Sadaka kültürü “ ile durumu ne zamana kadar götürebileceğinizi düşünüyorsunuz ?

Umutsuzluğa düşen bu insanlar geleceğimizdir. Yerel seçimlere yönelik çabalarınız size oy olarak geri dönebilir. Ancak geleceğimiz iyi görünmemektedir !


Ahmet Metin Kılınçer

Emekli Öğretmen-Balıkesir


21.12.2008

 
Toplam blog
: 35
: 350
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Emekli öğretmenim. Ödünsüz bir kemalistim. Bu düşüncelerimi gençlerle paylaşmak istiyorum. Sorumluyu..