Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

Safımız belli olsun!

Safımız belli olsun!
 

Bekliyoruz bakalım...


Bütün gözler sayın Başbakanımızda idi, herkes ne konuşacak diye onu bekliyordu ve nihayetinde konuştu da ne konuştu? Ele avuca sığacak ne söyledi?
Açıkcası beni hayal kırıklığına uğrattı. Beni tanıyanlar bilir, daima barıştan yana ve savaşa karşı bir tutumum vardır, lakin Israil`in yaptığını görünce: "Bu apaçık bir savaş ilanıdır" demekten kendimi alamadım ve karşılığında, yüce Türk ordusunu sınıra dayamak en güzel gözdağı olacağını düşünmüştüm.., ama nafile. Başbakanımız sadece bir konuşma yapıp, 'bilmem hangi hukukun, bilmem nesine aykırı imiş' dedi.

Yani kısaca, hiç konuşmasa da olurdu diye düşünmekteyim. Ölenlerin, şehit düşenlerin Haklarını bu dünyada kim soracak? Tamam mahşer günü ALLAH var, ammena! O konuda zerrece şüphemiz yoktur, ve şuna da şüphemiz yoktur ki, masumun ahını alandan, aheste aheste çıkacaktır elbette. Ama o gemide ölen masumların ahını, Türkiye Cumhuriyeti olarak, biz sorsa idik; hiç olmazsa iki uçak kaldırıp gözdağı verse idik, daha bir güzel olmazmıydı acaba?

Dedim ya, aslında barışı esas alan bir insanım, ama herkes haddinide bilmesi gerekir.

Şuda aklıma gelmedi değil hani, yani bir yandan Israil saldırısı, müslüman toplumları için iyi oldu. Niye mi?

Çok basit! Filistin uzak herkese, uzakta olan, başka ülkenin vatandaşına olan, vatandaşlarımızı aslında pek şok etmiyor. Belkide alıştık idi, belkide artık normal karşılamayı öğrettiler. Şimdi kendi vatandaşımızı vurduklarında ise, birden "Gazze Savaşı" diye adlandırdığımız çatışma, kapımıza geldi. Yani hemen yani başımıza. Durum değişti birden, halk ve dünya bazı şeylerin farkına vardı. Dünya derken devletleri kast etmiyorum, nitekim onlar zaten biliyordu neyin ne olduğunu. Ben daha çok toplumsal boyutdan bahs ediyorum. Yani sen ben, o, şu , bu.. Yani HALK!

Evet, artık bu savaş sadece Filistin'in değil, bizimde savaşımız oldu. Çünkü Filistinli masumların kanı akarken, biz kendimizi nede olsa güvende hissediyorduk. Şimdi ise öyle mi? Adam kapımızın önünden gemiyi aldı, kuzu kuzu götürdü kendi limanına!

O bakımdan, yani insanların duyarlı olması açısından iyi oldu diyorum.

***

Yalnız bir başka noktaya daha dikkat çekmek istiyorum. Sayın Fethullah Gülen, her konuda iki çift laf ederdi. Bu Israil olayında ben ondan birşey duyamadım? Acaba Sayın Gülen niçin bu konuda bir kınama, yahut lanet, yahut en azından bir konuşma yapmamıştır? Buda beni ayrıca bir düşündürmektedir. Zaman gazetesine baktım, "belki" dedim; " orada birşeyler yazılmış ve yayınlanmştır" ama nafile. Hiç birşey göremedim.

Sanırım Sayın Gülen, gelecek günlerde bir açıklama yapar. En azından bir kınama, bir lanet okumasını beklerdim açıkçası.

Bekliyoruz, inşallah çok bekletmeden şu açıklama gelirde, en azından herkesin safını belirlemiş oluruz.

Saygılarımla
Mustafa Çelebi

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..