Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '09

 
Kategori
Güncel
 

Sağ yanımda yârem var...

Sağ yanımda yârem var...
 

Akşam haberlerinde Rus Kızılordu Korosu'nun, Türk Kızılay Korosu ile vereceği konserin tanıtımı vardı. Haber kanalı seyircilerine jest olsun diye koronun akşam çalıp söyleyeceği bir parçanın provasını canlı olarak yayınladı.

Sunucu her ne kadar Yaylalar adlı parçayı dinlediğimizi söylese de, koronun söylediği parça Kahramanmaraş / Elbistan yöresine ait bir türküydü; Çamdan sakız akıyor / Kız nişanlın bakıyor...türküsü. Bembeyaz denizci üniforması giymiş bir subay solo olarak başladı söylemeye, sonra da koro eşlik etti.

Dalmış gitmişim türkünün büyüsüne. Tâ ki nakarat bölümü söylenene kadar. Nakarat bölümü şöyledir;

O yana da dönder sar beni,
Bu yana da dönder sar beni,
Sağ yanımda yârem var,
Sol yana dönder beni...

Bu kez de eski günler geldi aklıma, iyice derinlere daldım.

40 yıl önce biri kalkıp da deseydi ki; şu Rus Kızılordu Korosu gelse de dinlesek, hele bir de ' Sağ yanımda yârem var / Sol yana dönder beni ' türküsünü söylese...Bunlar 40 yıl önce çok derin konulardı gerçekten. Bir kere neden o koroyu dinlemek istediğini sorarlardı adama. Ardından da ' sağ yanında ne yarası var, sol yana dönmek istemek de ne oluyor? ' sorularına cevap arardı zavallı.

Neredeyse her akşam, dolarla borçlananlar, Marlboro'ya gelen zam haberleri var televizyonlarda. 40 yıl önce uluorta Marlboro içmek ve dolar taşımak bile yürek isterdi. Şimdi ise yanınızda TL yoksa USD vererek Rus Kızılordu Korosu'nu seyretmek için bilet alabilir, konser saatini beklerken dışarıda Marlboro'nuzu tüttürebilirsiniz.

Sahi, ben şu türkünün nakarat kısmına takıldım kaldım. Hani insanın yüreği solda atar diye bütün türkülerde sol yanı acır ya insanın? Neden bu türküde ' sağ yanımda yârem var ' diyor acaba? Bileniniz var mı?

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..