Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Sağlıklı bir psikolojik hayat için öpüşmek gerekiyormuş

Sağlıklı bir psikolojik hayat için öpüşmek gerekiyormuş
 

Neden insanlar öpüşür.

Nedenini bilen var mı?

Sanki öpüşmek aşkın olmazsa olmazı gibi bir şey geliyor bana.

Bebek iken çocuk annesini sadece aç olduğu için mi emer?

Meme emmese bile çocuk neden emzik emer?

Çocuğu emzikten ya da memeden ayırmak neden son derece zordur?

Normal bir yetişkinin sağlıklı bir psikolojik hayat sürmesi ve bağımlılıkların tuzağına düşmemesi için gün içinde birkaç kez öpüşmesi gerektiğini okudum, daha da şaşırdım.

Sık sık sevgiyle öpüşenlerin bünyeleri daha güçlü oluyor, kafaları daha çok çalışıyor ve bu insanların sezgileri diğerlerinden farklı oluyormuş. Böylece bunlar hayatta daha başarılı oluyorlarmış. O zaman bu öpüşme bu kadar işe yarıyorsa, kendimizi ondan sakınmamamız gerekiyor.

Yıllar önce, Freud, annemizin memesinin bizi sevgilimizin öpücüğüne hazırladığını açıklamıştı. Bana pek mantıklı gelmedi ama yakın geçmişte bilim adamları bu görüşü doğruladılar. Ama hala nereden bu kanıya vardılar, şüphelerim vardır.

Freud'a göre de memesini emen erkek bebeğin annesi ona karşı kendi cinselliğinden kaynaklanan duygularla yaklaşıyormuş: Anne çocuğu okşar, öper, sallar ve açık biçimde onu cinsel nesne yerine koyarmış. Bir anne, bütün sevgi belirtilerinin çocuğunun cinsel içgüdülerini uyandırdığını ve onu daha sonraki yoğunluğuna hazırladığının farkına varsaydı, büyük ihtimalle dehşete düşerdi. Bana göre dengesi de bozulurdu.

Öpüşmeyi severiz, belki öpüşme ilk büyük aşkımızda olduğu içindir. Belki de sebebi yoktur. Ne bileyim bu konu karışık bir konu geliyor bana, ama bir sonuca da varamıyorum.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..