Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '14

 
Kategori
TV Programları
 

Sahici bir aşk isteyenler için Çalıkuşu...

Sahici bir aşk isteyenler için Çalıkuşu...
 

Aşk güzeldi bir zamanlar… Kirlenmeden önce dünya ve insanlar…

Ne olursa olsun, aşk kendini kurtaracak bunca kirli yürek arasından…

Çalıkuşu, ilk başladığı günden beri, beni ve eminim izleyen herkesi çok başka dünyalara götürdü. O kadar çok aşk izledik ki bugüne kadar. O kadar çeşitli, o kadar değişik.. Ama bana sorarsanız, hiç biri Kamran ile Feride aşkı kadar etkileyici değildi. Bu aşkı izlerken gözleri dalıp gidiyor insanın, yüzünde bir gülümseme oluşuyor ister istemez. Tertemiz iki yürek, gözlerle konuşan, anlaşan iki genç. Kalplerindeki o heyecan, o uçuşan kelebekler hani , tutulan diller, aniden yapılan itiraflar, küçük ve tatlı cilveler, kıskanmalar, imalar, aşka dair dillerden dökülen kelimeler. Bildiğimiz aşk işte. Ama nasıl güzel yazılmış bu aşk. Nasıl şahane oynamışlar Burak Özçivit ve Fahriye Evcen. Nasıl özlemişim ben ekranda böyle bir aşk izlemeyi meğer. Entrikası var elbette, kötü adamları ve kadınları da. Ama Kamran ile Feride bir aradayken, bütün bunlar kimin umurunda. Gerçekten aşk yaşasalar, ancak bu kadar sahici ve içten olabilirdi bir aşk hikâyesi. Kelimenin tam anlamıyla budur !!!

Fahriye Evcen ! Nasıl biçilmiş kaftanmış meğer Feride karakteri için. Nasıl güzel bakıyor, nasıl güzel gülüyor, ağlıyor, kahkaha atıyor. Bazen duygusal bir kadına dönüşüp Kamran’a aşkına dair sözler söylüyor, bazen Kamran’ın takım elbisesi içinde yaramaz bir kız çocuğu kahkahası ile koşturuyor. Nasıl renkli bir karakter o öyle. Ve ne güzel oynamış Fahriye. Böyle bir doğallık, böyle bir samimiyet görmedim ben. Hele o “hiçte bile” deyişi yok mu? Ne diyeyim, yüreğine sağlık..

Burak Özçivit. Kamran deyince başkası aklınıza geliyor mu bilmem, benim gelmiyor. Bu sezonun en iyi iki erkek karakteri, biri Kamran ile Burak Özçivit, diğeri Macit ile Kadir Doğulu. .Her ikisi de çok ama çok yakıştılar oynadıkları karaktere. Burak Özçivit, gerçekten Feride’ye âşık Kamran karakterinde çok başarılı. Bakışları, hali tavrı, gülüşü, ses tonu bile eminim ekran başında onu izleyen pek çok genç kızın rüyalarını, hayallerini süslüyor. Çok sevdim ben bu Kamran’ı gerçekten. Ama ben derim ki gerçekçi olalım,  Kamran gibi bir erkek yok kızlar, hayal kurmayalım, tepetaklak olmayalım..

Gelelim geçen haftaki bölüme…

Kamran ladesi yaptı yapmasına ama öpücüğü alamadı ne yazık ki !! Feride kaçtı, Kamran kovaladı, ben hayatımda böyle tatlı bir kovalamaca izlemedim. Kamran ile Feride, evin içinde köşe kapmaca oynarken, ben çok eğlendim doğrusu. Tüm o kovalamaca sahnelerini gülümseyerek, heyecanla izledim. Muhteşem olmuş. Bir erkeğin isteği, bir kadının nazlanması ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi…

Dip Not : Kamran gibi bir öğretmen olur mu kardeşim. Kim dinler o dersi :) Akıllara zarar cidden..

Kamran ile Feride’nin sınıfta ve okuldaki itiş kakışına da bayıldım ben .. Hele o öğretmen odasındaki köşe kapmacaya ne demeli. Ama söylemeden edemeyeceğim, Kamran’ın işi çok zor. Feride tam bir inatçı keçi. Aslına bakarsanız Feride o öpücükten değil, hissedeceklerinden korkuyor. Zira kendine bile çok zor itiraf etti aşkını, üstelik kalktı Kamran’ın yolunu kesti, evlenme teklifini kabul etti. Feride, acılarını saklamak için girmiş o sert kabuğun altına. O kabuğu kırarsa, o duvarı yıkarsa, zayıf yanları ortaya çıkacak diye korkuyor. Aşk onun için çok yabancı ve hep yüreğinin içinde saklayıp ortaya çıkarmadığı bir konu. Şimdi Kamran kalkmış öpeyim diyor. Feride için bu ne kadar zor..Hele ki tadının neye benzediğini öğrenince. Cidden çok güldüm o sahnede, bu gidişle Kamran ile Feride önümüzdeki sezona ancak öpüşür benden söylemesi..

Dip Not : Seyfettin Amcam sakalını niye kesti, ben mi kaçırdım o noktayı acaba, sakallı daha bir babacandı sanki..

Kamran’ın Feride’ye aldığı kırmızı elbise de geçen haftaki bölümün hassas noktalarından biriydi bence…Benim görüşüm, Kamran o elbiseyi alarak, Feride’yi artık küçük bir kız çocuğu gibi görmediğini, onu sevdiği kadın olarak gördüğünü anlatmaya çalıştı. Elbise de ne elbiseydi ama. Bu kadar mı yakışır bir insana kırmızı. Ama ne fayda ! Feride’nin umurunda mı elbise. Sen çıkar, giy Kamran’ın takımlarını, gez konakta oğlan çocuğu gibi. Üstelik teyzen sana nişan için takı beğenirken. Hem kıskanacaksın sevdiğini diğerlerinden, hem de hala oğlan çocuğu gibi davranacaksın. Haydi, yine gerçekçi olalım, erkekler biraz cilveli, süslü püslü kadın seviyorlar. Öyle Kamran gibi âşık olup Feride’nin peşinde koşan zor bulunur. Hele Kamran’ın peşinde Neriman gibi bir kadın varken, bu tavırlarla Feride’nin de işi zor görünüyor. Zira erkekler masumiyet ister, ama ihtiras peşinde koşarlar. Fazla naz âşık usandırdığında, bakalım ihtiras mı kazanacak, masumiyet mi?.

Dip Not : Kostüm konusunda çok çok iyiler. Hele Feride’nin okuldaki gri bereli hali gözümün önünde hala…Tek kelimeyle kostümler nefis..

Besime Teyze demişken, kadın çok tatlı. Tam tipik Türk kadını, ev hanımı, ailenin dişi kuşu. Merhametli, Feride’ye çok düşkün. Ona kayınvalideden çok anne olacağı kesin. Ama kadının tüm hevesi kursağında kalıyor Feride sayesinde. Neymiş, vekâlet vereyim takın yüzükleri. Öyle güldüm ki Feride bunu söyleyince. Yahu nişanı, düğünü oyuncak falan zannediyor bizim Feride. Vallahi Besime teyzem Feride’den daha hevesli.  İyi hoş ama çok konuşuyor Besime teyze. Bazen fenalık geliyor kadının çenesinden ne yalan söyleyeyim..

Dip Not : Neriman sen o nişanı rüyanda görürsün gibi geliyor bana..

Necmiye ile Selim cephesinde ise cidden enteresan gelişmeler oldu.. Selim’in ruh sağlığından şüphedeyim ben, hem Neriman’a karşı Necmiye’yi koruyup yüceltiyorsun, sonrasında Feride’ye olan aşkını söyleyip Necmiye’yi yerin dibine batırıyorsun. Necmiye’deki de nasıl bir aşk ise artık, ben çözemedim. Aşk için bu kadar aşağılanmayı göze alır mı bir kadın, ya da almalı mı tartışılır. Ama Selim Neriman’ın teklifini reddedip Necmiye’ye daha anlayışlı davranmaya başlayınca, ben umutlandım biraz. Dilerim sulara düşmez bu umudum. Zira Necmiye ile Selim için çok sağlam bir aşk hikâyesi yazılabilir diye düşünüyorum. İzleyici için de fena sürpriz olur bu doğrusu…

Dip Not : Ne işin var Kamran senin Neriman’ın evinde. İzlerken de sinir oldum, yazarken de. Kalmadı mı doktor memlekette. Gitmeyecektin o eve..

Çalıkuşu, yine hepimizin gözlerini fal taşı gibi açtı ve orada bıraktı geçen haftaki bölümü. Benim tahminim fragmanda Kamran’ın yakasındaki ruj izi Neriman’a ait. Ama Kamran, büyük ihtimal ile Neriman’ı reddedip çıkacak o evden. Ben öyle umuyorum ama Feride’yi nasıl ikna edecek onu bilmiyorum doğrusu. Kitabını okuyanlar bilir. Feride ile Kamran aşkı böyle güzel gitmeyecek, acılar, ayrılıklar ve gözyaşı yaklaşıyor..

Tabi hikâye romandaki gibi devam ederse. Ne yalan söyleyeyim, ben Feride ile Kamran aşkını öyle çok sevdim ki, romandaki hikâyeyi tam tersine çevirseler, onları çok mutlu etseler itirazım olmaz bu defa. Zira kirlendi dünya, aşk kalmadı ortalarda, Kamran ile Feride kaldı elimizde aşktan yana…
 

 

Siyah İnci’den sevgiyle…

www.twitter.com/blackpearl42

  

 
Toplam blog
: 55
: 2295
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

Kendi halinde bir TV izleyicisi ve yorumcusudur Siyah İnci. Tipik bir akrep burcudur.  Büyük çoğu..