Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '06

 
Kategori
Müzik
 

Sakin sular derinden akar

Sakin sular derinden akar
 

Derindir sularım öyle bir bakışta gözükmez dibim. Gizemli bir yoğunluk vardır benim sularımda.
Çağlayıpta dikkat çekmeyi sevmem. Benim gibiler için çağlamak bir sığlık göstergesidir. Sığ olmaktan korkarım. En büyük ayıptır sığ olmak.
Toprağı kazıp sürekli daha dibe inmektir arzum. Daha dibe ve daha derine, kimsenin cesaret edemeyeceği kadar aşağıya inmek yaşama amacımdır benim.

Sakin mi gözüküyorum? Belki de şaşkın? Başarısız? Hayır. Esasında bunların hiç biri değilim. Gelin bir soru sorun bana. Düşünüpte sorun, herkese sorulan bir soru olsun hatta farketmez. Suya bir taş atın kısacası. Taş nereye gidecek bakalım takip edebilecek misiniz?

Neden böyleyim ben? Sadece ben mi, benim gibi bir çok insan, yoğun bir yabancılaşma? Hepimizin bir sebebi var, emin olun bundan. Daha özele girmeyecektim gerçi fakat açılmak istedim biraz. Biliyor musunuz, babam terketmiş annemi. Annem bana hamileyken. Hemen hiç ilişkim olmadı benim babamla. Babam öldüğü zaman evine gidip eşyalarını topladım. Benim bütün kasetlerimi görünce şaşırdım. Bir oğlu olduğunu farkındaymış demek. En azından kasetlerimi almış. Belki birden fazla kere de dinlemiştir bazı şarkıları. "Nerdeydin baba, sen nerdeydin" diye haykırdığımı da duymuş mudur? Duyunca ne hissetmiştir hiç bir zaman bilemeyeceğiz, daha bir çok şeyi bilemeyeceğimiz gibi.

Sakin sular derinden akar. Budur son sözüm!

Kesmeşeker grubunun solisti veya aslında grubun bizzat kendisi "Cenk Taner" ile bir rakı sofrasında muhabbet etme fırsatım olsaydı bana bunları mı söylerdi bilemiyorum. Fakat 10 yıldır dinlediğim bir çok şarkının altında ve okuduğum röpörtajlarında bu ruh hali bütün yoğunluğu ile hissediliyor. Yoğun bir yalnızlık, derin bir sevgi açlığı.

Metin Üstündağ "Hayatta başarısızlığın ödülü sanatta başarıdır" demiş. Bu tanımlamaya çok uyan bir sanatçıdır bence Cenk Taner. Bülent Ortaçgil'in müzik anlayışını seviyorsanız, dinlediğiniz müzikte şarkı sözlerine çok önem veriyorsanız ve sanatta içeriğe önem veriyorsanız, tabi birde kendisiyle yaptığım hayali sohbetten aktardıklarım ilginizi çekiyorsa, sizde bir "Kesmeşeker" albümü alın. Kadıköy sounduna kendinizi bırakın. Mümkünse "Tut beni düşmeden" albümünden başlayın. Yağmur'u dinleyin;

Kadıköy çarşısında
Sinema çıkışında
yağmur
ıslattı beni.

Sana olan güvenimi
iki adet biletimi attım
attım yere.

Yada başka bir şarkıya geçin, şöyle desin size;

Tenin değişine dair
söylenen her türlü söz
nasılda yarar işimize

Sana olan ihtiyacım
Ne parayla
Ne imanla
Gelip geçen
Günlerle bir

Bir tutulamaz

 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..