Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '08

 
Kategori
Haber
 

Sakın vazgeçme Aysun !

Sakın vazgeçme Aysun !
 

Sonunda olan oldu, Aysu Kayacı’ya da TCK 301’den dava açıldı !

Yani Türklüğü, Cumhuriyeti veya Türkiye Büyük Millet Meclisini alenen aşağılama suçundan Aysun Kayacı ve Müjde Ar hakkında, son NTV programındaki tartışma konuşmaları nedeniyle dava açıldı.

Ülkemiz ancak darbe rejimlerinde görülen cinsinden bir baskı, dayatma, korku ve tehdit ortamı, Francovari politikalarla , karşı karşıya. Tüm ulusalcılar her an tehdit altında…

Aysu Kayacı, sadece pek çok kimsenin düşünüp de söylemeye cesaret edemediği bir düşünceyi maksadını aşar bir tarzda ifade etti, o kadar.

Programı izledim, Aysun Kayacı’nın söylediklerine katılıyorum. Tabii ki ben olsam, ifademde “ayak takımı” sözcüğünü kullanmazdım. Ancak,düşüncelerimin içeriği Kayacı’nın düşünceleri ile örtüşmektedir.

Programı izleyen herkes biliyor ki, Aysunun kastı ve sözleri asla çobana ve Türklüğe, TBMM’ye hakaret unsuru içermemektedir, kastı da bulunmamaktadır..

“ Ortada kocaman bir fil var ama herkes onu görmemekte ya da görüp de görmüyormuş gibi davranmakta ısrarlı “ diye başladı Aysun sözlerine. Konuşmalarının içeriği sistemi, popilist politikaları eleştirmek olduğu , halkı hem yoksul bırakıp hem de sırtından oy avcılığı yapanları kastettiği açık ve ortadaydı.

Bir konuşmanın, bir yayının içeriğinin suç olup olmadığı değerlendirilirken , cımbızla içinden kelimeler seçilip suçlama yapılmaz hukuk metadolojisinde. Konuşmanın bütününe ve kasıt olup olmadığına bakılır.

Ben de bir kuruş dahi vergi kaçırmayıp, vergisini son kuruşuna kadar ödeyen sade bir vatandaşım, aynı Kayacı gibi. Yani hiçbir tüyü bitmedik yetimin hakkı yok, cebime giren parada. Eğer benim özveri ile ödediğim vergiler, bilmediğim, üstelik yasal olmayan kaynaklara aktarılıyorsa , oy avcılığı için insanları onursuz duruma düşürerek sadaka verir gibi dağıtılıyorsa buna tepki vermek, eleştirmek benim en temel hakkımdır !

Devleti dolandırmıyorum. İhale mafiası değilim. Devletin topraklarını da talan etmiyorum, ormanları yok etmiyorum, bir gecede gecekondu dikip seçim zamanı tapusunu almıyorum. Ne batırdığım kredim var, ne devletin herhangi bir kademesinde bağlantılı olduğum amca/dayı oğlum, ne de gemim...

Sürekli okuyan, memleket meseleri hakkında kafa yoran, oyunu bir torba kömüre satmayan, yaşam kavgası içinde kendi ayakları üzerinde dimdik duran, kendine yeten, uyumayan, uyutmayan, yüzü aydınlığa dönük çağdaş ve laik, ulusalcı bir Atatürk kızıyım ben de.

Bu güne kadar aptal sarışın olarak gördüğüm ve burun kıvırdığım manken ve öğrenci bir genç kız, kendini , eleştirilerini, aydınlık görüşlerini ifade ettiği an, ilk defa ilgi ile baktım ona. Ve kutladım. Apolitik 80 kuşağı versiyonu olmadığı için, bilinçlenmeye çalıştığı ve kendini özgür ve cesur ifade ettiği için. Müjde Ar ise zaten Aysu’ya karşı çıkıp, popilist politikaları savundu, Çiğdem’le birlikte. Ama Pınar Kür, Aysun'u destekledi. Anlaşılan programı bile seyretmemiş suç iddiasında bulananlar...Sağdan soldan, kulaktan dolma, gazete haberleri ile açmışlar davalarını.

Eğer benim ödediğim vergiler; kasten yoksullaştırılan, işsiz, aşsız bırakılan halka sadaka olarak dağıtılıp oy avcılığı yapılıyorsa ve bu haksızlığı eleştirmek suçsa ben de eleştiriyorum ! Ben de suçluyum o zaman...

Aysun'un söylediklerini bıyıklı bir siyasi ya da basın mensubu söyleseydi bunca kızıl kıyamet kopar mıydı acaba ?

Tek partili rejim döneminde, önce okur yazar, eğitimli seçmenler seçilip onlar milletvekillerini seçerdi. Yani Aysun’un ifade etmeye çalıştığı bir çeşit iki aşamalı seçim sistemidir. Bilmem haberi olan var mı bundan ? Bu gün vardığımız noktada bu sistemin hiç de yabana atılır bir sistem olmadığını görüyorum.


Sakın vazgeçme Aysu !

Sakın geri adım atma !

Sakın kıvırma !

Sakın seni yıldırmak isteyen faşizan baskılara boyun eğme !

Söylediklerin suç niteliğinde değil, eleştiri mahiyetindedir . 30 yıllık bir hukukçu olarak ifade ediyorum, bu dava beraat hükmü ile sonuçlanacaktır .

Şu anda NTV ‘de demokrasi sınavından geçmektedir, ülkem gibi. Eğer özgürlükçü bir kanal ise iddia ettiği gibi, Aysu’nun arkasında durur.

Değilse kendi bilir.

Ve Aysun'un sözleri suç değil ama en ufak eleştiriye tahammülü olmayan, öfkeyi bal eyleyenler, kendisi gibi düşünmeyen herkesi dışlayan , ülkemde çoğunluk diktatörlüğü kurmak isteyen ; ona EDEPSİZ diyerek hem kişiliğine hem cinsel kimliğine saldıran siyasiler suç işlemiştir…

Öyle ya , kadının sesi dört duvar içinde kalmalı...

Ben ortada dolanan kocaman FİL'i görebiliyorum , ya siz ?


 
Toplam blog
: 171
: 2319
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..