Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '08

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
1382
 

Sakın vazgeçme Aysun !

Sakın vazgeçme Aysun !
 

Sonunda olan oldu, Aysu Kayacı’ya da TCK 301’den dava açıldı !

Yani Türklüğü, Cumhuriyeti veya Türkiye Büyük Millet Meclisini alenen aşağılama suçundan Aysun Kayacı ve Müjde Ar hakkında, son NTV programındaki tartışma konuşmaları nedeniyle dava açıldı.

Ülkemiz ancak darbe rejimlerinde görülen cinsinden bir baskı, dayatma, korku ve tehdit ortamı, Francovari politikalarla , karşı karşıya. Tüm ulusalcılar her an tehdit altında…

Aysu Kayacı, sadece pek çok kimsenin düşünüp de söylemeye cesaret edemediği bir düşünceyi maksadını aşar bir tarzda ifade etti, o kadar.

Programı izledim, Aysun Kayacı’nın söylediklerine katılıyorum. Tabii ki ben olsam, ifademde “ayak takımı” sözcüğünü kullanmazdım. Ancak,düşüncelerimin içeriği Kayacı’nın düşünceleri ile örtüşmektedir.

Programı izleyen herkes biliyor ki, Aysunun kastı ve sözleri asla çobana ve Türklüğe, TBMM’ye hakaret unsuru içermemektedir, kastı da bulunmamaktadır..

“ Ortada kocaman bir fil var ama herkes onu görmemekte ya da görüp de görmüyormuş gibi davranmakta ısrarlı “ diye başladı Aysun sözlerine. Konuşmalarının içeriği sistemi, popilist politikaları eleştirmek olduğu , halkı hem yoksul bırakıp hem de sırtından oy avcılığı yapanları kastettiği açık ve ortadaydı.

Bir konuşmanın, bir yayının içeriğinin suç olup olmadığı değerlendirilirken , cımbızla içinden kelimeler seçilip suçlama yapılmaz hukuk metadolojisinde. Konuşmanın bütününe ve kasıt olup olmadığına bakılır.

Ben de bir kuruş dahi vergi kaçırmayıp, vergisini son kuruşuna kadar ödeyen sade bir vatandaşım, aynı Kayacı gibi. Yani hiçbir tüyü bitmedik yetimin hakkı yok, cebime giren parada. Eğer benim özveri ile ödediğim vergiler, bilmediğim, üstelik yasal olmayan kaynaklara aktarılıyorsa , oy avcılığı için insanları onursuz duruma düşürerek sadaka verir gibi dağıtılıyorsa buna tepki vermek, eleştirmek benim en temel hakkımdır !

Devleti dolandırmıyorum. İhale mafiası değilim. Devletin topraklarını da talan etmiyorum, ormanları yok etmiyorum, bir gecede gecekondu dikip seçim zamanı tapusunu almıyorum. Ne batırdığım kredim var, ne devletin herhangi bir kademesinde bağlantılı olduğum amca/dayı oğlum, ne de gemim...

Sürekli okuyan, memleket meseleri hakkında kafa yoran, oyunu bir torba kömüre satmayan, yaşam kavgası içinde kendi ayakları üzerinde dimdik duran, kendine yeten, uyumayan, uyutmayan, yüzü aydınlığa dönük çağdaş ve laik, ulusalcı bir Atatürk kızıyım ben de.

Bu güne kadar aptal sarışın olarak gördüğüm ve burun kıvırdığım manken ve öğrenci bir genç kız, kendini , eleştirilerini, aydınlık görüşlerini ifade ettiği an, ilk defa ilgi ile baktım ona. Ve kutladım. Apolitik 80 kuşağı versiyonu olmadığı için, bilinçlenmeye çalıştığı ve kendini özgür ve cesur ifade ettiği için. Müjde Ar ise zaten Aysu’ya karşı çıkıp, popilist politikaları savundu, Çiğdem’le birlikte. Ama Pınar Kür, Aysun'u destekledi. Anlaşılan programı bile seyretmemiş suç iddiasında bulananlar...Sağdan soldan, kulaktan dolma, gazete haberleri ile açmışlar davalarını.

Eğer benim ödediğim vergiler; kasten yoksullaştırılan, işsiz, aşsız bırakılan halka sadaka olarak dağıtılıp oy avcılığı yapılıyorsa ve bu haksızlığı eleştirmek suçsa ben de eleştiriyorum ! Ben de suçluyum o zaman...

Aysun'un söylediklerini bıyıklı bir siyasi ya da basın mensubu söyleseydi bunca kızıl kıyamet kopar mıydı acaba ?

Tek partili rejim döneminde, önce okur yazar, eğitimli seçmenler seçilip onlar milletvekillerini seçerdi. Yani Aysun’un ifade etmeye çalıştığı bir çeşit iki aşamalı seçim sistemidir. Bilmem haberi olan var mı bundan ? Bu gün vardığımız noktada bu sistemin hiç de yabana atılır bir sistem olmadığını görüyorum.


Sakın vazgeçme Aysu !

Sakın geri adım atma !

Sakın kıvırma !

Sakın seni yıldırmak isteyen faşizan baskılara boyun eğme !

Söylediklerin suç niteliğinde değil, eleştiri mahiyetindedir . 30 yıllık bir hukukçu olarak ifade ediyorum, bu dava beraat hükmü ile sonuçlanacaktır .

Şu anda NTV ‘de demokrasi sınavından geçmektedir, ülkem gibi. Eğer özgürlükçü bir kanal ise iddia ettiği gibi, Aysu’nun arkasında durur.

Değilse kendi bilir.

Ve Aysun'un sözleri suç değil ama en ufak eleştiriye tahammülü olmayan, öfkeyi bal eyleyenler, kendisi gibi düşünmeyen herkesi dışlayan , ülkemde çoğunluk diktatörlüğü kurmak isteyen ; ona EDEPSİZ diyerek hem kişiliğine hem cinsel kimliğine saldıran siyasiler suç işlemiştir…

Öyle ya , kadının sesi dört duvar içinde kalmalı...

Ben ortada dolanan kocaman FİL'i görebiliyorum , ya siz ?


Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İlk kez bilgi sahibi olmak için öğrenmenin kölesi olmaya hazır bir manken gördüm ortaya onu bağlayan insanları ayırdıgı için değil de sanki hani ona akıl veren olur öğütleyen olur şuna oy ver demek istedi ki doğrudurda bu bizim köylerimizde eşin dostun tavsiyesi çoktur hatta baskısıda vardır e birazda kömür gibi gıda gibi yardım almışşa o parti bir numaradır anlamında olduguna ben inanıyorum aysun kayacıya yılmaması gerektiğini ama insan ayrımı (şehili-köylü)anlamında olmamalı ZİRA KÖYLÜ BİZİM EFENDİMİZDİR..SEVGİLER.

ŞERMİN ÇIKRIKÇI 
 08.07.2008 19:17
Cevap :
Köylü elbet bizim efendimiz, üretime artı değer katıyor, toprağın emekçisi çünkü. Ama ilim ve bilgi de köylünün ürettiği ürün kadar önemli. Ve bilgi ve bilim olmadan yapılan üretimle bir yere varılamıyacağı, dünya ortamamalırının çok gerisinde kalınacağı, hatta ihracattan ithalata dönüşüleceği de ortada. Ve böylece üretmeden tüketici konumuna gelineceği, sadaka politikalarının objesi olunucağı da.Dehanın sınırları var ama cehaletin yok ! Katkılarınız için tüeşekkürlerim ve sevgilerimle...  09.07.2008 0:24
 

ülkemizde tek susulan olay chp nin olaylarıdır akp alt tarafı bir başörtüyü serbest bıraktığı için kapatma davasıyla karşıkarşıya normalde bu dava kabul edilmemeliydi nedeni ise şudur;bu durumda iki düşünce var bu yüzdende çoğunluğun dediği olucaktır ama chp nin kaçırdığı paralar herkesçe ayıplanan bir olaydır ve bu dava bekletilmek ne kelime derhal kabul edilmelidir.aysun kayacıya gelince o kendini bi halt sanıyo emin olsunki çobanımız ondanda diğerlerindende zekidir şehirde adamlarla yatıp kalkıp kendini geliştirmeyen bir insan benim zor şartlardaki çobanıma söz söyleyemez

GERÇEK2 
 30.04.2008 19:26
Cevap :
sayın Esra Güner, sizin de sayfanız olsaydı da fikirlerinizi daha ayrıntılı öğrenebilseydik keşke...Aysun Kayacı'nın söylediği sözle RTE'nin söylediği söz arasında pek fark yok şekil açısından. Yalnız biri bu ülkenin başbakanı diğeri, nehüz öğrenci olan genç bir manken.Üstelik te canlı yayında. Aysun sadece oyları kıyasladı. RTE,iktidardan söz etti. Çoğunluk zorbalık değiydir. her istediğini yapmak değildir. Azınlığın haklarını ezip geçmek değildir. Tarımı çökertmek, ülkeyi ABD'ya AB'ye pazarlamlak değildir. Dvlet olmadan iktidar olunmaz. Demokrasilerde, hükümetin ve siyasi partilerin her türlü eylem ve işlemi yargının denetime tabiidir. Dinin asla siyasete alet edilemiyeceği doemek olan, laiklik ilkesi Türkiye Cumhuriti rejiminin teminatıdır. Yolumuz Atatürkün kurduğu çağdaş , aydınlık, demokratik cumhuriyet yoludur. Siz AKP içindeki muhalefeti de bir araştırın bakalım, neler söylüyorlar son günlerde. Özellikle türbanla ilgili konularda. (Vahit Erdem , Cemil Çiçek...)saygılarımla..  30.04.2008 23:11
 

ben de programı izleyenlerdenim.. ve bu zamana kadar aptal sarısınlardan biri diye baktıgım Aysu Kayacı yı destekleyenlerdenim.. şunu biliyorum Fransa da demokrasiyle yönetiliyo ve daha önceki yıllarda okuma yazma bilmeyenlere oy hakkı tanınmıyormuş.. hala ayakta ama demokratik bi şekilde.. çok da güzel bi yöntem bence.. sonuç ortada okumayan bi ülke iktidara gelen bir parti.. okumayan hiç biseyden haberi olmayan bi torba kömure satar tabi oyunu...

deniz ustabas 
 13.04.2008 23:23
Cevap :
Bizi temsil ve yönetme iddiasında olanların benden senden cahil, eğitimsiz , milletvekili seçilmek için 5 yıllık ilkokul mezunu olmalarının yeterli olduğu ( 8 yıllık ilköğretim bile değil yani) bir ülke burası. O meşhur % 47'nin nelerle sağlandığı, oyların nasıl bir torba kömüre, bir poşet nohuta satın alınığının çok iyi bilindiği bir ülke burası. Melih gökçeK7in işi iyice azıtıp, halen bunlara yüzlerce çeşit ekleyip, oy avcılığı için, Ankarayı nasıl yaşanmaz bir hale getirdiği ortada iken yeril seçimlere yatırım olarak dağıttığı ülke burası...Sonuçta bunlardan söz eden, sarışın genç ve güzel bir mankenin , sözde demokratı, şeriatçısı, ılımlı islamı hep birlikte cinsel kimliğine saldırıldığı bir ülke burası...Sevgiyle canım denizim...  14.04.2008 13:27
 

ben matematikselve sibernetik olarak olaya şu açıdan bakıyorum: şeriat ne demek,herşeyi bırakın halkın sözünün geçmemesi demek değil midir?yani demokrasinin zıttıdır ülkem o zaman boşuna o darbeleri gördü,bir de çıkmış siyaset bilimcilerin bile tartışamadığı birşeyi bu söylüyor o zaman şeriat gelseydi(insan hakları açısından) bir de akp sadece varoştan oy almıyor ki. yani siz gidin şeriatçılara özgürlüğü kıstlayın gidin de militarizmin demokratlarına birşey demeyin,çok ters.ama ülkem bu terslikleri de aşacak.

41 quapot 41 milliyet blogun anarşisti! 
 11.04.2008 17:29
Cevap :
O meşhur % 47'yi ellerinde tutanlar yani yönetilenlerin yönetenleri, ilkokul mezunu olanlar arasından dahi seçilebiliyorsa ve iktidarı ellerine aşama aşama üstelik takiyye ile geçirmişler ve 3. sınıf , sadece kendine demokrasilerle vaziyeti idare ediyorlarsa, üstelik ülkenin bağımsızlığı dahi tehlikedeyse ortada ciddi ciddi seçim sistemi sorunları var, demektir. O meşhun %47'nin nasıl sağlandığı aapçakı bir gerçek olarak önümüzde de durmaktadır. Aysun, bunları ifade etmek istedi. Bence doğruydu. Mutlaka tartışılması gereken konulardı. İfade edenin bıyıklı değil de sarışın güzel bir manken olması, ne yazık ki demokrat geçinenleri dahi ona karşı birleştirdi. VE belden aşağı vurulmasına neden oldu. Benim asıl itiraz ettiğim, karşı çıktığım da budur işte. Şeriatta, tanrının buyruğudur, en çok da kadınların eşit ve bağımsız kimliğini ortadan kaldırır, bu da meselinin en can alıcı yönüdür, kadın açısından. Katkılarınız için teşekkür ve sevgilerimle...  12.04.2008 16:08
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 172
Toplam yorum
: 3375
Toplam mesaj
: 406
Ort. okunma sayısı
: 2262
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster