Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '06

 
Kategori
Mizah
 

Sakıncalı resimdir tez uzak durula

Sakıncalı resimdir tez uzak durula
 

Milli Eğitim Bakanlığı ünlü ressam Eugene Delacroix’nın Fransız devriminin sembollerinden biri olarak kabul edilen tablosunu Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi 7. sınıf kitaplarından çıkarmış. Resmin ders kitaplarından çıkarılma sebebi ise tablonun ön kısmında yer alıp bir elinde bayrak bir elinde tüfek tutan kadın figürünün çatışmada yırtıldığı belli olan elbisesinin üzerinden göğüslerinin görülmesi.

Eeee bu resmi sakıncalı görüp çıkaranlar haklı tabi; Küçücük çocukların ahlakının bu tür müstehcen(!) resimlerle bozulmasına hangi yetkili seyirci kalabilir. Gerçi bu resim beş yıl boyunca sorumluların dikkatinden kaçıp minicik çocukların ders kitaplarında boy göstermiş ve kimsenin gıkı çıkmamış. Ama olsun zararın neresinden dönülse kardır. Beş yıl böyle zararlı resimlerin kışkırtıcı gölgesinde ders yapan öğrenciler sonunda bundan kurtarılacaklar ya ona da şükür. Değil mi efendim?

Yok efendim “Halka yol gösteren özgürlük” isimli bu tablo insanlık tarihinin en önemli olaylarından biri olan Fransız devriminin sembollerinden biriymiş de, yok çok ünlü bir sanat eseriymiş de. Ne sanatı be kardeşim böyle göğüsler fora elinde bayrak dolaşmanın da sanatımı olurmuş? Ayıp ayıp. Oturup bu tabloyu yapan Delacroix’midir nedir o Fransız ressamı da şiddetle kınıyorum. Zaten bu aralar Fransızlara da gıcığım. İnsan da biraz edep, haya olur değil mi efendiler? Hani bir aralar birileri demiş ti ya “Ben böyle sanatın içine tükürürüm diye” al benden de o kadar diyorum başka da bir şey demiyorum.

İnşallah tez zaman da sanat kisvesi altında milletimizin ahlakını bozan bu resim, heykel vesaire takımından toptan kurtuluruz da milletçe huzura kavuşuruz. Aminnnnnn…

Resim: http://www.abcgallery.com/D/delacroix/delacroix10.html

 
Toplam blog
: 130
: 5076
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Ege Üniversitesi Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi bölümü mezunuyum. Şu anda Marmara Üniversitesi ..