Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '08

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Salçalı tavuk budu ve kepekli pirinç pilavı

Salçalı tavuk budu ve kepekli pirinç pilavı
 

Nefis Görüntü


Dün akşam biraz ziyafet yapalım dedim ve üç kişilik çekirdek aileme nefis bir yemek hazırladım. Bazen özel bir gün bile olmasa böyle leziz sofralar hazırlamayı seviyorum ben. Aslında önemli olan her günü özel bir ana çevirmek değil mi? İnsan sağlıklıysa, keyfide yerindeyse, sevdiği insanlarda yanındaysa, yeterince özeldir zaten o gün. Bu arada tavuk yemeği ile ilgili tavsiyelerde bulunan sevgili GÜL arkadaşımada buradan teşekkür ederim.Ben biraz versiyon değişikliği yaptım yanlızca.

Öncelikle Salçalı Tavuk Budu yemeğinden başlayalım. Şimdi tavuk haşlarken eğer tavuk suyu ihtiyacım yoksa ben suyla yapmıyorum bu işi. Sanki biraz kokuyor gibi geliyor bana sonradan ısıtılınca.Nasıl olduğunu anlatayım:

Tavuğu bütün ya da parça öncelikle güzelce yıkayın ve kurulayın. Sonra üzerine tuz, karabiber, kimyon ve az yağla iyice ovalayın. Tercihen kekikte ilave edebilirsiniz. Çelik bir tencereye tavukların öncelikle etli kısımları alta gelecek şekilde yerleştirin. Kısık ateşte tavuk kendi suyunu salıp çekerek kendi suyu ile haşlanacaktır.

Yemeğe gelince; arkadaşım bunu tavukları suyla haşladıktan sonra yapıyormuş. Ben tavukları yukarıda anlattığım gibi çiğden koydum. Üzerine bir adet söğüş kesilmiş soğan, 2-3 diş ince kıyılmış sarımsak tavukların üzerine yaydım. Tavuk, kısık ateşte suyunu salıncaya kadar kapağı açılmadan pişmeye bırakılır. Tavuk suyunu salıp azıcık suyunu çekmeye başlayınca bir kaşık kadar az suyla sulandırılmış salça ilave edilir. Arzu ederseniz su miktarına göre yarım çay bardağı su veya şarapta ilave edilebilir. Tavukları pişmesine yakın ters yüz ederseniz iyi olur. Valla tandır kıvamında çok leziz oluyor benden söylemesi derim.:))

Şimdi de Kepekli Pilav ' a geçelim bakalım:

2 su bardağı kepekli pirinç az tuzla kaynamış su konularak 15 dakika kadar önceden ıslatılır. Su oldukça sıcak olmalı, ılık değil. Pilav tencerenize tercih ettiğiniz yağı istediğiniz miktar koyun. Suyunu iyice süzmüş olduğunuz kepekli pirinçleri kızmış olan yağa ilave edip iyice kavurun. kavurma süresine mümkün oldukça uzun tutun, bu pirincin lapa olmamasını sağlıyacak. Pirinçler biraz tıkır tıkır olacak yani. 3 bardak kaynamış suyu ilave edip, harlı ateşte kapağını kapatarak suyunu çekmesini sağlayın. Daha sonra altını kısın ki pirinçler iyice pişsin. Bu kadar........

Afiyet Olsun.

 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..