Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '12

 
Kategori
Futbol
 

Şampiyon kim?

Şampiyon kimmiş bu sene?  Nolmuş 1. ligde? Şampiyonluk nedir ki? Bildiğim kadarıyla coşkulu falan birşeydi çünkü biz sevinçle, marşlarla, müziklerle, bayraklarla kutlardık hatırlarım...Takımımın şapkasını takar, atkısını sarar, marşını söyleye söyleye eğlenirdim...Çocuktum, büyüdüm o zaman da eğlenmesini, sevinmesini bildim, şimdi de bilirim...


Ne yazık ki "şampiyonluk" tanımı, eğlence kavramı değişmiş şimdilerde...Küfürlerle, taşlarla, sopalarla kutlanır olmuş...Yahu şu futbol dedikleri spor değil miydi? Benim mi yanlışım var? Spor dedin mi ilk "centilmenlik" gelir benim aklıma, bir çeşit hobi, bir çeşit meslek, hatta tatlı rekabettir çünkü 2 farklı renk gelir karşı karşıya...Yanlışım varsa söylesin birileri...


Ben, takımının golü ile sevinen, yenilgisiyle "sağlık olsun" diyerek karşı takımı tebrik edebilen ve eşi Galatasaray'lı olan sağ duyulu bir Fenerbahçe'liyim.  Ben 3 büyük takımında varolduğu bir ailede ufak takılmaların, gülüşmelerin, centilmen rekabetlerin, sevinçlerin yaşandığı medeni bir ailede büyüdüm.  Oyun karşılıklı oynanır, biri kazanırken elbet diğeri kaybeder, biri tebrik etmesini bilecek diğeri sevinmesini...

Şimdilerde şampiyonluk hazmedilemez olmuş.  Sosyal medyada hangi profilime girsem küfür kıyamet...Öyle çirkin mesajlar ki sessizce okurken bile utanır insan.   Sporda yurtdışına hangi takım gitse duasını, şansını alır benden, bütün yüreğimle desteklerim...Başka bir ülkede, kendi ülkesinin adına gitmiş bir takıma "kaybetsinler, karşı takım kimse onu tutarım ben bunları destekleyeceğime" diyen hainlerde gördüm, futbolcunun atalarına kadar tüm geçmişini anan saygısızları da...Nasıl iştir bu ya?


Ben Galatasaray avrupa'da golleri attığında arabasının sunroof'undan GS bayrağını sevinç çığlıklarıyla sallayabilen, yürekten tebrik etmeyi becerebilen ve takımıyla gurur duyan bir sarı-lacivert'liyim.  



Şampiyon kim biliyor musunuz? Ne Galatasaray, ne Fenerbahçe ne de Beşiktaş....Esas şampiyon; el sıkmasını, tebrik etmesini bilen, yenilgiye teselli, sevince ortak olmasını becerebilendir!
Kalın sağlıcakla....

 
Toplam blog
: 10
: 297
Kayıt tarihi
: 14.11.12
 
 

1978 istanbul doğumluyum. Saint-Benoit Fransız Lisesi mezunu... İKÜ'lü bir Bilgisayar Mühendisiyi..