Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '09

 
Kategori
Futbol
 

Şampiyonlar şampiyonu kim olsun?

Şampiyonlar şampiyonu kim olsun?
 

Bana sorsalardı ve benim vereceğim cevaba göre kupayı verecek olsalardı eğer (ne kadar da hayalperestim) cevabı –ki çoktan belliydi- hemen yapıştırırdım…

Neticenin ne olduğu hususunda herhangi bir fikir beyan etmezdim bile. Yekten sorsalar cevabım yekten Barcelona olurdu.

Yakın zamanda Barcelona’yı gezmiş olmamın ve Nou Camp’ı görmüş olmamın bunda etkisi ne derecedir diye siz soracak olursanız %51 derim :)

Şaka bir yana finale kadar oynadıkları futbola bakacak olursak ve kadrolarını değerlendirecek olursak Barcelona bir adım daha önde gibi duruyor.

Tabi Manchester United takımını da hafife aldığım sanılmasın. Ben alsam o gelmez zaten. Makine düzeninde top oynayan bir takımı hafife almak bana yakışmaz. Sana da yakışmaz. Ona da yakışmaz. Demek ki buradan çıkaracağımız anafikir “M.United’ı kimse hafife almasın”dır. Buna Barcelona da dâhildir.

Barcelona’ya baktığımızda Messi gibi önemli bir gol ayağı (aynı zamanda forvet) görürken Man.Utd takımında Cristiano Ronaldo öne çıkıyor. Şimdi tek tek futbolcuları yazıp s..dik yarıştırır gibi analiz yapacak değilim. Duygusal yaklaşacağım :)

Barcelona takımı göze hoş gelen futboluyla zaman zaman bizleri büyülerken olmadık zamanda olmadık takımlara puan kaybetmişliği olmuştur, keza M.Utd için de aynısı geçerlidir. Ancak büyük maçlara gelindiğinde Barcelona sanki daha sağlamcı, daha garantici oynuyor. Tabi savunma ve orta saha uyumunun bunda rolü çok büyük. İşte M.Utd orta sahadaki bu sistemin tekerine çomak sokar ve erkenden bir gol bulursa benim tahminim suya düşebilir.

Ancak ben Barça’nın bu gediği vermeyeceğine ve maçı alacağına inanıyorum. Tabi ki her futbolsever gibi güzel futbol görmeyi ümit ediyorum ve sanırım bunu da göreceğiz. Zira büyük takım dediğimiz (gerçek büyük) bu takımlar çok zaman güzel futbol oynamışlardır. Ne de olsa “yıldız” futbolcuları gerçek “yıldız”lar. Bizdeki gibi kopya yıldız değil :)

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..