Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '10

 
Kategori
Blog
 

Sanal yazarlar, sanal profiller

Sanal yazarlar, sanal profiller
 

LOGOMUZ...


Sosyalleşme insanların bir araya gelmesi ise, aynı portalda yazmakla sanal sosyalleşme başlar. Bu buluşmalar bir yazı süpermaketi, bir gündem yorum topluluğu, bir sanal sosyal iletişim ağı ve farklı formatlardan biri şeklinde olabilmektedir.

Tabii ki sosyal toplaşmaların ana faktörü ortamda buluşan kişilerdir ve sanal ortamda toplanan kişilerin bir kısmı ortamın ismi gibi gerçek değildir. Çünkü varım diyen kişi bir e.adres, bir resim ve isimle ortaya çıkmaktadır. Bu adres, resim veya ismin gerçek olup olmadığı ayrıştırılamadığı sürece gerçeğe dönüşmemektedir. Bu doğrultuda GÖRÜNÜR OLMAK (OLABİLMEK) ifadesi belki de sanal alemin en odak ifadelerden biridir. Sanal kişileri ayıran temel kriter görünür olmak veya olmamaktır. Hiçbir zaman görünmeyen ve ulaşılmayan birinin müstear veya gerçek olması neyi değiştirir ki; sonuçta ete kemiğe bürünebilmek veya bürünememektir.

Hiçbir zaman ete kemiğe bürünmeyenleri bir kişi olmakan öteye bir yazı profili olarak algılanması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü şöhretli şöhretsiz bir çok insanın beyin birikimleriyle, pozisyonlarıyla psiko-sosyal profillerinin biribirinden çok farklı olduğunu gördüm ve hayret ettim.

Hele hele bu farklılığa ünlü bir cumhurbaşkanı, ünlü bir mizah yazarı, ünlü bir komedyen, ünlü bir sanat müziği solisti, ünlü bir düşünür, ünlü bir iş adamı, ünlü bir roman yazarı gerçeklerine şahit olduktan sonra ben spesifik bir üretim ile üretenin psiko sosyal-profili arasında direkt bağ olmayabildiğini, bağ aranmaması gerektiğini kafamda netleştirdim. Bu durum sanal ortam için çok daha gerçerlidir ki; sanal ortamdaki kişiler topluma mal olmadıkları hatta dahası ete kemiğe bürünmedikleri için yazı ile kendilerini olduğundan farklı sunabilme fırsatını kullanabilmektedir. Ta ki ete kemiğe bürünüp gerçek şahıs olarak muhatap olunana kadar bu durum devam edebilmektedir.

Bu doğrultuda sanal yazar profili ile yazarın gerçek profilini, görünür olmaya başlamasıyla birlikte bütünleştirme veya ayrıştırma süreci başlar. Sanal ortamda yazı üretiminde iki kişinin oluşan iletişimi ve intibaı ile yüzyüze görüşmede tam ters olabilmektedir.

Bu ortamda çok nötr olarak algıladığım ve beni okuduğunu hiç zannetmediğim birinin beni izlediğini okuduğunu, konuşurken mantığının çok net ve samimi olduğunu gördüm. Yine bu ortamda iletişimim olan başka biri yüz yüze süreçte beni kökten yanılttı.

ÖZETLE; sanal yazarlar paylaşımı bir tarz ve birikim paylaşımıdır ki, gerçekleri ile bütünlük aranmamalıdır ama sanal profili ile gerçek profilini özdeş tutabilenler var ise onlarda az bulunan çok çok özgün ve saygın kişilerdir.

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..