Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '21

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sanki Türk Yok

Sanki Türk Yok. Görme engellilere hizmet veren birçok Kütüphane var. Tümüne teşekkür ederiz istifade ediyoruz. Son yıllarda sesli kitap uygulamaları artmaya başladı. Sesli ekran okuyucular ve Voice Dream’le Elektronik kitapları dinlemekte harika bir duygu.

İnsan Sesi. Mekanik sesle kitap dinlemek kolaylık ancak ille de insan sesi. İncelediğim sesli kitap uygulamalarının çoğu sanki bu Ülkede Türk ve Müslüman yokmuş gibi hep batılı ve batıcı yazarlar var.

İstisnaları Boğaziçi Üniversitesinin Kütüphanem uygulamasında her türlü kitap var. TRT dinle dede bir roman bir hikâyelerde çeşitlilik var. Hayal ortağımın Sınavlara yönelik güzel bir arşivi var. Diğer uygulamalar genelde batılı yâda batıcı.

Ben bir uygulama hazırlayabilseydim çeşitliliği ön plana alırdım. Türkü yok sayma gafletinde bulunmazdım. Önce Dede Korkut Orhun yazıtları İslam diniyle ilgili harika kaynaklar Cumhuriyet devrinde çıkan her türlü kitap özellikle, Peyami Safa, Mehmet Akif, Necip Fazıl, Dünya klasikleri her sesli kitap uygulamasında var. Ama nedense Doğu klasikleri çok az, Türk klasikleri Ömer Seyfettin’den ibaret. Ömer Seyfettin’in atlanmaması tabii güzel ama biz çizilen dar sınırlara hapsolmak istemiyoruz.

Güzel bir uygulama hazırlana bilinir. Benim teknik bilgim olsaydı hemen başlardım e biz yazalım belki birilerinin kulağına kar suyu kaçar. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..