Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '13

 
Kategori
Haber
 

Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde eşekler buz tuttu

Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde eşekler buz tuttu
 

SİVEREK'TE EŞEKLER BUZ TUTTU(GÖRSEL NETTEN)


Bu haberi okuduğum zaman Erzurum’daki anımı hatırladım. 5 yaşında idim. O kış Erzurum’da kış çok şiddetli geçiyordu. Sabah uyandığımda yatak odasının camını açmak istedim, ama dışarısı görünmüyordu, kalın bir kar tabakası camların önünü kaplamıştı. Yanımızda çalışan Fatma Bacıya bağırdım: “Bacı koş karlar odaya geliyor”Fatma bacı elinde kürekle geldi, kalın kar tabakasını vura vura yere indirdi. Başımı camdan çıkarıp konağın üst katına bakınca, damdan sarkan uzun buz sarkıtlarını gördüm. Birden sarkan buzun büyük bir kısmı kopup bana doğru düştü. O an başımı çekmeseydim kesin ölecektim. Bacı kızarak beni içeri çekti. Bu seferde dışarıya çıkacağım diye tutturdum, kavga kıyamet Fatma bacı kapıyı açmaya razı oldu, kapıyı açınca bir de ne görelim, kapının büyüklüğünde kalın bir kar ve buz tabakası kaplamıştı. Dışarı çıkmamızın imkânı yoktu. Bağırtımıza ev halkı koşup geldi, rahmetli babam, Bacı ile birlikte kürek ve kazmalarla kırıp giriş yolunu açtılar, ama kar yolları kapladığı için yollar kapanmıştı. Tam bir ay mahallede yollardan kar tünelleri altından geçildi. O tüneller göçseydi insanlar altında kalacaklardı. İşte Siverek’te buz tutan eşeklerin haberi.

NAHİDE ÇELEBİ

 

Siverek’e 35 kilometre uzaklıktaki Karlık Köyü’nde, dün geceden itibaren etkisi gösteren soğuk ve kar yağışı nedeniyle tarlalardaki başıboş 5 eşek buz tuttu. Ve köylüler buz tutan eşekleri ahıra götürdü.Köyün 1 kilometre dışındaki boş alanda soğuktan korunma içgüdüsüyle birbirine sokulup hareketsiz kaldıkları sanılan eşekler, köylüler tarafından ahıra götürüldü soğuk ve yağışlı hava nedeniyle buz tutan eşekleri görenler gözlerine inanamadılar Öte yandan Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde kar nedeniyle köy yolları ve Siverek-Diyarbakır karayolu ulaşıma kapandı. En yüksek sıcaklık -2 derece olarak ölçüldü. Siverek ilçesinde etkili olan kar yağışı nedeniyle yaklaşık 40 köy ve mezra yolunda ulaşım sağlanamıyor. Siverek'te sabah saatlerinden itibaren etkili olan kar yağışı nedeniyle Siverek'e bağlı yaklaşık 40 köy ve mezra yolu ulaşıma kapandı. İl Özel İdaresi yetkililerinin yol açma çalışmalarının devam ettiği öğrenildi

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..