Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '17

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Sattığınız Ürünü Tanıyın

Sattığınız Ürünü Tanıyın
 

Günümüzde satıcıların ürünü sadece bilmeleri, tanımaları yeterli gelmemektedir. Satıcı daha önce bu ürünü kullanmış mı, kullanan biriyle iletişim kurmuş mu, bunlar çok önemlidir. Eğer bunlar yapılmışsa, ürün tecrübesi ile satış tecrübesi birleştirilip çok güzel işler yapılabilir.

Müşteri hizmetleri tarafında yaşadığımız bir örneği sizlerle paylaşayım:

Bir müşterimiz arıyor ve ürünü apartman dairesinde kullanacağını, komşularını rahatsız etmemek için çıkardığı sesi merak ettiğini soruyor. Aldığı cevap, “Aynı kaygı ile bu ürünü alan bir müşterimiz, diğer odada çocuğu uyurken bile bu ürünü kullanabildiğini söylemişti,” oldu. Sonrasında müşteri siparişini veriyor ve memnuniyeti ile alakalı aradığımızda bize teşekkür ediyor.

Her ürün ile alakalı böyle bir bilgiye tabii ki sahip değiliz ama ürünün çok satılması ve müşteri temsilcisi arkadaşımızın uzun yıllardır bizle beraber çalışması böyle bir cevap verme şansımızı arttırıyor.

Eğer müşteri temsilcisi arkadaşımız bu soruya “Sessiz, sessiz olması lazım. Evet, az sesli, sanmıyorum böyle bir sorun yaşayacağınızı,” gibi cevaplar verseydi bu bilgiler müşteriyi tatmin etmeyecekti. Başka bir müşterinin deneyiminin yeni müşteri ile paylaşılması satışı getirdi.

Peki biz sattığımız ürünleri daha yakından tanımak için ne yapıyoruz? Dönemsel olarak çok satılan ürünlerle alakalı müşterilerimizi arayıp ürün hakkında deneyimlerini soruyoruz ve eğer talep olursa bu ürünü yeni alacak biriyle onu konuşturup konuşturamayacağımızı soruyoruz. Şu an elimizde belirli ürünlerle alakalı müşteri deneyimlerini paylaşmaya hazır eski müşterilerimiz mevcut. Bununla birlikte müşterilerimize internet sitemizde deneyimlerini paylaşmaları konusunda tavsiyelerde bulunuyoruz.

Özetlemek gerekirse, ürünü daha yakından tanımak ve sattığımız ürüne hakim olmak için aşağıdaki adımları izlemeniz size büyük fayda sağlayacaktır.

    Ürünü inceleyin ve kullanmayı deneyin
    Ürünü alan müşteriyi arayıp ürün hakkında konuşun
    Ürünle alakalı en çok beğendiği ve en az beğendiği özellikleri sorun
    Ürünü alma nedenini öğrenin
    Satış sonrası hizmetler noktasında bir sorun yaşadıysa bunu öğrenin
    Tekrar ihtiyacı olsa aynı ürünü alır mı ve bu ürünü bir arkadaşına tavsiye eder mi, bunları öğrenin.

Bunları yapıp, bu soruların cevabını bildiğiniz zaman bu ürünü satmanın ne kadar kolay olacağını göreceksiniz.

 
Toplam blog
: 37
: 259
Kayıt tarihi
: 23.05.16
 
 

2006 yılından beri E-Ticaret ile uğraşırım. Pazarlama, E-Ticaret, Ekonomi, Markalaşma vb. konular..