Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

SBS’de sınava gir(e)meyenler sınavı iptal ettirir mi?

SBS’de sınava gir(e)meyenler sınavı iptal ettirir mi?
 

SBS yani Seviye Belirleme Sınavı bu yıl ilköğretim 6. ve 7. sınıflara uygulandı. Dün 6. sınıfların, bugün de 7. sınıfların sınavı yapıldı. Cuma günü yani sınavdan bir gün önce gazetelerde bir haberde Milli Eğitim Bakanlığının bir açıklaması vardı (1):

“Bu yıl ilk kez yapılacak olan SBS’ye, 500 bine yakın öğrenci kayıt yaptıramazken, kayıt yaptırmasına karşın yaptırdığı kaydı gözükmeyen veya farklı nedenlerle kayıt yaptıramayan öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı ek şans tanıdı. Yarın ve Pazar günü yapılacak sınava kayıt yaptırmayan yada kaydı çıkmayan öğrenciler, il milli eğitim müdürlüklerine başvurarak kendileri için açılacak ek sınıflarda SBS’ye girebilecekler.”

Bu haberi okuduğumda Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki telaşı gördüm, bu telaş SBS’lerin iptal edilme korkusundan kaynaklanıyordu. Cuma öğle saatlerinde haberi okuduktan sonra hemen o akşam bu konudaki görüşlerimi yazmayı düşündüm ancak sınava ertesi gün girecek öğrencilerin kafasını sınav öncesi karıştırmak istemedim.

2009 yılında liselere girecek öğrenciler için bu yılın 7. sınıf SBS’si ve gelecek yılın 8. sınıf SBS’si puanlarıyla hesaplanacak puan geçerli olacak.

2010 yılında liselere girecek öğrenciler için bu yılın 6. sınıf SBS’si, 2009’un 7. sınıf SBS’si ve 2010’un 8. sınıf SBS’si puanlarıyla hesaplanacak puan geçerli olacak.

Elbette bu hesaplar o zaman kadar SBS kaldırılmazsa veya iptal edilmezse olacak. En doğrusu işler arap saçına dönmeden Milli Eğitim Bakanlığı’nın SBS’lerden vazgeçtiğini ve 8. sınıfta tek OKS’ye geçtiğini açıklamasıdır (2). Bu durumda dersaneler kıyametleri kopartacak ve şu ana kadar velinimetleri olan Milli Eğitim Bakanını artık hiç sevmeyeceklerdir. Varsın onlar sevmesinler, öğrenciler rahata ereceklerdir, önemli olan bu değil mi?

SBSler zorunlu temel eğitim yıllarında olan bir sınavdır. Böyle bir sınavın öğrencilerin veya velilerin tercihine bırakılması zorunlu eğitimi tanımlayan yasalara aykırıdır. Zorunlu eğitim içindeki bir sınav için başvuru ücreti (az veya çok farketmez) alınamaz. Bu konuda eğitim sendikalarını ve baroları SBS’yi iptal ettirmek için yasal girişimlerde bulunmaya davet ediyorum.

Milli Eğitim Bakanlığı böyle girişimlerde savunmalarını güçlendirmek için son dakikada sınavı başvurmayanları da içerecek şekilde herkese açtı. Bu son dakika manevrası Milli Eğitim Bakanlığı'nı kurtaramayacaktır.

“SBS kaldırılsın, hemen...” başlıklı yazıma gelen bir yorum çok anlamlıydı (2): “Bakanın konuşturulması düşüncene o kadar çok katılıyorum ki sorma. Bir yıllık dersaneyi üç yıla yaydılar. Dolayısıyla masrafı üçe katladılar. Öğrencilerde kendilerine ayıracak boş zamanları kalmadı. Çocuk, dinlenmek için dışarı çıksa çoğu aile fırçalıyor onları, ders çalış diye. Aile ve çocuklara yazık oluyor.” (Mustafa Bostan, 20-6-2008).

Çocuklara yazık oluyor.

(1) SBS'ye kayıt için ikinci şans! (20-6-2008, Milliyet): http://egitim.milliyet.com.tr/Haber.aspx?HaberNo=6406
(2) SBS kaldırılsın, hemen... (19-6-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=115778

Ankara, 22 Haziran 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..