Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
Sınavlar
 

SBS şaçmalığı..

Benim de içinde bulunduğum o kadar çok insanımız var ki bu topraklarda, herhangi bir sınava giren.. Bu sınav Oks olabilir, Öss olabilir, Kpss de olabilir. Bütün bunların yanında bir de Seviye Belirleme Sınavı(SBS) denilen bi sınav daha çıkardılar.. Ortaokulda (6, 7 ve 8. sınıflar) okuyan öğrenciler bu sınavdan sorumlu olacaklarmış..


Nedir bu SBS? Amacı; okula gitmeyi devamlı hale getirmekmiş, böylece öğrenciler dersane yükünün altından kalkmış olacakmış. Kesinlikle katılmıyorum. Tanıdığım nice insanlar var, onların çocukları var ve onlar henüz çocukları 6 ve 7. sınıfa giderlerken onları dersaneye gönderiyorlar. Sırf çocukları daha iyi bir eğitim alabilsin diye dersaneler için harcamadığı masraflar kalmıyor.Alın size dersane yükü! Yük hafifledi mi, hayır..

Bir başka açıdan her sene okullların son sınavları mayısın son haftası biterken bu sene nisanın son haftasına gelinmeden önce sona erdi. Öğrenciler de bu zamandan sonra rapor aldılar ve dersanede çalışmalarını sürdürdüler.

Okula devamlılık sağlanacaktı hani? Neden o zaman kardeşim yazılı sınavları erkenden bitiriyorsun? Son güne kadar ders yapmak öğrencinin hakkı, öğretmenin görevi değil mi?


Ayrıca sınava giremeyen onca çocuklarımız var. Sınav ücreti olan 10ytl'yi yatıramayan veya çocuğunu sınava sokmak istemeyen o kadar çok sayıda aile var; bu yüzden bu sınava girmeyen 500.000 civarında öğrenci var..
Bu da Türkiye'nin kara yüzünü bir kez daha gözler önüne serdi.


Bu durumu düzeltmek Milli (Dini) Eğitim Bakanlığının elinde ; ama beni duyup anlayabilecek bir insan olduğunu da sanmıyorum açıkçası...

SBS sorunu hiçbir zaman düzelmeyecek ve yeni sorunları ortaya çıkaracağına inanıyorum...


Bütün bunların yanında yarın ve pazar günü sınava girecek tüm kuzucuklara başarılar diliyorum.



**To be Continued

 
Toplam blog
: 4
: 772
Kayıt tarihi
: 18.06.08
 
 

Ankara- İstanbul arasında mekik dokuyorum.. Bazen bunla da yetinmeyip ülke sınırlarını da aşmışlı..