Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '09

 
Kategori
Haber
 

Şebeke

Şebeke
 

kıyılarda / ezgiumut


Şebeke evet ne düşünürsünüz duyunca bu sözcüğü. Çocukluğumun elektrik hatları şebekesi geldi aklıma bir de su boruları şebekesi daha çok İSKİ'yi ilgilendirse de. Aman yeni su zammı da geliyor aklıma. Geçelim daha az can sıkabileceklere. Tamvay şebekesi, tefon şebekesi, biraz da ağsal bir yapıyı anımsatıyor. Tramvay deyince de araç mı amaç mı, tartışmaları geliyor gerisinden. Bunu da geçiniz. Bakayım dedim Goole'dan şebeke için neler çıkacak. Malumunuz engellenme olasılığına karşı google ile yatıp google araması ile kalkar olduk. Ölmeden yapılacak işler arasında Google' dan arama yapıp dünyaya açılmak da var. Zaten kriz nedeniyle odalarımıza bir de ücretsiz etkinliklere abone olmuşken en iyi dünyaya açılma yolu aramalar oluyor, Google aramaları.

Beyoğlu'nun arka sokalarında kurulmuş etten, kemikten, birazcık asi , delikanlı vs gibi tanımlarla manifestosunu yazan bir başka "şebeke" ye bile rastladım aramalarda. Nedir ne değildir araştırınca bu ŞEBEKE'nin reklamcı asilerden oluşan bir oluşum olduğu bilgisine erdim. Aradığım şebeke bu da değil, zaten katılım şartları arasında en az beş fıkra bilmek yatıyor ki orada kopuyoruz efendim. Ama şebeke' nin insanlardan da oluşabileceğini de öğrenmiş olduk.

Sadede gel sadede, dediğinizi duyar gibi oluyorum. Bir haber okudum Milliyet İnternet'te. Konu onunla ilgili. Bir suç örgütü. Ama haberde şebeke gibi bir isimle anılmış.

" Edinilen bilgiye göre Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri yapılan adam kaçırma ihbarlar üzerine çalışma başlattı. Çalışmalar sırasında olayların uyuşturucu kaynaklı anlaşmazlıktan dolayı meydana geldiği anlaşıldı. Soruşturmayı derinleştiren polis ekipleri adam kaçırma ve alıkoyma, yağma, yağma amaçlı silahla adam yaralama, adam kaçırmak amacıyla gizli takip, çok sayıda silahla tehdit ve bıçaklama yaralama olaylarına karışan şebeke üyelerini takibe aldı."

Neden "şebeke" denmiş. Buna takıldım. Bu isimleri eylemlere göre mi veriyorlar. Sözcük hiyerarşisi nedir bu bağlamda? Eylemleri bilinip saptanan ve görsel olarak delileri olanlara şebeke, olası eylemleri yani olmamış ama eylem yapma potansiyeli taşıyan notları, kişisel bilgisayarlar ya da dizüstüler içindeki kişisel notlar şeklinde olan da " örgüt" diye mi adlandırılıyor diye sorasım geldi.



ezgi umut
2009 temmuz 6

http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1114676&Date=06.07.2009&Kategori=turkiye&b=Burasi%20Kolombiya%20degil%20Istanbul...&ver=44

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..