Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '11

 
Kategori
Müzik
 

Şebnem Ferah konseri

Şebnem Ferah konseri
 

Rock müzik tutkunu olmadım hiç bir zaman. Ancak benimde istisnalarım var elbet. Oldum olası hep merak etmişimdir canlı performansını. Merakımda haklıymışım.  

İzmir Arena yine muhteşem bir konsere ev sahipliği yaptı. Hem de ne konser...Bu kadar kalabalık olacağını ummuyordum dürüst olayım. Kapalı mekan hınca hınç doluydu. Konser alanında 'bistro' kavramı beklemiyorduk ki yoktuda. Ancak üst katlardaki 'bistro' açığını fazla fazla kapamışlar. Hani insan Şebnem Ferah konserinde neden bistroya ihtiyaç duyar anlamak zor. Ancak esas atmosfer, gerçek heyecan ve coşku altta yani konserin esas zeminindeydi.  

Çoğunluk genç kitleydi ama yakınlarımızdaki amcalar - ablalar şaşırttı bizi. Yukarıdaki paragrafta bistroculara ne alaka dedim ama itiraf edeyim hepsi bir ağızdan neredeyse tüm şarkılara eşlikte etti hani.Kısacası konser alanı altlı üstlü ağzına kadar doluydu. Çünkü dinlenesi ve izlenesi kadın; Şebnem Ferah'ın ta kendisiydi.  

Sesini neden sevdiğimi ilk kez canlı diyerek anladım. Bu kadında ses yok başka bi'şey var. Hani ufacık boyu komple ses tellerinden oluşmuş gibiydi. Son albümündeki birçok şarkıyı bilmediğimden sadece dinlemekle yetindim ancak araya serpiştirdiği o dayanılmaz 'eskileri' kendimden geçmeme neden oldu. Neredeyse her şerkı sonunda teknik ufak tefek aksaklıklar oldu ve bişiler konuşuldu. Şebnem Ferah Fan'ları gerçekten muhteşemdi. Her şarkıyı bir ağızdan inanılmaz bir çoşkuyla söyledirler. Konser başlamadan ellere dağıtılan İYİKİ DOĞDUN ŞEBO pankartları Şebnem için büyük süpriz oldu. İlk şarkısından sonra birden herkes pankartları açınca duygulandı ve uzun süre konuşamadı. Çok tatlıydı çok.  

'Eski' adlı şarkısını sahnenin bir köşesine çekilip söylemesi, o sırada barkovizyonda eskileri ölümsüz isimlerinin resimlerinin akması konserin en unutulmaz anıydı. İzleyicilerin özellikle Adile Naşit, Kemal Sunal, Barış Manço, Şener Şen, Aysel Gürel ve en sonda çıkan Atatürk'ün sanat ve sanatçıyla ilgili sözü çıkınca coşkulu alkışları görülmeye değerdi. (Ekranda Sezen Aksu'nun resmi çıkınca kimsenin alkış tutmaması kayıtlara geçti.)  

Şebnem'in iki saat süren konserinde hiç ara vermemesi kimseyi yormadı, rahatsız etmedi. Aksine kimse konserden kopmadı. Çok konser izledim, ilk sıra hep Tarkan'ın konseridir hala. Ancak Şebnem Ferah konseri uzun yıllar unutulmazlar listemde üst sıralarda olacak buna eminim. Bu konserden sonra ' bu böyleyse senfoni konseri kim bilir nasıldı?' demekten alamadım kendimi. İlk fırsatta DVD'si alınmalı ve izlenmeli.  

 

 
Toplam blog
: 42
: 2022
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

1983 İzmir doğumluyum. Doğduğumdan beride bu şehirde yaşıyorum. İlk, orta, lise ve üniversite hay..