Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '21

 
Kategori
Güncel
 

Sebze Meyveye de Taban Fiyat

Çiftçi diyor ki 50 kuruşa satıyorum kurtarmıyor batıyorum; ancak markette ürünün alış fiyatı 5 lira yazıyor.

Bir kere marketlerdeki fiyat etiketlerinde yazan alış fiyatı doğruysa çiftçiler yalan söylüyor, yanlışsa üçkağıt var!

Öyle ya da böyle bazı insanların dalavereleriyle başa çıkamazsınız; marketçiyle çiftçi anlaşır vatandaşı birlikte soyarlar.

Büyük marketlerden birinin meyve sebze alış fiyatlarına bakıyorum hiç öyle bazı çiftçilerin ağladığı gibi bir durum yok ortada. Örneğin 7 liraya satılan kabağın alış fiyatı 5 lira yazıyor.

Ya marketler doğru söylemiyor ya da çiftçiler bizi kandırıyor veya tarım üzerinden siyaset yapılıyor.

İnsanların üçte biri dürüst değil.

Durum bu olunca her bir sebze her bir meyve için de çaresiz hükümet taban fiyatı açıklayacak. Topluca açıklayıp liste halinde Tarım bakanlığına versin. Örneğin domates taban fiyatı 2 TL. Bundan aşağı alamaz. Bunun üzerindeki fiyatlar pazarlıkla, zira domatesten domatese fark var.

Valla benim gördüğüm gibi 7 liraya sattığı kabağı tarladan 5 liraya aldıysa o market de zarar eder. Doğrusu bana hiç inandırıcı gelmiyor.

Direk çiftçiden alsa bile bazen yarısı çöpe gidiyor.

Hiçbir market 7 liraya satacağı bir ürünü tarladan 5 liraya almaz.

Şimdi denetimler var ya, göstermelik. Peki biz bu etiketlere inanacak mıyız?

Domatesi 50 kuruşa sattım diyene inanacak mıyız?

Bir çiftçi TV’de üzüm bağlarını söküyordu. 5 liranın altında yaş üzüm yok 8-10 lira. Döküyorsunuz,  atıyorsunuz, bağları söküyorsunuz size 50 kuruş 1 lira filan mı veriyorlar yoksa? Etikette 5 lira yazıyor ama sizden 5 liraya almışlar, kurtarmıyor mu 5 lira?

Birileri bizi çok fena kazıklıyor ama…

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..