Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '09

 
Kategori
Siyaset
 

Selami Öztürk

Kadıköy’de oturuyorum. Geçen gün telefonuma bir mesaj geldi. Selami Öztürk Kadıköy’de göreve başlayacak ve tebrikleri kabul edecekmiş. Oy verenleri yanına çağırıyor yani. Ne yapmak için? Tebrik etsinler diye!

Niye tebrik edeceğim? Sen ben oy verdikte başkan oldu! Süpermenlik yapıp ta olmadı ki…

Demokrasi halkın iktidar olması hı? Hani nerde? İktidarı belirleyen güç bensem, ben güçlü olansam, benim O’nu değil, O’nun beni alkışlaması gerekmez mi?

Nasıl yapacak bunu? Tüm oy verenleri platforma çıkarıp aşağıdan alkışlayacak hali yok! Oylarımız için teşekkürle başlamalıydı bu mesaj. Teşekkürü hak etti bu başkanı seçenler.

Bu mesajı yazan ve gönderen başkan değil tabii ki. Halkla ilişkiler bölümü “Kazanmanın sarhoşluğu” İle dikkatlerini kaybettiler sanırım. Ya da bu mesajı sadece ben hakaret gibi algıladım.

Tebrikleri KABUL edecekmiş!!!!!!

Büyük lütuf!!!!!

Herhangi bir iş yerinde, müdürü kendini şef yapsa teşekkür mü ederdi? Tebrik mi beklerdi?

Bu ifade şekli resmi dilin bir gereği olabilir. Beni ilgilendirmez! Benimle haberleşirken anlayacağım dili kullanın. Sizi doğru anlamam, sizin için önemlidir!

Benim için çalışacak görevlilersiniz sizler! Benim için çalışan görevlilerden, görevlerini layıkıyla yapmalarının yanında saygılı olmalarını da beklerim.

Burada yazmaya başlarken tek hedefim vardı: insanları gülümsetmek! Bir gün siyasete dair yazacağım hiç aklıma gelmezdi… Evimde sakin sakin otururken bu mesajla sinirlerim bozuldu.

Lütfen! Hiç değilse siyasettekiler(sokaktaki adamdan isteyemem ya bunu) ifadelerine dikkat etsin artık. En azından hukuk okumuş (dolayısıyla kelime hazinesi geniş) insanlar dikkatli olsunlar.

Bundan sonra mesajları Selami başkan yazsın demiyorum. Daha saygı ve sevgi dolu mesajlar görmek istiyorum telefonumda.

Halkla ilişki zordur! Hangi iş kolay ki?

Çok şey istemiyoruz biz… Nezaket, hayatımızı rahatlatacak, güzelleştirecek çözümler hepsi bu…Hayatımızı güzelleştirecek çözümler konusunda bazen bütçe sorununuz olabilir, anlarız. Ama nezaket bedava! Sıcak iletişim bedava! Seçmene saygı bedava!

Bu mesajlar bedava değil mutlaka. Ama masraf madem yapıldı şöyle de olabilirdi.

“Teşekkürler Kadıköylüler, lütfettiniz göreve beni seçtiniz, elimden geleni yapacağım. Yarın göreve başlıyorum. Sizin oylarınızın kazanmasını gelin beraber kutlayalım.”

Zira kazan siz değilsiniz aslında, bizim oylarımız. Bu kriz döneminde sizi güzel bir iş sahibi yaptık biz.

Biz sizi “Sayın başkan” diye düşüneceğiz. Ama siz de bizi “Sayın seçmen” diye düşünmelisiniz. Düşüncelerimiz ifadelerimize yansıyacaktır…

Başkanlığınızın Kadıköy’ümüz için hayırlı olmasını diliyorum.

 
Toplam blog
: 23
: 818
Kayıt tarihi
: 10.02.09
 
 

GÜLÜMSEMEDEN SORUMLU DEVLET BAKANLIĞI'na talibim... Blog yazarlarından Sema Şener burada olmam gere..