Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '12

 
Kategori
TV Programları
 

Sen benim gibi olma !!!

Sen benim gibi olma !!!
 

Karadayı, Kenan İmirzalioglu, Berguzar korel, çetin tekindor


Öyle kavga etmek birkaç adamı hacamat etmek meziyet değil. Adam gibi adam bileğiyle değil,  aklıyla fikriyle dize getirir. Alem böyle itlerlede muhatap olmaz. Sende oku adam gibi adam ol.

Ama o zaman korkmazlar ki benden !

Bak aslanm !  korku geçicidir. Ona sakın tama etme.  Zira gün gelir, bir an sende korkarsın. Farkederlerse ezer geçerler seni ;  ama sana saygı duyarlarsa, aklına fikrine hem ihtiyaç duyarlar hem seni çok severler. Sevgiyle elde edilen gücüde kimseyle yokedemezler, yani akıllı yeğenim ben senin yerinde olsam okurdum. Bu haftaki bölümde Karadayı’nın torun Nazif’e verdiği öğüt çok güzeldi, zaten geçmiş zamanı en iyi şekilde icra etme çabası içinde olan dizi bu bölümde nazif toruna dedesi gibi saygı duyulan bir insan olmayı öğütleyen Karadayı kendi de o yolda ilerlemeye çalışmaktaydı.Müzikleri ile başarı grafiğini dahada yukarı çeken Karadayı her hafta izleyici kitlesini kendine bağlıyor.

Haftanın en çok tıklanan karadayı fragmanının ilki öpüşme sahnesi, son bölümde bekleyen izliyeciler açısından en nihayetinde gerçekleşti. Sonunda Karadayı’da aşk’a yeni k düştü, yine geçen hafta Nazif baba’nın Nazım Hikmet’in Bugün Pazar adlı şiiri ile tıklanma rekorları kırmıştı. Mapus yatan bir insanın kısa bir an için tek düşündüğü şeylerin mısraya döküldüğü o zamanlarda Nazım Hikmetin yazıpta kitabının arasında bulundurduğu  şiir :

Bugün pazar.
Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar.
Ve ömrümde ilk defa gökyüzünün
bu kadar benden uzak
bu kadar mavi
bu kadar geniş olduğuna şaşarak
kımıldamadna durdum.

Sonra saygıyla toprağa oturdum,
dayadım sırtımı duvara.
Bu anda ne düşmek dalgalara,
bu anda ne kavga,ne hürriyet, ne karım.
Toprak, güneş ve ben
Bahtiyarım…

Dizinin sonlarına doğru Nazif Kara, Nazım Hikmetim memleket özlemiyle yazdığı şiiri dile getirdi, ne güzel okudun Çetin Tekindor ustam , ne duygulu, ne yürekten okuyuş memlektimden uzaklaştırsalar bu kadar hüzünlenişimi dile getiremezdim heralde .Tercüman oldu sözlerin hislerime, Yaşamışlığına, yüreğine , O insan sevgine, O Nazım Hikmet duygusu ile hissedip okumana sağlık büyük oyuncu büyük insan Çetin Tekindor ağlattın bizi sağolasın. Sen çok yaşa.

Nazım Hikmet Memleketim Şiiri:

 Asidir Karadeniz; Lakin ben böyle mavi görmedim, mavi daha mavi, daha daha mavi, bir yanım yemyeşil vadiler, yaylalar. Ne kasketim kaldı senin o ora işi, ne yollarını taşımış ayakkabım. Sen şimdi yalnız saçımın akkında, enfarktinda yüreğimin, alnımın çizgilerindesin memleketim.

Sanki Cennet’ten ödünç alınmış bir memleket ! Ahhh…  o Hamsili Pilav lezzetine Sual olurmu? Tadına doyum olmaz. Ve vakit geldi abi. Ah vural bu memleket ne masumların ölümünü gördü, ne acılar çekti. Günümüz gibi rahat yaşam aralıklarında kahkahalar atılmazdı, o seneler teknoloji az, duygu çok. Aile var, şimdilerde saygı az.

Ah vural kardeşim vakitsiz sevenlerinden ayrıldın. Arkanda kendini aklayamadığın Baban, yüreği yanan anne, gözü yaşlı karın, öksüz evladını bir başına koydun

Ah vural kardeşim vakitsiz ayrıldın sevenlerinden……

Murat sarı

https://twitter.com/muratsari8084

(25.12.2012 )

 
Toplam blog
: 52
: 1367
Kayıt tarihi
: 25.11.12
 
 

Düşüncelerimi, hayallerimi, bilgilerimi paylaşmayı seviyorum, dünyaya birbirimizi anlamak çin gel..