Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '20

 
Kategori
Felsefe
 

Senin İçin Daha İyi Bir Plan..

SENİN İÇİN DAHA İYİ BİR PLANI VAR

Sevgili okurlar, bu hafta ki konumuz “istediklerimizin olmaması ama sonrasında daha iyisi ile karşılaşmamız” üzerine olacak. Sosyal medya da bir dönem viral (sosyal ağlarda çokça hit alan paylaşım) olmuş bir cümle bakınız ne diyor?
“Eğer Allah istediğinizi vermedi ise, bilin ki ya olmaması gerekiyordur ya da sizin için daha iyi bir planı vardır.” Bu cümle gerçekten iman arttıran bir cümledir. Detaylı düşününce dünyayı hem hafife alabilir, hem de berzah âlemine olan inancınızı artırabilirsiniz.

Kendi yaşamımdan bir örnek vereyim, 360 derece kamera alacaktım ve oldukça iyi araştırmalar yapıyordum. Sonunda bir yer buldum ve HD çekim kalitesi olan bir ürün vardı. Fiyatta anlaşmıştık fakat tekrar iletişim kurduğumuz da bu fiyattan veremeyeceklerini söylediler. Bende bu hususta, onların istediği fiyattan alamayacağımı söyledim. Kısa süre sonra belki onlarında istediği fiyatın üstünde bir ürün buldum ama 4K Ultra HD çekim yapıyordu. Yani eğer HD olanı alsaydım belki de daha sonra, köşke 4K olanı alsaydım diyebilirdim. Aşk hayatlarımıza bakalım, bugün çok küçük yaşta evlenen insanlar mutlular mıdır? Mutlu olanları var tabi ki, yok diyerek genelleme yapamayız. Ancak, asla isim vermem ama birçok vakaya şahitlik ediyoruz. Bu vakalar, köşke evlenmese idim. Aslında, o benim aradığım şahıs değil. Gençlik hatası ve benzeri söylemler, ismini adını ne koyarsanız koyun. Mesela ben kendi adıma söylemem gerekirse, birçoğu hafızalarımdan silinmiş olsa da, hatırladığım kadarı ile içlerinden hiçbiri bana köşke o olsaydı diyebilecek, enerjiyi veremedi. Ama 5-10 sene önce verebiliyordu. Yani devir değişiyor arkadaşlar. B uğun etkilendiğiniz yeni isimler ortaya çıkıyor. Hatta yine asla isim vermeden, bazılarını anımsayınca hamt olsun diyor, kendimce mutlu oluyorum. Çünkü bugün kafamda kurduğum niteliklerde değiller. Bakınız burası çok hassas bir noktadır. Nedir bu nitelikler? Yaş küçük iken önemsenmeyen şeylerdir bunlar. O zaman önemsemezsiniz ama bugün önemsersiniz. Mesela tahsil, mesela genel kültür düzeyi, mesela toplum içindeki duruşu, mesela zekâsı, mesela gelecekte size ve sizden olma neslinize(evlat) bakabilir mi? Şeklinde mesela meselesini alır götürürüz ötelere. Eskiden nasıldı? Ben onu seveyim, o beni sevsin ve her şey çok güzel olsun. Yok, öyle bir şey. Yanına çok şey eklenmesi gerekiyor artık, aşk meselesinin.

Evet şimdi Tabi ki istenilenlerin, taleplerin, sonu sınırı olmaz ancak belli başlı kırmızı çizgileriniz olmalı. Boşta olsa bu geçici dünya hayatında bu çizgiler sizi ölene kadar rahat ettirecektir. Yani geçmişe bakıp aman neden olmadı? Dememek lazım. Çünkü rabbimin benim için daha iyi bir planı vardır demelisin. Çünkü var! Yeter ki sen adil, dürüst ve iyi bir insan ol. İyiler mutlaka kazanırlar. Bunu aklınızdan çıkarmayın.

Bakın HZ. ŞEMS ne kadarda güzel söylüyor; “Hakkın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. Düzenim bozulur, hayatım alt üst olur diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden iyi olmayacağını? HZ.ŞEMS” evet belki hayırlı zannettiklerinizden daha hayırlısı vardır sizin için, nereden biliyorsunuz ki?

Sevgili okurlar, yazımın başında köşe yazımın konusunu söylemiştim tekrarlayalım,
Konumuz; “istediklerimizin olmaması ama sonrasında daha iyisi ile karşılaşmamız” demiştik. Evet, sevgili okurlar, öncelikle bu hayatın beyhude yani boş olduğuna kesin kanaat getirmeliyiz. Her şey nehirden akan su misali geliyor ve geçiyor. Bu dünya için hiçbir şey sonsuz değil esasında. Öncelikle bu düşünce ve şuurda olalım. Sonra en büyük nimetlerimizden bir tanesi olan aklımızı kullanalım. Beynimizi kullanalım. Doğru ve dürüst olalım. Sonra cesurca, başınıza ne gelirse tebessüm etmeyi öğrenirsiniz. Kendi adıma konuşmam gerekirse, hiç bir şey bana korku veya yılma getiremez. Çünkü doğru bildiğim yoldayım. Hayatın inişler ve çıkışlarla dolu olduğunu biliyorum. O yüzden de pek önemsemiyorum hayatı. Ama nedense ben istemedikçe, hayat bambaşka bir güzelliği ile sürpriz yapıyor. Bu hafta da sonuna kadar yazımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Haftaya görüşünceye dek, gülümseyin, iyi insan olun, dürüst olun ve güçlü olun. Sonra inan ki; Rabbinizin mutlaka sizin için daha iyi bir planı vardır. Hoşçakalın.

 
Toplam blog
: 97
: 66
Kayıt tarihi
: 21.12.17
 
 

Gazeteci, Yazılımcı, Youtuber, Blogger ve Twitch, Dlive, Podcast Yayıncısı - metinaltincekic.com...