Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '14

 
Kategori
İnternet
 

SEO'da sadece içerik girerek ziyaretçi toplayabilir miyim?

SEO'da sadece içerik girerek ziyaretçi toplayabilir miyim?
 

R10'dan bir arkadaş yeni bir üye bir soru sormuş “Bir Site Eninde Sonunda Hit Alır mı? (SEO‘suz)” diye ben de dedim SEO’suz da nasıl işte? Mesela bana her yazını sosyal medya hesaplarında paylaşırsan ve düzenli içerik yazıp içerikleri gönderirsen SEO’dur bu yani.

İçerikle olur mu bu iş?

Soruyu şimdi tekrar okudum ve sorulan sorunun mantığı şu, adam demiş ki:

“Ben sadece içerik gireceğim hiçbir çalışma yapmayacağım sürekli içerik ile 5-10 hit de olsa alabilir mi?”

Evet alır 5-10 hit saten çok basit bir şey 10 gün içinde belli kriterler de yazınızı girdiğiniz de ve sektörünüz ilgi gören bir sektör ise 5k hit bile alırsınız, mesela film sektöründe günlük 5-10 yazı girin yazı açıklamalarınızı uzun tutun schema standartlarını dizin başarınızı görürsünüz. Şimdi bu blogu takip edenlerin tamamının hedefleri büyük olduğu bende ona göre bir yazı girmek istiyorum ve soruyu şu şekil de düzenliyorum.

“Sadece düzenli içerik ve sosyal medya ile güzel bir hit yakalayabilir miyim?”

Anasını bile ağlatırsınız. Site adresini vermeden bir inceleme üzerine olayı açıklayacağım. Yazdıklarımı anlamaya çalışın. Anlayamadıklarınızı yorumla sorun, çok iyi blog yazarı değilim.
Gerçi son günlerde sitenin kopyasını çıkarmış enayiler de bu şekil de kopyalamayla felan olmaz arkadaşlar. Bu sitenin sahibi arkadaş öyle ahım şahım bilgisi olmayan biri ki robots.txt hatasını bile bana soran birisi. Ama emek vermiş, emeğinin karşılığını almış. İçerik olayı zor iştir. Şimdi ben bu siteye göre yaptığım incelemeleri bir dökeyim bu site ne yapmış görelim:

1- Adam düzenli olarak içerik girmiş: Adam içerik girmeyi 1 gün bile aksatmamız günlük hit alabilecek konuları araştırıp popüler programları girmiş. Programları girmeden önce denemiş sonra sitesine eklemiş. Tek tek her programa özel anlatım hazırlamış. Sitesine girenler adamın ismini aratıp giriyor. Adama ziyaretçileri güveniyor.
2- Sıfır backlink bu site 20-30k civarı hiti varken çok az bir backlinki vardı backlink bile denemez kendi kendine otomatik oluşmuş şeylerdi. Adam her yazısını Google Plus, Facebook sayfası ve twitter da paylaşmış. Yılmamış usanmamış onlara da özel içerik yazmış. Kısa da olsa hoş durmuş.
3- Siteyi kendi kendiliğine öneren çok (warez program indirme sitesi olduğu için), 1300 farklı çoğunlu forum sitesi olan domainden baclinki olduğunu söylüyor ahrefs büyük çoğunluğunu kontrol ettim tanıtım yazısı ve footer tarzı şeyler görmedim. Saten adamın sitesini ve içeriğini kopyalayanlardan gelen bir backlink var onun dışında bir şey göremedim.
4- En çok ilginç tarafı ise adamın içeriklerine gösterdiği özen ve yorumlara olan ilgisiydi. Adam yorumlara özenle cevap yazmış. Kendisine sorduğumda ise 3 içerik ekliyorsa 10 içerik güncelliyorum kelimesi ise benim işte bu dememe sebep olmuştur.
5- Sitenin tahminime göre geliri en az 200 dolar civarında. Arkadaşımız siteye 0 adet reklam koymuş (konu içinde ki rahatsız etmeyen indir reklamları dışında) geliri saten tamamen turbobit ve letitbit ref satışlarından geliyor bütük ihtimal.
Önemli Notlar!

Flash oyun sitelerinde bu tür hiti beklemeyin. Çünkü bu siteyi kendiliğinden öneren çok kişi var, warez indirme sitesi olduğu için.
1.Siteyi açtın 1 ay içerik girdin patlama bekleme emek harcamaya ziyaretçi çekmeye çalışmaya devam et.

Konu altından sorularınızı dilerseniz alabilirim. İletişim bölümünden de sorabilirsiniz. Site adresini vermiyorum arkadaşa zarar vermemek için.

Kaynak: http://www.necmeddin.com/sadece-icerik-ve-ziyaretci/

 
Toplam blog
: 12
: 8310
Kayıt tarihi
: 09.02.13
 
 

Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunuyum. İstanbulda Avukatlık yapıyorum. Özellikle değişen..