Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '11

 
Kategori
Mizah
 

Sepet sepet yumurta...

Sepet sepet yumurta...
 

Bizim sütunlar ağlama duvarına döndü yaa.. New York’lu da şu Amca’mın bilgisini bir ölçeyim, diye zorluyor. Zorlasın bakalım…

New York’lu gariban’da bizim bilgimizi taaa oradan test etmek istemekte, “Abi, sepet sepet yumurta.. ne demek; acele telle…” diyerek niyaz eylemektedir. Küffar diyarındaki ehl-i iman bir vatandaşımızın bu bilme arzusunu yerine getirmez miyiz? (Belli ki zorda kalmış…) İşte benim açıklamamam:

“Sepet sepet yumurta”nın edebi anlamı nedir?
Ben ona dedim ki , Amerika’ya yeni gelmiş çok akıllı bir gence, bir Üniversiteyi gezdiriyorlarmış. Her şeyleri göstermişler; Bilgisayar Deneyliğini gezerken , “İşte, bu da dünyanın en akıllı Bilgisayarı; hadi ona bir soru sor, bakalım…” demişler. Gencin sorusu malum : “Ne var, ne yok?” diye sormasıyla birlikte, koca bilgisayar haldır haldır çalışmaya başlamış ve biraz sonra cart diye ortasından ikiye bölünmüş… İşte Türk’ün aklı… Ne yaptırır adama…!Heyt be…

“Sepet sepet yumurta …” Hadi bunun sonunu da getirelim. “Sepet sepet yumurta , Sakın beni unutma…”

Sözün Anadolu’da çok bilinen şekli budur. Bu, daha çok Anadolu’da ilkokulu bitiren genç kızların birbirlerinin hatıra defteri’ne son ders gününün son ders saatinde yazdıkları son cümledir (ne kadar acıklı değil mi?)

Şöyle ki :

“Sevgili Hatice,
Seninle bunca yıl  kavga ettik, oğlanları paylaşamadık, ama yine de çok iyi arkadaştık, bundan sonraki hayatında başarılar, dilerim. “Sepet sepet yumurta,  sakın beni unutma…” diyerek, o beş yıllık tahsilden ne anladığının özetini, böylece ortaya koymuş  olur.

Aslında bu bir manidir. Kocası Amerika’ya kaçmış gelinlerin canına yetince, orada herif beni, neyi  unutup, bir haltlar yemesin, diye… İkide bir de nameler yazıp, iki lafın arasında da bu “Sepet sepet yumurta…” lafını kakalayarak, edebi marifetini ve derinliğini göstermek şanını elde ederler. Doğrusu şudur :

“Sepet sepet yumurta
Sakın beni unutma
Unutursan küserim
…………………..” buradan sonrası aklıma gelmiyor , (Alzeimer..) dur şu, Ekşi Sözlük’e bir bakayım (Çok sık kullanırım ve bütün akıllı adamların da orada olduğuna inanırım) Neyse ?
Evet, yeni baştan alalım … Neymiş?

“Sepet sepet yumurta
Sakın beni unutma
Unutursan küserim
Mektubumu keserim.”  İşte bu kadar. … Aslında bu kadar değil .. Amerika’ya mektup atınca bu kadarla geçiştirmek mümkün müdür? İmkanı yok… Sonu her halde normalde şöyle biter..
“….gelirken bana yeni bir kürk getirmeyi unutma /P.S. Gelirsem senin o Marilyn adlı oynaş sevgilinin de saçını başını yolacam, bunu iyi bilmiş ol…” gibi tehditvari tümceler de bunu izleyebilir…

Anlaşıldı mı şimdi “Vehbi’nin kerrakesi…” Sen bu lafın da geçmişini ve geleceğini de bilmezsin… Doktora moktora, sen orada neyin ilmini yaptın Allahaşkına ..?  Buradaki millete “Ben Amerikan Edebiyatı … falan çalıştım ..” diye atarken ; yoksa sen “ Teksas benzinlerinin kalitesi üzerine “Post Doctorate Degree” elde etmiş olmayasın… Çünkü Amerikan üniversitelerinde bildiğim kadarıyla,  “Üniveriteye, mühendislik yapmak niyetiyle girersin, sonra Diş Doktoru, diye çıkarsın…” Yanlışım var mı? Yani niyetle, çoğu kez sonuç birbirini tutmaz? Ne dersin ?

Yoksa sen de, “Tavukların çok bağırmalarının nedeni?” teziyle Yüksek Lisans yaptın; ondan sonra da “Yumurtaların kalitesini nasıl anlarsınız?” tezinle Doktora yaptın… Şimdi de “Sepet sepet yumurta… Ne demek?”  (araklama) tezinle de Doktora ötesi bir şeyler yapıp döneceksin ha... Öyle yağma yok… Beleş geçinmek, “Bu söz neydi, deyip… Tezimin kopyasını çıkarmak… Anladın mı?  Burada sana tezimin bir bölümünü veriyorum ; gerisi Washinton D.C’ kütüphanesinin raflarındadır, sakın yürütmeye kalkma.

İmdi, “Vehbi’nin kerrakesi…”  sözüne gelince…. O da gelecek mektubumda… “Sepet sepet yumurta…” Arkasını anlarsın ya… İşte eğitim budur. Anlatabildim mi? Kal sağlıcakla…

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..