Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '06

 
Kategori
Müzik
 

Sevdaya dair bir ses - Ahmet Aslan

Sevdaya dair bir ses - Ahmet Aslan
 

Birgün bir dostun mailinden düştü mailime. Bir gitar ezgisi yüreğimin ta derinlerine giden. "Yalnızca bir kırıntıydı, içime düştüğünde. Bilmediğim bir neden beni alıp da götürdüğünde o yerlere, o çocuk beni beklemekteydi. Rüzgarlı bir geceydi. Birilerinin bizim peşimizde olduğu belliydi. O karanlık dünyada tek rehberim o çocuğun eliydi. Ne kadar yaşamışım ne kadar yaşlanmıştım? Kim ile dost olmuş, kim ile kavga yapmıştım. Şimdi geriye kalan tanımadığım bu tendi. Keder ve budalalıktan başka yaşamın anlamı varmıydı? Tek verebileceğim cevap, şarkılarımı mırıldanmaktı, yaşananları anlamak... Kim için? Karanlık rüzgar ve bu çocuk.

Hey kimsin sen, durduk...

Tanımadığım zamanlardan bir çocuk. Öyleyse neden ben?! Dön arkana bak oradasın sen. Döndüm. Yalnızca zifiri karanlık.

Biliyordum ben kederimin budalasıydım. Biliyordum. Ben artık yalnızca bu küçük eldim. Şarkılarımı söyledim yeniden. Anılarımı mırıldandım onun için. Çok adımlar attık. Sonra durduk birden. Bir kayaya yasladı beni.

İşte geçmişini ve kederini kaybetti işte geçmişi ve kederini kaybettiğin yer burası. Burada bu kayanın eşiğinde başlayacak yeniden senin yaşamın. Bundan böyle sırrın bu olacak. Elimi gezdirdim. Elimi yüzüme sürdüm. Gözyaşlarımı tutamadım. Rüzgar durmuştu artık su sesleri duyuyordum."

Böyle yazıyordu sayfasında. Sonra ezgisi geldi ta uzaklardan, uzakları yakın eden.

"Sadece susarak özlüyorum seni, hiç tanımadan ne garip...
sense uzaklara çivili bir deniz gibisin, resimlerde"

Hangi sevda söyletmişti acaba bu dizeleri şaire, hangi yürekti notalara döken?

Sonra uzaklardan gelen şarkıydı "tanımadığım ten". Özlem yani benim karakızım yüksek sesle dinlemelisin demişti. Açtım ömrümde ilk defa son sesini müziğimin içime akan bir nehir gibiydi dinlediğim.

"Yalnızca bir kırıntıydın, içime ilk dustugunde
Vakitsiz bir anda...

Bilmedigim bir neden beni alip goturdugunde o yerlere
Keder ve budalaliktan baska yasamin bir anlami var miydi?

Aradigim aski bulduysam, sendedir
ya bu benim icimde dolasanda kimdir
Ya bu benim icimde mekan tutanda kimdir

Adem evvelinden beri bir yanimiz noksandir
neylersin...

Beni bu alemde divane gibi gezdiren sen degil misin?
Geriye kalan yalnizca tanimadigim bu tendir"

Sesi başka sözü başkaydı bambaşka bir şeydi dinlediğim. Sonsuz teşekkürler güzel dost karakız bana tatırdığın bu ses bu yürek için.

 
Toplam blog
: 144
: 2687
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Ziraat mühendisi ve iktisatçıyım. yatırım danışmanlığı ve kişisel gelişim konularında  Simurg Con..