Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sifonu çek kardeşim !

Sifonu çek kardeşim !
 

Seyahat için pratik tuvalet, sanırım artık yanımda bundan taşıyacağım:)


Sokağımız pis, ama evimizin içi temizdir. Eve girmeden ayakkabımızı çıkarırız, ama sokağa çöp atar, köşesine işeriz. Niçin?

Bu soruyu Doğan Cüceloğlu sormuş ve kendi kendine cevaplar aramış. Özet olarak da ;"Çünkü evimize biz bilinci içinde anlam verirken, yani ‘bizim evimiz’ derken, ne yazık ki, sokağa ‘bizim sokağımız’ diyemiyoruz. Neden diyemiyoruz? Çünkü bir toplum olarak henüz yaşamın dayanışma gerçeğini henüz kavrayamamışız " cümlesiyle bağlamış...

Peki sadece sokağımız mı pis?

Paylaşılan çoğu alanda bu sorunu yaşıyoruz. Özellikle üstünde durduğum yer ise hastaneler ve tabii ki tuvaletleri.

Neden evlerimizdeki tuvaletlerde işimizi gördükten sonra sifonu çekeriz de umumi yerlerde çekmeyiz ? Bunun cevabını bilen var mı? Ben işin içinden çıkamadım doğrusu.

Hafta içinde aylık kontrollerim için hastanedeydim, uzun bir süre kaldığım için illa ki tuvalete de gitmek ihtiyacı hissediyor insan. Ama girince bin pişman oldum, hani başka bir seçenek olsa geri çıkacaktım ama...

Tuvalete girince baktım herkes burnunu sıkmış bir vaziyette sıraya girmiş bekliyor. 3 tane kapı var ve ben de sırada yerimi aldım. İki dakika sonra aynı hareketi ben de yapmaya başladım. Yani burnumu sıktım ki o iğrenç kokuyu duymayayım diye.

Sinirden fena halde tepemin tası atmış bir vaziyette, kullaklarımı diktim ve sifon seslerini duymayı bekledim. Birinden duydum , arkasından bir bayan girdi. Tam o sırada yandaki kapı açılmıştı ve bir kadın çıktı salına salına. Hemen en cadı halimle sordum : Sifonu çekmediniz, bozuk mu acaba? Şaşkın yüzüme baktı ama cevap yok ama ben ısrarcıyım ve cevap alamaya yemin etmiş gibi...Hanımefendi suyu neden çekmediniz ? diye devam ettim. "Şey unuttum" dedi. Ben de; evinizde de unutuyor musunuz ? diye hışımla devam ettim. Ve kendi sıram gelinceye kadar hiç susmadım. Oradakileri suçlamadan devamlı "sifonu çekin" anonsumu tekrarladım. Hala o kadar ısrarlı hatırlatmama rağmen çekmeden çıkanları bir güzel haşladım...

Ama yok efendim ,anlayan nerde? Evlerindeki tuvalete hergün çamaşır suyu dökerler, buralara ise kokudan ve b..tan girilmiyor yaaa.

Orası bizim evlerimizden daha çok özen istemiyor mu, bunu ne zaman idrak edeceğiz ? Hadi topluma saygınız yok ama ya kendinize. Oraya şifa almak için gidip etrafı mikroplamaya kimin hakkı var üstelik birinci kötülüğü kendine yaparken.

Bütün umumi tuvaletlerde durum aynı aslında ama bazı yerlerde başlarına temizlikçi bayanlar koymuşlar. Biri çıkınca hemen girip eksik temizliği yapıyor ama buna gerek olmalı mı?

Çekin şu sifonları ya!

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..