Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigara nasıl bırakılabilir?

Sigara nasıl bırakılabilir?
 

Sigarayı bırakmak gerçekten zormu? Bu soruya herkes başka yanı verir. İmkansız, asla bırakamam, bırakanlarda zaten tekrar başlıyor, bırakınca sinirlerim bozuluyor, asla bırakılmaz, bırakılabilir, ben istersem bırakırım... Uzayıp gider böyle oysa en yalın olan şekli istersem bırakırım yani kendi irademizdir bu illetten kurtulmanın yolu. Sigara bıraklılır hemde en bırakamayacak kişiler bile bırakır. Sıkıntılı bir süreçtir ama imkansız değil. Bu konuyla lgili birkaç anekdotla yazıma devam edeyim.

Yıllar öce iki arkadaşım (günde 3 ve 4 er paket içen) çalışma ofisinde iddalaştılar hangimiz daha uzun süre sigara içmeyeceğiz bakalım kim uzun dayanacak? Sonuç bir arkadaşım 11 dk dayandı diğeri 15 dakika ve artık yeter deyip yaktılar sigaraları. Aradan zaman geçti sadece sgara içmeden15 dk dayanan arkadaşım nişanlandı ve diğer bir arkaşı “sen bu kadar sigara içersen eşin seninle yatmaz brak şunu “ bir hafta sonra 15 dakika dayanmayan arkadaşım sigarayı bıraktı aadan 21 yıl geçti tekrar sigaraya başladığını duymadım.

Ben asla bırakamam diyen bir çok kadın hamilelik döneminde sigarayı bırakır ve yıllarca içmez. Ama nedendir yıllarca içmedikleri sigarayı bir gün tekrar hatırlayıverirler. Yıllarca içilmeyen sigaralar oysa hayatlarında herhangi bir olumsuzluk yaratmamıştır. Son olarak kendim 1994 yılında günde üç paket sigara içerken bırakma kararı verdiğimde kendim hariç hiç kimse sigarayı bırakacağıma inanmamıştı. Ben haklı çıktım, hala içmiyorum içmeyide düşünmüyorum. Canım çekermi arada? Evet çeker, fakat yakıp yakmamak benim elimde ben yakmamayı tercih ediyorum. Biliyorum ki başlarsam yine günde üç paket içeceğim. Bunu hiç istemiyorum. Birincisi kendime olan saygımın bir ölçüsü olarak alıyorum. İkincisi insanlara karşı olan saygımdan dolayı içmiyorum. Sigara aslında insanlara karşı yaptığımız en büyük saygısızlıktır da, hemde kendimize. Başka hiçbir şeyle insanları bu kadar rahatsız edemezsiniz. Belkide medeni olmanın ölçüsü bundan sonra sigara içip- içmemekle ölçülmeli. Tüm kamusal alanlar ve kapalı yerlerde yasaklanmalı. Okul ve spor alanlarında asla içilmesine izin verilmemelidir. Bu alanlarda sigara içme odası dahi olmamalıdır. Buralar çocukların ve gençlerin zehirlenme yeri değil nede olsa. Son olarak www.tip2000.com sitesinden aldığım birkaç rakamı sunayım sizlere. Sigarasız günler dileğiyle.

Sigara içenlerin yaklaşık % 25 i sigara nedeniyle yaşamlarının erken bir döneminde ölmektedirler. Yapılan bir araştırmaya göre 1950 - 1975 yılları arasında 10 milyon kişi sigaraya bağlı hastalıklar nedeniyle ölmüştür. 1975 - 2000 yılları arasında ise 50 milyon kişinin sigara nedeniyle ölmesi beklenmekteydi. Tüm kanser ölümlerinin % 30 unun, akciğer kanserinden ölümlerin ise % 90 ının nedeni sigaradır. Günde 1 paket sigara içen birinde akciğer kanserine yakalanma riski hiç içmeyen birine oranla 20 kat fazladır. Kronik bronşitten ölüm oranı hiç sigara içmeyenlerde 100 000 'de 3 iken, günde 1 paketten fazla sigara içenlerde 100 000 ' de 114 'e çıkmaktadır. ? Sigara içenlerde koroner kalp hastalıkları ve hipertansiyon daha sık görülür. Sigara içmekle kalp krizi riskiniz 3 kat artmaktadır. ? Sigara içenlerde seks hormonlarının azaldığı ve buna bağlı olarak kısırlık ve iktidarsızlığın arttığı saptanmıştır. ? Gebelerde sigara içilmesi ise düşük riskinin artmasına, erken doğuma, doğum tartısının azalmasına yol açar. Ayrıntılı bilgi için: http://www.sonsigaram.drgungor.org/rakam.htm

 
Toplam blog
: 144
: 2687
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Ziraat mühendisi ve iktisatçıyım. yatırım danışmanlığı ve kişisel gelişim konularında  Simurg Con..