Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sihirli Cips

Bu haftaki köşemizin konuğu sihirli biri. Tüketiciler tarafından çok merak ediliyor ve deneniyor şu sıralar. Her zaman söylerim tercih meselesi… Kimi görünce “Aman bunu hiç denemem bile. “tepkisi verirken, kimi de hoşlanıp “ Hemen siparişi verdim.” diyor. Tüketim tercihi kişiye bağlı olmakla birlikte inandığım tek bir sonuç var: “Bir şeyin ne olduğunu bilmek. “

Yani Özge burada diyor ki, farklılıkları araştıralım ve haberimiz olsun.

Çok da uzatmadan gelelim konuğumuza.

Adı:Sihirli Cips. “

Bunu duyduğumda şaşırdım, herhangi bir cips markası sandım fakat öyle bir şey değilmiş. Birkaç kişiden soru geldi, “Sihirli cips içeriği nedir? Çocuklarımız tüketmek istiyor, içerik bilgimiz yok. “gibi. Cips kelimesini duyunca gözlerim hafif bir parladı (tanıyanlar gülümsüyor.) Sonra da bilmediğimi fakat en kısa zamanda araştıracağımı söyledim, koyuldum işe. Sihirli cips olarak üretilen ve bahsedilen gıdaya sihirli denmesinin sebebi, yağa atıldığı anda birden kocaman olması ve şişmesi. Evde yapabileceğiniz ya da dışardan satın alabileceğiniz bu cipsin içeriğinde, haşlanmış patates, mısır ya da buğday nişastası, ılık su ve tuz var. (Güvenilir bir üretimde olması gereken örneği.)  Bu karışımdan oluşan hamur buzdolabında bekletiliyormuş. Sonra dikkat edilmesi gereken ise buzdolabında beklemiş olan bu hamurun çok ince şekilde kesilmesi. Bu yüzden görmüş olduğunuz sihirli cipsler ince şekilde. Son aşama ise güneşte veya fırında bu verdiğiniz şekil her neyse, onların kurutulması. İsteğe göre baharat ve tuz karışımı oluyor üretimde. Bazı üreticiler gıda boyası kullanıyor bazıları ise sade üretiyor. Evde yapmak isteyenler de kendi hayal dünyasına göre…  Bu sihirli cipsler tüketilmek istendiğinde sıcak yağa bırakılıyor ve bir anda hopppp şişiyor. İsmi de buradan geliyor anlayacağınız.

Şimdi gelelim görüşlerinize, yağ-kızartma mantığını sevmiyorumcular yemez. Çok sık yağ-kızartma tüketmiyorum, bunu da nadir yersem sorun değilciler mutlulukla tüketir. Herkes mutlu olduğu şeyi tercih eder. Şu bir gerçek, ben çocukken böyle bir şey çıksaydı her gün sayıklardım herhalde. Bu arada yeni bir şey de değil, bilenleri var. Biz neye yeni diyoruz? (Sıkı takipçiler bilir.) Cevap: Henüz öğrenmediklerimize. İşte bu yüzden gözümüz açık, yeni ürünleri mutlulukla öğreniyoruz… Ne mutlu.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Çocuğu tutturanlara selam ve bol sabır.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..