Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Şikayetim var!

Şikayetim var!
 

Davranışlar sözlerden daha yüksek sesle konuşur.

Ne doğru bir söz, kim söylemişse ellerinden öpeceğim. Dikkat ediyorum da, bu güzel ve anlamlı sözler eski dediğimiz bilge insanların deneyimlerinden ortaya çıkan sözler. Şimdiler de var mı? Belki vardır ama ben nedense hiç duymuyorum.Belki de tükendi...

İlim adamları diyor ki...
Davranışların, ancak davranış ile tedavisi mümkündür. Söz yok eylem vardır. Söz varsa da, davranışla bunu okeylemezseniz sözün anlamı sıfıra iner.Tabii sözcük olarak bunu söylemiyorlar ama benim anladığım ve genelde anlaşılan bu.

Sigara tiryakisi olan bir ebebeyn çocuklarına sigara içmeyin öldürür derse, ne anlamı vardır o çocuk için? İlk konuşmaya başladıklarında babaların çocuklarına öğrettikleri ve de tekrar etmelerinden hoşlandıkları küfür kelimeleri için, biraz büyüdükten sonra aman oğlum sakın küfretme... ayıptır demesi ne kadar gerçeği yansıtır? ve çocuk için vazgeçmesi ne kadar olasılık taşır?

-Sev deriz sevgi göstermeyiz
-Doğruyu söyle aman deriz hep yalan söyleriz
-Saygılı ol büyüklerine sevgi saygı göster deriz ama onların yanında büyükllerimizi hor görme davranışları sergileriz...
-Daha küçük yaştayken otobüste yaşlılara yer verme konusunda ters davranırız...
Daha neler neler...

Sözün kısası ele verir talkımı, kendi yutar salkımı usulü terbiye vermekte pek ustayız.
Bu aralar herkes şikayetçi yeni nesil gençlerimizden, ben de kızıyordum, ne yalan söyleyeyim. Ama gördüm ki onların hiç suçu yok, suç yeni nesil ebebeynlerde, suç yeni nesil öğretmenlerimizde. Bana kızanlar olabilir ama bir düşünsün herkes, ne veriyoruz çocuklara? ki ne bekliyoruz?

Bizler Atatürkçü olmakla hep övünürüz, hele son zamanlarda artık moda oldu. Tamam olsun da, sen ne yaptın? ne öğretttin. Benim ülkemin gençleri Çanakkale savaşları anlatılan panelde ya uyuyor ya da sıkılıp dışarı çıkıyor. Bir öğrenmişiz haydi bakalım slogan atalım eeee özü nerde?

Gördüğünüz gibi şikayetçiyim, bu benim en doğal hakkım. Şikayetçiyim annelerden, babalardan, şikayetçiyim canım dediğim, her daim ellerini öpmeye hazır olduğum öğretmenlerimden. Çocuklarımıza geleceğimize geçmişimizi yeteri kadar anlatmayan herkesten şikayetçiyim. Bizi biz yapan ananelerimizden, medeni olacağız diye her türlü rezalete eyvallah diyen herkesten şikayetçiyim. Nerde Türkü Türk yapan, diğer milletlerden ayrı koyan özelliklerimiz? Saygımız, sevgimiz hoşgörümüz?


 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..