Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

Şimdi de ben soruyorum!

Şimdi de ben soruyorum!
 

Milliyet blog


Daha önce söz konusu bir araştırma için yazdığım NE olmuş yani? sıra no (106) bloğumdaki 52 arkadaştan 42 tanesine Konuyla ilgili mesaj çekmiştim.

Mesajın içeriği:

Merhaba; Sevgili… … Tarihinde milliyet bloğa üye olmuşsunuz ve şu ana kadar… adet blog yazmışsınız. Siz milliyet blog'ta üye olmanıza rağmen neden yazmıyorsunuz veya neden vazgeçtiniz? Bu konudaki Küçük araştırmama katkı için, konuyla ilgili sayfama ..... iki cümle yorum yazarsanız çok sevineceğim. Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar...

Bu arkadaşların üçünden cevap geldi (!)

1-Demircekon Yüceil: Cevap: Paylaşılan bloglarda yazmanın bir sorumluluk getirdiğini düşünüyorum. Bu nedenle sık yazmak yerine uzunca bir süre araştırıp herkesin anlayacağı biçimde özet olarak yazmaya çalışıyorum. İlkyazım Demokrasi denilen iki yüzlülük üzerineydi. Hiç yorum almaması benim için ilginç. Yakında "Enerjide Evrim Yönetimi" çalışmamı bitireceğim. Belki o zaman bir makale daha yazarım.

2- Deniz Aygün: Cevap: “Blog mantığı bana ters geliyor sanırım, yani sık sık bir şeyler yazmak… Yazınca düşünerek, uzun uzun düşünerek, yazdığım şey birilerinin işine yarasın niyetini taşıdığım için, çalakalem bir şeyler yazmaktan kaçıyorum elimden geldiğince. Milliyet Blog’daki pek çok yazı okumaya bile değmez nitelikte zira. Aslında belki de blog böyle bir şey ama ben yapamıyorum işte:) Bugüne kadar sadece 2 yazı yazmamın nedeni de basit ama bu. Saygılar, iyi bayramlar”

3- Sohom: Cevap: “Yazmak canımı acıtıyor…” Saygılarımızla…

Ali Nejat arkadaşımız mesajımı yayınlamış fakat cevap yazmamış! Alper Öngül arkadaşımız ise benim mesajımdan sonra gelen, yeni yıl mesajını yayınlamış fakat benim mesajımı kale almamış! (Belki de benim mesajım yolda kaybolmuştur)

Geri kalan mesaj yolladığım 37 blog yazarından ve mesaj yollayamadığım 10 kişiyi de eklerseniz 47 blog yazarından görüntü var ses yok! Hiçbir hayat belirtisi görünmüyor maalesef!

Bana göre gelen üç cevap’ta yerinde!

Bir arkadaşımız, seçilmiş blogların içinden alıntılar yaparak soruyor ya; “filanca kişinin, şunun için böyle dediğini, bunun için şöyle söylediğini biliyor musunuz?” Diye.

İşte oralarda ve benzeri yerlerde yazılan ve o yazılara gelen yorumlarda biz birbirimizin çok farklı yanlarını, farklı yüzlerini görüyoruz! Tıpkı akşam haberlerinde (bu ara seçimler yüzünden olsa gerek) çoğu kez bize travma yaşatan, doğruluğu teyit edilmemiş yasallaşmamış haberlerin öngörüleri gibi!

Ertesi akşam aynı kanalın aynı haberden hiç bahsetmediğini gördüğümüzde bir takım medyanın, haber kanallarının, güncelliklerden bu kadar istifade etmesinin altında, sadece iktidarı yıkmak için bu yola başvurduğunu anlamamız hiç te zor olmuyor!
Özellikle topluma mal olmuş dürüstlük ve tarafsızlıkları ile şöhret olmuş gazetecilerdeki değişikliliği gördükten sonra “Ört ki ölem”

Burada ise yöntem farklı!

“Güncelliğin şaşası, geleceğin aynasıdır” diye bir söz üreterek; absürt yazılara (!) mektep medrese görmüş kalburüstü, insanlardan makbul ve mülayim yorumlar geldiği bir ortamda yukarıdaki arkadaşlara hak vermemek elde mi?
Kendime malzeme çıkartmak için değil, vakit buldukça yazılan yazılardan bir şeyler öğrenmek için okumayı tercih ederim ve bu arada okuduklarımdan, önemli bilgileri not alırım!

Örneğin:
— Müthiş istatiki bilgilerimin arasında “Dostluk sanal verdiği acı gerçek! “ yazımda bahsettiğim rahmetli Orhan Ertuğrul ağabeyimin eşinin de, bir blog yazarı “68’li olduğunu siz, biliyor musunuz?

—Son yazım da” İçime ukde kaldı!Her insanın başına gelebilecek bir olaydan! Şimdiye kadar okuyanların (66) bundan bir şey çıkaramayacak kadar saf olduğunu ( saf: yağmur damlası kadar temiz!) veya duyarsız kaldığını biliyor musunuz?

Aynı anda başka bir sitede yayına verdiğim bu yazıma 75 başsağlığı mesajı geldiğini biliyor musunuz?

— Her şeye rağmen bir gün, burasının olduğundan daha tertipli, daha duyarlı, daha verimli, daha güzel olacağının umudunu içimde koruduğumu ve yine her şeye rağmen, burada çok sevdiğim dostlarımın, arkadaşlarımın ve kardeşlerimin olduğunu bilmenizi istiyorum!

Sevgi ve saygılarımla


Tüm yazdıklarım!

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..