Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '13

 
Kategori
Sınavlar
 

Sınava doğru

(Kısa not: Sınavdan önceki son dersimizde öğrencilerime söylemek istediğim uyarı, öneri ve öğütleri –biraz gülmece öğeleri de katarak- dile getiren bir ‘sözleşme’ metnini annelerin de tanık ve dinleyici olduğu bir mini toplantıda  okuyup imzalamayı  hoş bir gelenek haline getirmiştik. Öğrencilerim ve velileri; metnin sınava girecek başka gençlere de ulaştırılmasını önerdiler; bu öneriyi sevinerek yerine getiriyorum. –Yusuf ERDEM)

SINAVA DOĞRU

15  / 06 / 2013       

Ben Can,

İnanıyorum ki; sınav günü, benim en güzel günlerimden biri olacak. Çünkü sınavda elimden gelenin en iyisini yapacağım ve öğleden sonra kuşlar kadar özgür olacağım. Artık kimse bana : “Ödevlerini bitirdin mi? / / Yusuf Erdem’in testini geciktirme. / Dershaneye geç kalıyorsun. / Oyalandığın yeter, biraz ders çalış.” demeyecek.

Biliyorum ki, sınavda heyecanlanmak doğaldır; hatta dikkatimi canlı tutacağı için yararlıdır da. O nedenle ,“Sakın heyecanlanma!” uyarılarına kafayı takıp da heyecanlandığım için ayrıca heyecanlanmayacağım. Yani, heyecan doğal, panik yok !

Yine şuna kesinlikle inanıyorum ki, sınava hazırım ve başarılı olmak benim hakkım. Çünkü oyun, eğlenme ve dinlenme gibi  genç olma haklarımdan kısıtlayıp; enerjimi, zamanımı ve yeteneğimi en yoğun biçimde harcayarak; yaz tatillerimde bile çalışarak bu sınava hazırlandım. Bu çalışmalar, yalnızca bu sınav için değil, gelecek için de bana çok şeyler kazandırdı: Disiplinli çalışma alışkanlığı,  ana derslerdenten sağlam bir temel kazandım; bir amaç doğrultusunda yaşamını düzenlemeyi  öğrendim, zihinsel yteneklerimi geliştirdim. Ayrıca Türkçe dersinde anlatım bozukluklarını, yazım ve noktalamayı, okuduğunu doğru aralama  ve yorumlamayı  öğrendim.  Kitap okuma alışkanlığnı kazanmanın, anadilini doğru ve etkili kullanmanın ne denli önemli olduğunu kavradım. Tüm bunların  aynı zamanda geleceğe  hazırlanmak; iyi bir üniversite öğrencisi ve başarılı bir meslek insanı olmak  için kendime yatırım yapmak  demek olduğunun bilincindeyim.

Şimdi önümde seçkin bir üniversitede iyi bir öğrenim görme şansı duruyor: Sınav ve sınavın yapılacağı altın değerindeki  2 saat 15 dakikalık süre... Bu zamanı en iyi şekilde değerlendirip elimden gelenin en iyisini yapacağım. Seçkin bir lüniversitede iyi  bir öğrenim görmenin ilk ve en önemli adımı olduğunu bilincindeyim çünkü.

Kendime, anneme, babama  ve  Yusuf Erdem öğretmenime söz veriyorum ki:

1. Soru tümcelerini en az iki kere büyük bir dikkatle okuyacağım, bütün seçenekleri inceleyeceğim ve doğru bulduğum seçenekleri kitapçıkta da işaretleyeceğim.

2. Özellikle “...değildir, ...yoktur, ...bulunmamaktadır, ...yer almamıştır?” biçiminde olumsuz biten sorulara daha büyük bir dikkat göstereceğim.

3. Baştaki seçeneklerden biri -örneğin B seçeneği- bana kesinlikle doğru görünse bile bütün seçenekleri dikkatle inceleyeceğim. Elediğim seçenekleri çizeceğim.

4. Soru hakkında hiç bir bilgim yoksa, hiç olmazsa üç seçeneği eleyemiyorsam rastgele işaretlemeyecek, boş bırakacağım.

5. Eğer beş seçenekten üçünü kesin olarak elemişsem, öteki iki seçenekten ağırlıklı olanı işaretleyeceğim.

6. Bir soru beni iki dakikadan fazla uğraştıracaksa, yanına bir soru işareti koyup - bir sonraki soruya geçeceğim.

7. Metinlerle ilgili sorularda, önce soru tümcesini, sonra parağgraf metnini dikkatle okuyup onun özüne ve tadına varmaya çalışacağım. Kendi kendime; “Bu yazıda özellikle ne üzerinde duruluyor? / Bu yazının bize özellikle vermek istediği mesaj nedir?” sorularını sorup içimden yanıtlayacağım, sonra  tüm seçenekleri dikkatle inceleyeceğim.

8. Cevapları işaretlerken kaydırmamaya çalışacağım; kaydırma olsa bile paniğe kapılmayacağım; yanlış seçenekleri dikkatle sileceğim; doğru cevaplarımı kitapçıktan dikkatle cevap kağıdına geçireceğim.

9. Kendimi sınava öylesine vereceğim ki, kulağımın dibinde top patlasa bile farkına varmayacağım. Sınav salonunda olabilecek gürültüleri kafama takmayacağım. Biliyorum ki; güçlü insan, en elverişsiz koşullarda bile en yüksek başarıya ulaşabilen insandır. İnanıyorum ki ben güçlüyüm; heyecanla da, gürültüyle de, zor sorularla da, tüm olumsuzluklarla da başa çıkabilirim; böylesi şeylerin başarımı etkilemesine kesinlikle izin vermem.

10. Matematik sorularında karmaşık işlemleri zihnimde yapmaya çalışmayacağım; işlemleri yazarak sonuna kadar götüreceğim.

 * Sınavdan sonra güzel kitaplar okumayı sürdürecek; böylece iç dünyamı zenginleştirmeyi, düşünme yeteneğimi ve anlatım gücümü geliştirmeyi sürekli kılacağım. Çünkü sıradan ve sürüden bir insan olmayı reddediyorum. Çünkü doğuştan getirdiğim yeteneğimi bilgi ve bilimle kaynaştırarak akıl düzeyine yükseltip böylece üretken, yaratıcı ve özgün kişilikli bir insan olmak istiyorum. Yalnızca iyi bir meslek insanı değil, ayrıca iyi bir aydın olmak istiyorum.

* Amacım yalnızca iyi bir üniversiten mezun olmak olmak değil, üniversitemden çok iyi yararlanarak mezun olmak. O nedenle de üniversitenin bana veremediklerini özel çalışmalarımla kazanacağım ve üniversiteden aldıklarımın iki üç katını tutkulu bir çalışma ve araştırmayla öğreneceğim. Ayrıca yabancı dil veya dilleri iyi öğrenip bilgiye dünya ölçeğinde açılacağım. Üretken bir Türk aydını ve profesyonel bir dünya yurttaşı olmayı hedefliyorum çünkü.

 * Meslek yaşamımda da okumaya, araştırmaya, kendimi geiştirmeye çalışacağım. Çünkü çağımızda en iyi diplomanın bile ‘son kullanma tarihi’nin en çok iki iki buçuk yıl olduğunun bilincindeyim.

 *Gençliğim adına söz veriyorum!                                                                                                    

İMZA :          

 
Toplam blog
: 56
: 599
Kayıt tarihi
: 08.03.11
 
 

1948’de Tokat’ın Reşadiye ilçesine bağlı Bereketli köyünde doğdum. İlkokulu köyümde, ortaokulu Reşad..