Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '12

 
Kategori
Eğitim
 

Sınavlar hayatımı neden elimden aldı !!

Neden hayat birçok şeyi bir arada yapmamıza izin vermez? Biz farklı etkinlikleri bir arada neden sevip yapamayalım ki neden ? Aileler neden çocuklarından sadece ders çalışmalarını akıllarını sadece dersle doldurmayı isterki ?

Cevap oldukça basit: Etkinlikler zihin bulandırır. Sınava hazırlanan bir öğrenci sadece ders çalışmalıdır aklını başka şeylerle yormamalıdır..

Sayın büyüklerimiz! Bu bir cevap evet ama yanlış. Emin olabilirsiniz sadece ders çalışan öğrenci hayatta başarılı olamaz. Çünkü o hayatla ilgili birçok etkinlikten vazgeçmiş, sadece sınava odaklanmıştır. Okuduğu okuldan kaba bir şekilde odun gelip odun olarak gider.

Tiyatro benim hayatımdı. Evet bir zamanlar öyleydi ama ben ne zaman sınava hazırlanmaya başladım ailem beni tiyatrodan beni bambaşka hayatımdan uzaklaştırdı. Sahnelerim boş kaldı... Kendimi bulduğum o sahneler... Peki bu ne işe yarayacak? Çok ders çalışmama mı? Elbette hayır. İnsan beyni zaten belli bir süre sonrasında bilgi alımını bırakır. Çünkü beyin yorulur. Aşırı yükleme sadece öğrenciye daha çok zarar verir. Oysa ki büyükler bunu kim anlatırsa anlatsın anlamazlar, onların bildiği tek doğru vardır : ÇALIŞ, ÇALIŞ VE YİNE ÇALIŞ ! Bu baskı öğrencinin daha da gerilemesine neden olur. Oysa ki öğrenciler günlük aktivitelere katılsa yeteneklerini yönlendirse, çok değil dinlenme saatlerinde-öyle bir saat benim pek olmadı sizin var mı ? Umarım vardır...- birçok aktivite yapabilirler. Bu öğrenciyi derse daha çok yöneltir aslında. Mesela ders çalışma saatinden sonra aileler çocuklarına ödül vermeli, bu ödüller çocukların motivasyonunu artırmalı. Örneğin erkekler topla ilgili bir çok spora bayılır. Basketbol, voleybol, futbol gibi. Ben çocukluğumdan beri birçok sporla ilgilendim. Basketbol, voleybol, tenis, masa tenisi hepsinde de takımda oynadım. Hatta futbol da oynuyordum fakat kız takımı hiç olmadı :) Bu tüm sporlardan zevk aldım. Ama her seferinde ailem beni takımdan çıkardı çünkü çok yoruluyormuşum motivasyonum düşüyormuş! İnanın öyle değil yapabileceğiniz çok şey var. Bu yaşlarımızı güzel geçirmezsek bir daha hiç geçiremeyeceğiz. Her zamanın kıymetini bilelim. ÇOK GEÇ OLMASIN. SAYIN VELİLER BU HAYAT BİZİM BIRAKIN HAYATIMIZI BİZ YÖNLENDİRELİM.

Bu konuyla ilgili bilimsel araştırmalarımı sizlerle bir sonraki bloglarımda paylaşacağım.

 
Toplam blog
: 9
: 1403
Kayıt tarihi
: 25.06.12
 
 

Erciyes Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 3. sınıf öğrencisiyim. Aynı zamanda okulumuz..