Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sıradan bir kek

Sıradan bir kek
 

Bugün enerjim son derece düşük. Soğuk havalar beni bu hafta çok yordu. Bir de üstüne Cumartesi günü işe gelmek zorunda olmak durumu iyice vahim hale getirdi. Cumartesi günleri tüm gün çalışmak evli ve çocuklu bir bayan için gerçekten çok sevimsiz bir durum ama yapılacak bir şey de yok maalesef. Çevremizdeki işsiz insanlara bakıp halimize şükretmeliyiz herhalde.

Durum böyle olunca tarifimizde sıradan bir kek tarifi oluyor. Blog yazmak belki biraz beni kendime getirir diye düşündüm ve telefonumda fotoğrafına rastladığım bu keki paylaşmaya karar verdim.

Hani bayanların vazgeçemedikleri, hep ezberlerinde olan, ellerinin alıştığı pratik bir kek ölçüleri vardır ya, benimki de onlardan işte. Kaç senedir bu tarifi ezberime almışım da yapıyorum hatırlamıyorum bile. Oğlum kekleri çok karışık sevmiyor, içinde fındık, fıstık, ceviz vs.gibi şeylerden hiç hoşlanmadığı için benim keklerim genelde sade ve sıradan oluyor. Biraz renk vermesi için üst katına kakao karıştırıyorum sadece.

 

Malzemeler:

3 adet oda sıcaklığında yumurta

1 bardak yoğurt

1 bardak şeker ( tadını fazla seviyorsanız 1,5 da olabilir )

1 bardak sıvıyağ (ben yarım bardak zeytinyağı koyuyorum)

Bir paket vanilya

Bir paket kabartma tozu

2 kaşık kakao

Aldığı kadar tam buğday ve beyaz un karışımı

 

Yapılışı:

3 yumurta şekerle iyice çırpılır. Yoğurt ve yağ ilave edilerek biraz daha çırpılır. Un ve diğer kuru malzemeler ilave edilerek fazla çırpmadan karıştırılır. Tereyağ ile yağlanmış orta boy bir kek kalıbına dökülür. Kabın dibinde bir miktar hamur bırakılır ve içine 2 kaşık kakao ilave edilerek karıştırılır. Kakolu bu karışım kek kalıbındaki hamurun üzerine dökülerek kaşıkla fazla derine inmeden üstten hafif yedirilr. 170 derecede ısıtılmış fırında ortalama yarım saat kadar pişiriliir.

Not: Ben tam buğday unu ile beyaz unu göz kararı karıştırararak yapıyorum. Damak tadınıza ve tercihinize göre iki unun oranını ayarlayabilirsiniz.

Afiyet olsun

Mutlu haftasonları :)

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..