Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sıradışı Kadın: Frida Kahlo

Sıradışı Kadın: Frida Kahlo
 

Resim alıntıdır


İlginç yaşamı ile Frida Kahlo her zaman ilgimi çekmiştir. 3 yıl önce henüz gündemde değil iken okuduğum bir romanda (Paul Alster - Yanılsımalar) sıradan bir karakter olarak rastlamıştım ona.

23.05.2003 tarihinde ajandama kitapla ilgili düşüncelerimi de yazmıştım:

"Başlarken sıkılacağımı düşündüğüm bir kitap. Ama okudukça ilginç konularla karşılaştım. Hatta bugünlerde populer olan Meksikalı ressam Frida (Burada soyadı Schilling) kahramanlardan birisi. Onun hayatının anlatıldığı kitabı da okumak istiyorum."

Sonra filmini birkaç kez izledim ve romanını okudum. Resimlerine ve hayalgücüne hayran oldum.

Ve tabii ki azmine, tutkularına, çılgınlığına, inadına, yaşam mücadelesine....

Onu tanıdıkça anladım ki, dış güzellik çekici olmak için yeterli değil. İç dünyası, farklılığı onu başkaları için vazgeçilmez kılıyor.

Filminde onu canlandıran oyuncu Selma Hayek de muhteşemdi. Tam puan aldı benden.


Frida Kahlo, belki bizlere güzel ve çekici gelmeyebilir, ama Meksika'da kadınların bıyıklısı ve kalın bitişik kaşlı olanları daha makbulmüş ve daha çekici bulunuyormuş. Valla ben o kitapta öyle okudum.

Doğru mu, yanlış mı bilmiyorum.

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..