Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '10

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sistemimizle 70 kg veren Reyhan hanım'a sorduk

Sistemimizle 70 kg veren Reyhan hanım'a sorduk
 

1987 Konya doğumluyum. İlk orta ve lise tahsilimi Konya’da tamamlayarak 2006 yılında Selçuk Üniversitesi işletme bölümünü bitirdim ve halen ailemle birlikte Konya’da yaşıyorum. Haber Diyet: Kendinizi daha yakından tanıtırmısınız üyelerimize.
Reyhan hanım:
Haber Diyet: Kilo alma sürecinizden bahseder misiniz?
Reyhan hanım: Sonradan almadım bu kiloları, ben kendimi bildim bileli kiloluydum.
Haber Diyet: 70 kilo vermeden önce kaç kiloydunuz?
Reyhan hanım: 133 kilo dan 63 Kiloya düştüm. Belirttiğim gibi hep kilo sorunu yaşadım. Diyet listelerinin her çeşitini uyguladım. Bu listelerle en fazla 25 kilo veriyorsunuz ve diyetin sonlanmasının ardından vediğiniz kiloyu fazlasıyla alıyorsunuz. Spor yaptım, saatlerce yürüdüm ve yürüdükçe daha da iştahım açılıyordu. Buna katlanıyorsunuz, az kalori almaya çalışıyorsunuz ama nafile sporda, diyet listeleride uyguladığınız dönemi yönetmenizde etkili, sonrası hüsran ve hayal kırıklığı yada benim için öyle oldu bilmiyorum.
Haber Diyet: Bu programın diğerlerinden farkı ne ve nasıl başardınız?
Reyhan hanım: Sonra… Kendi çabalarımla kilo versem de kısa sürede tekrar aldığımı görünce bir uzmanla çalışmaya karar vedim. Ahmet beyden önce 2 diyetisyenle bu konuyu görüştüm. Onlarda bana diyet listeleri yazacaklarını ve belli dozda egzersizler önereceklerini söylediler.
Haber Diyet: Ahmet beyle tanışmanız nasıl oldu?
Reyhan hanım: Ahmet beyi zaten hep duyuyor başarılarını gözlemliyordum. Gerek ben gerekse bir çok kişi bu sistemle zayıfladı fakat kendime güvenim kalmamıştı. Artık hiç ideal kiloda olamayacağımı düşünmeye başlamıştım bu nedenle Ahmet beye gitmeyi hep erteledim durdum. Asla kilo vereceğime inanmama rağmen annemin zorlamasıyla ve babamın ısrarıyla Ahmet beye götürüldüm.
Haber Diyet: Ahmet beyin sisteminin diğerlerinden farkı neydi?
Reyhan hanım: Ahmet bey farklı birşey yaptı. Sonuca değil nedene yönelmeliyiz dedi. Kilo vermeye çalışmamam gerektiğini, bu kilonun ve iştahımın altında yatan etmenleri bulursak, ideal kiloyu kalıcı olarak başaracağımızı vurguladı. Biraz umutlanmaya başlamıştım. Çok profesyönel yaklaştı ve kendinden emindi. Bana 150 ye yakın soru sordu beni sabırla dinleyerek notlar aldı ve sonuçta kan tahlillerimi yaptırdı. Kilomun altında yatan ana sorun depresyon çıkmıştı. Diğeri ise hızlı yemem ve ailemin yemeklerinin çok yağlı olmasıydı. Benim düzensiz beslenmem, günlük adım sayımın eksikliği ve insülin direnci gibi daha bir çok sorunda çıkmıştı.
Haber Diyet: Peki kilo verme sürecinde neler yediniz neler yaptınız?
Reyhan hanım: Ahmet bey kilo vermekte acele etmemem gerektiğini, bu sorunları kalıcı olarak çözmemizin vakit alacağını ve mutlaka ailemle birlikte seanslara devam etmemi, onlardan ayrı yemek yememem gerektiğini, aile olarak sağlıklı beslenmeye başlamamız gerektiğini anlattı. Sonra düzenli ve sağlıklı beslendim, dört besin grubundan ana öğünlerimde tüketiyordum. İştahım kesilmişti artık çünkü stresi yönetmeyi biliyordum yavaş yemeyi öğrenmiştim ailemin de sayesinde sakıncalı besinleri sık görmüyordum.
Haber Diyet: Bu süreç içerisinde spor yapıyor muydunuz?
Reyhan hanım: Ahmet bey 30 kilo verene kadar spor yapmamam gerektiğini bu dönemde adım sayımı arttırmam gerektiğini söyledi bana bir adım sayar verdi bununla günlük sadece 8000 adım atmamın yeterli olacağını belitti. Bu sayede gerçekten hiç kilo vermede duraklama yaşamadım. Kilo veremediğim haftalar oldu tabi fakat bana kilo vermeye çalışmamam öğütlenmişti. Amacım kilonun altında yatan etmenleri çözmekti. Kilo vermeye çalışmıyor fakat yavaş yemeye çalşıyordum ve düzenli beslenmeye veya 8000 adım atmaya çalışırordum.
Haber diyet: Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederiz.
Reyhan hanım: Ben teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 7
: 2359
Kayıt tarihi
: 23.08.10
 
 

Diyet uzmanıyım..