Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '07

 
Kategori
Siyaset
 

Siyasi aşure

Siyasi aşure
 

Haber: “HÜRPARTİ Genel Başkanı Yaşar Okuyan, partisinin başkanlık divanının CHP’ye iltihak kararı aldığını, yarın yapılacak MKYK toplantısında da nihai kararın verileceğini bildirdi”. Tarih, 08.06.2007. Şaşıralım mı, sevinelim mi?

Çağın çok mu gerisinde kaldım, eski kafalı mıyım da bu işleri anlayamıyorum işin işinden çıkamadım. Haberi okuyunca “pes artık” dedim. CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’ ın da işe sıcak baktığı anlamına gelen demecini okuyunca kafam allak bullak oldu. 12 Eylül öncesindeki siyasi görüşüne bakınca, Yaşar Okuyan’ın parti çizgisindeki değişikliği de anlayamadım, bir zamanların Cumhuriyet Halk Partisi’nin Genel Başkan yardımcısı Ertuğrul Günay’ın Adalet ve Kalkınma Partisi’nden milletvekili adayı olmasını da, Turgut Özal’ın has adamlarından Lütfullah Kayalar’ın da Cumhuriyet Halk Partisi’nden milletvekili adayı olmasını da anlayamadım. Anlayamadım oğlu anlayamadım. Anlayamadığım öyle çok şey var ki, çağın gerisinde kaldım, itiraf ediyorum. Sağdan sola, soldan sağa nasıl bir değişimdir ki bu şimdiye kadar öğrendiklerimize benzemiyor, öğrendiklerimiz ve yaşadıklarımızla bu işin sırrına varamıyorum? Çağdışı kaldım, itiraf ediyorum. Türkiye’deki ve Dünyadaki değişimleri gerçekten takip edememişim. Takip ettiğimi sandığım olaylarda gerçekten hiçbir şeyi takip edememişim. Sandığım değerler yıkılmış da farkında olmamışım. Boşa yaşamışım, boşa kitaplar okumuşum, boşa dolaşmışım bu yeryüzünde. Oksijen alıp karbonmonoksit vermişim, solumuşum sadece bu havayı. Havayı boşa solumuşum yaşamak için. Boş hava soluyarak boş olmuşum da haberim yok.

Yaşadığımız değerler içinde öğrendiklerimizle bu işi çözememenin acısı ve sıkıntısı var içimde. Yazıklar olsun bana, çağın gerisinde kalmışım. Oysa bir siyasi çizginin zaman içinde insanda ya biraz daha ileriye veya biraz daha geriye kalması gerekirken, sağdan sola soldan sağa geçişleri öğretmemişlerdi bize. Yazılanlar çizilenler boşunaymış meğer. Sol görüşlüysen, zaman içinde biraz daha sola kayarsın veya biraz daha geriye kalırsın. Sağ görüşlüysen de öyle. Ya biraz daha ileriye ya biraz daha geriye kalırsın. Ama olduğun yerden tamamen ayrı bir çizgiye nasıl geçilir, gerçekten bunları öğretmemişlerdi bizlere.

Aşureyi severim güzel tatlıdır. İçinde her şey bulunur, sağlıklıdır, besleyicidir. Ama tatlı aşureyi değil de, günümüzün siyasi aşuresini gerçekten beğenmedim. Vatana millete hayırlı olsun ne diyelim.

 
Toplam blog
: 135
: 1226
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Üyesi. Spor Sosyolojisi, Popüler Kültü..