Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '13

 
Kategori
Aile
 

Siz “Özel izninizi” Ne zaman kullanmak istersiniz ?

Siz “Özel izninizi” Ne zaman kullanmak istersiniz ?
 

Lütfen... Lütfen... Lütfen...


Hani bazen, çocuklar için koyduğunuz bir kurala pişman olursunuz ama artık geri dönüşünüz kalmamıştır. Söz ağızdan çıkmıştır bir kere! Çocuklara da haksızlık olmuştur aslında. Pişmanlıkla çaresizlik arasında gidip gelirsiniz. Kuralları esnetseniz olmaz, esnetmezseniz bir anlık sinirin sonuçları da acımasızca olacaktır...

Belki de kural eskimiştir. Ya da evinizin temel kuralıdır ama bir seferlik esnemeniz şarttır... Günlerden bir gün koyduğum temel bir kural döndü dolaştı, ayağıma dolandı! Ve o akşam “ÖZEL İZİN” tanımı ailemizin sözlüğü içine giriverdi.

Selim seyretmeye başladığı bir filmi bitirmek istiyordu. Ama uyku saati de gelmişti. Filmi seyretmeye başlamadan önce onu bu konuda da uyarmıştım : “uyku saatin geldiğinde film bitmemiş olacak. Devamını yarın seyredebilirsin” demiştim. Ama o uyumak yerine haklı olarak filmi bitirmek istiyordu. İnatlaşmıyordu ama yüzünden, bakışlarından bunu ne kadar çok istediği belliydi. Bir an için kendimi onun yerine koydum. Filmi bitirmeden ben de yatmak istemezdim...

Aklıma bir sene kadar önce psikolog bir arkadaşımın verdiği bir tavsiye geldi aklıma. O sırada Selim’le süt savaşlarımız devam ediyordu. O içmem diyor, ben içeceksin diyordum. Cebren ve hile ile tüm raundları kazanıp sütünü içiriyordum ama hayat da böyle geçmezdi. Kendi kendimi yiyip bitiriyordum. Selim’i yıpratmam da cabası! Arkadaşım “inatlaşma” dedi. Bu boğuşmaları gelecekte karşılaşacağın daha önemli konulara bırak... Bu akşam süt içmek istemezse, o istediği için sadece bu akşamlık içmeyebileceğini söyle. Ama bunun sadece bu akşam için olduğunu çok iyi anlat. Onun bunu anladığından emin ol.

O akşam Selim sütünü içmedi. Ertesi akşam ise o inatçı çocuk yok oluvermişti. Yok artık dediğinizi duyar gibiyim. Gerçekten de benim için de “yok artıklık” bir durumdu. Ama dediğini yaptırmak için savaş veren bir çocuğa, neden her zaman istediğini yapamayacağını anlatmak ve bir seferlik onun istediğini kabul etmek tek çözümmüş meğersem... Sonuçta onun bir birey olduğunu kabul ettiğinizi gösteriyorsunuz.

Selim gözlerini gözlerime dikmiş, filmi sonuna kadar seyredip seyredemeyeceğini merak ediyordu. Benim de aklımdan yaşadığımız süt savaşları geçerken bir anda ışık çakıverdi. Sanırım köşeye sıkışınca yaratıcı olabiliyorsunuz... Tamam dedim Selim’e. ÖZEL İZİN’le bugün uyku saati geldiğin halde filmi sonuna kadar seyredebilirsin. Ama bu, çok ÖZEL bir İZİN. Sadece bir seferlik! Başka bir zaman bunu yapamazsın...

Sonra bunu başka bir kural için daha denedim. Sonra başkası. Arada şansını deneyip her şey için özel izin kullanmak istemedi değil ama o şirin bakışlar karşısında dimdik durmayı başardım. Özel izni kullandığı bir şey için tekrar kullanamıyordu. Bir süre sonra özel iznin ne olduğunu o da tam olarak anladı. ÖZEL İZNİ bir kez kullandığı bir şey için tekrar kullanmak istemiyordu artık.

Hala özel izinlerimiz devam ediyor.

Ama yanlış anlaşılmasın. Bunlar gerçekten özel izinler. Yılda bir ya da iki kere, bilemediniz üç kere gelir insanın başına.

Özel izin temel kurallar, bir an sinirle koyulmuş kurallar, sebebi unutulmuş çok eski kurallar yani genelde tüm KURALLAR için işe yarıyor. Hem onlara özgürlük tanıyor hem size. Kuralları esnetmeniz gerektiğinde acil çıkış kapısı gibiler.

Aman her şey için kullanmayın, özel izinleri boşa harcamayın. Değeri nadirliğinde gizli.

TeraziLastikCimnastik,

Özel izinle kuralı bir seferlik esnettik...

www.terazilastikcimnastik.com

 
Toplam blog
: 20
: 863
Kayıt tarihi
: 06.08.12
 
 

En büyük hayalim mimar olmaktı. Ama Mimarlık fakültesi yerine İşletme Mühendisliği’nin yolunu tut..