Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '08

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Siz hiç sokakta yaşadınız mı ?

Siz hiç sokakta yaşadınız mı ?
 

Çöpten bulduklarını yakarak ısınan adam /Ankara


Yaşamadınız elbette, ben de yaşamadım . Nereden ve nasıl bileceğiz ki onların nasıl yaşadıklarını . Kış ve Ankara' nın ayazında sokakta yaşayan insanlar hem de ne kadar çoklar . Mutlaka bir yerde karşınıza çıkmışlardır .
Aklı dengesi yerinde olmayan ne yediği nerede gezdiği ne yaptığı belli olamayan bu insanlar . Sadece gördüğümüzde korkarız kaçarız belki de .Bazen ellerine zorla para tutuşturmaya çalışırız . Bazende isterler ama vermeyiz .
Bu sabah sokağımızın çöp konteynırının başında dolaşan adam takıldı objektifime . Bir kaç kez görmüştüm sokak başında . İnsanlardan yan yan kaçan biriydi .Derdi neydi nasıl bu duruma geldi bilinmez ..
Çöpü eşelemeye başladı çıplak elleriyle . Belki bir dilim ekmek yada atılan bir yemek artığı veya bir meyvamıydı aradığı ? Dakikalarca karıştırdı çöpü . Atık ambalajları biriktirdi bir kenara .Cebinden çıkarttığı çakmağıyla ateşe verdi kağıtları .Etrafında döne döne ısındı Ankara'nın ayazında yada o kadar çok üşümüştü ki ısınmaya çalıştı bir nebzede olsa . Isındıkça buzlu yola oturdu ve keyiflenmişti iyice .
Yanından geçenler bakıyorlar ama hiç bir şey diyemiyorlar dı kesin . Aynen benim gibi . 1 bardak çay ekmek arası bir şeyler götürmeyi düşündüm , zarar verebilir düşüncesiyle çekindim aslında vazgeçtim .
Yanan ateşin içinden bir şey alıp yemeğe başladı . Yanından geçen bayana sordum ne yiyor diye .Ekmek, ateşte kızarttığı ekmeği yiyormuş . Isınması için ateşe atmıştı ekmeği belli .Ama simsiyah olmuştu ekmek .Belkide bir komşumun bayat diyerek çöpe attığı ekmeği yemeğe çalışıyordu ve yedi de . Elindeki poşete koydu artanını , onuda bir daha ki acıktığında yemek üzere .Şimdi ısındı gitti , bir dahakine allah kerim .
Ne yazabilirim ki başka sadece insan donup kalıyor işte . Kimse ,hemde hiç kimse evsiz barksız kalmasın ve allah kimseye akıl noksanlığı vermesin .İnsanın beynini donduğu gün oluyor, benide donduran bu oldu . Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..