Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Sizce bu gerçekler kadınların intikamı mı?

Sizce bu gerçekler kadınların intikamı mı?
 

....


Bilinçaltımın derin dehlizlerinden zamana yolculuk yapıyorum. Beynim, geçmişimin çocukluk zamanlarında dolaşırken, o döneme ait kadınları ve erkekleri hatırlamaya çalışıyor. Aklım, şimdilerde pek duymadığım, o zamanların erkekleri hakkında utanç verici bir söz hatırlatıyor. Sizde hatırlayacaksınız "fordcu" denen bir söz vardı. Ta ki gerçekle yüzleştiğim o anıyı yaşayana kadar, meslek sandığım bu kelime sapık bir erkek türüydü. Malumunuz hemen her toplu taşıma aracında birer ikişer vardı bunlardan.

Unutmadan şu anımı sizlerle paylaşayım. 9 yaşımdaydım. Moda'daki mağazamızdan eve kadar otobüsle ilk gidişim olacaktı. Babamın üstüme titremesine rağmen bana güvenmesi beni çok mutlu etmişti. Bileti nereden alacağımı, hangi kuyruğa gireceğimi bir bir anlattı. Canım benim ya. Baba yüreği, hem beni yetiştiriyor, kendime güvenimi kazanmamı sağlıyor, hem de beni takip ederek koruyordu. Neyse sözün özü babamın uzaktan izlediğinin farkında otobüse bindim. Orta sarılarda yaşlıca bir teyzenin yanına oturdum. Teyzem gülümseyerek "Büyüdün de tek başına eve mi gidiyorsun sen. Aferin sana!" sözleriyle bana gurur vermişti. Derken otobüsümüz tıka basa doldu. İnsanlar izdiham öncesi bir kalabalık içinde adeta üst üste yolculuk yapıyorlardı. Oturduğum yerin tam tepesinde genç ve güzel bir bayan ellerinde poşetlerle oflayıp tıslıyordu. Derken o melek yüzlü yaşlı teyzemim bağırmasıyla irkildim. Genç kızın arkasındaki adamı göstererek "Boynun devrilsin senin terbiyesiz. Sürtünüp duruyorsun kızcağıza utanmıyor musun?" Adam pişkin "Teyze sana ne oluyor. Önüme kendi geçti. Hem ben isteyerek mi sürtünüyorum." Adamın verdiği cevapla pantolonunun önündeki görüntü birbiriyle tezattı. Kıyaslarsak adamın yanında, bereket tanrısı bile halt etmişti. O görüntüyle kimseyi ikna edemeyen pişkin sapığımız, insanların ters bakışlarından sıkılıp, söylenerek arkalara doğru ilerlemişti. :) İşte ben o gün "fordcu" kelimesinin gerçek anlamını öğrendim.

Sadece fordcular mı? Fordcular elle ya da başka türlü sarkıntılık yapan sapıklardı. Hatırlasanıza "yavrum hepsi senin mi?" türünden cinsel açlığını bastırmaya çalışıp sözle sarkıntılık eden sapıklar her an rastlanabilecek tiplerdi. Bide sokakta kadınların peşine takılanlar vardı. En kuytuda yakalar ve ondan hoşlandığını söylerlerdi. Eğer kadın onunla ilgilenmediğini söylerse hiç sorun değil. Her gün aynı saatte eve kadar takip etmeler başlardı. Cesaretini topladığında '' seni seviyorum, ya benimsin ya toprağın'' cinsinden ataerkil sözlerle beğendiği kızın üstünde baskı kurmaya çalışırlardı.

Peki o dönemlere ait kadınların durumları nasıldı? "Mütecaviz" diye bir söz vardı. Elle ya da sözle sarkıntılığa uğramış kadınlara verilen bu isim, çok bilinen ve gündemde olan bir sözdü. Hemen hemen duymayan yok gibidir. Akıllı, namuslu, evlenebilecek tipte kızlar sapıklardan uzak durma becerisine sahip evinde oturan kızlardı. Hatta öyle çarşı pazar çok gezen kadınlar ya da kızlar hafifmeşrep bilinir onlardan çok haz edilmezdi. Eğer evin erkeklerinden birisi duyarsa bacakları kırılma tehlikesiyle karşı karşıyaydı.

Peki şimdi ne değişti? Kadın örgütleri, kadın hakları derken kadınlar, hem kendilerini, hem de toplum içinde statülerini değiştirdiler. İtiraf etmeliyim ki kendi eğitim süreçlerinde erkekleri de eğittiler. Bahsettiğim sapık erkek türlerinin çok azıldığını rahatlıkla görebildiğimiz şu dönemlerde, kadınların emekleri, azımsanamayacak kadar fazladır. Bir erkek olarak hemcinslerimin adına kadınlara hakkını verip, durumu tüm çıplaklığıyla özetlemek istedim. İstedim de şu sıra sapıklık el değişiyor. Bu konu hakkında ne diyorsunuz? Baksanıza etrafınıza tek başına tatile çıkıp yanında bir adamla dönen birçok kadın var. Çoğu o adamla evlenmeyi düşünmüyor. Şimdilerde o adamlar için bazı kadınların söylediği bir söz var "kapaklamak". Bu arada daha da kötü bir durum tatile gitmek için parası olmayan bazı kadınlar, zengin erkek bularak tatil yapıyorlar. Bu tatili finanse etme becerisi için kullanılan söz "yolmak". Sizce de çok çirkin değil mi? Etrafımızda sürekli duyduğumuz filmlere konu olan kadın tacizleri hatta tecavüzlerinin çoğaldığını hepimiz biliyoruz. E artık 16 yaşında bir kız çocuğunun hem de Karadeniz bölgesinde bir erkek çocuğuna tecavüz ederek tutuklandığı bir Türkiye yaşıyoruz. Ne dersiniz ? Sizce bu gerçekler kadınların intikamı mı?

Gökhan ÇELİK

 
Toplam blog
: 8
: 603
Kayıt tarihi
: 04.06.08
 
 

   1974 yılında İstanbul, Üsküdarda doğmuşum. Kadıköylü oluşum damarlarımdaki sarı lacivert kanın..