Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '06

 
Kategori
Haber
 

Size göre suçlu kim?

Size göre suçlu kim?
 

Bugün bir gazete haberi okuyorum. '5 yaşındaki kuzeni ile birlikte bakkaldan sakız almaya giden 3,5 yaşındaki çocuk, karşıya geçerken bir otomobilin altında kalarak can verdi.' Haberin kalanını okumaya gerek duymuyorum. Bir anne olarak üzülüyorum. Daha sonra üzüntüm kızgınlığa dönüşüyor. 3,5 yaşında bir çocuk 5 yaşındaki kuzeniyle birlikte bakkala gönderiliyor. Çocuğa araba çarpıyor ve çocuk ölüyor. Burada suçlu arayacak olursak sizce suçlu kim? Çocuğu ezen sürücü mü? Arabayı görmeyen çocuk mu? Yoksa... Yoksa bu çocukları bakkala gönderen anne ve baba mı?

Çocukların bilinç kazanması ancak ilkokul çağında başlıyor. 3,5 yaşında bir çocukta, 5 yaşında bir çocukta bakkala gidecek kadar bir bilinç oluşması beklenebilir mi? Bu çağlarda anne babanın çocukları gözünün önünden ayırmaması gerekir. Bu çocukların başına başka bir olay da gelebilirdi. Kaçırılabilir ya da saldırıya uğrayabilirlerdi.

Yanlışlarımız bu olayla da bitmiyor. Gazete haberlerini anımsıyorum.

'Çocuklarını eve kilitleyip komşuya gitti. Evde yangın çıktı. Çocuklar yangında can verdi.'

'Çocukları uyurken işe gitti. Evde yangın çıktı. Çocuklar kurtarılamadı.'

'1,5 yaşındaki Ali sokakta oynarken araba altında can verdi.'

Nasıl bir ülkede yaşıyoruz? Nasıl anne babayız? Nasıl çocuk büyütüyoruz? Neden çocuk yapıyoruz? Bu soruları defalarca kendimize sormalıyız.

Ne yazık ki çoğalmanın teşvik edildiği bir ülkede yaşıyoruz. Çok çocuk yap, Allah rızkını verir. Saldım çayıra, mevlam kayıra.

Çocuklarımız sokakta büyüyor. Bazıları eziliyor. Bazıları sokak çocuğu olarak yaşamına devam ediyor. Kalan sağlar bizimdir felsefesi devam ediyor.

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..