Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '21

 
Kategori
Kitap
 

SÖKE' DE İZ BIRAKANLAR"

“ SÖKE ‘ DE İZ BIRAKANLAR” İÇİN 

             NELER YAZDILAR? 

                                              

 

1985 yılında Şanlıurfa / Akçakale Yatılı Bölge Okulu Müdürü ve Türkçe öğretmeni iken Söke’ye geldim. Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde şube müdürü olarak göreve başladım. İlçe Milli Eğitim müdürümüz Sayın Musa Avcı,   O. Hasan Bıldırki ve Yaşar Çağbayır ile birlikte güzel günlerimiz oldu. Yaklaşık 9 yıl birlikte görev yaptık. Yabancı bir yerden geldiğim için bu arkadaşlarımdan hiç bir sıkıntı görmedim. Söke M.E. Camiasında çalışan okul müdürleri olsun saygıdeğer öğretmenlerimiz olsun hiçbirinden her hangi bir sıkıntı görmedim. Bu arada bazı kayıplarımız oldu, vefat eden meslektaşlarımız da oldu. Onları da rahmetle anıyorum.

Görevimiz nedeniyle de üç şube müdürü olarak sanatımıza ve kültürümüze bir hayli değer verdik, Söke’nin adını Anadolu’ya birlikte taşıdık…

Ben bu arada   “ SÖKE’DE İZ BIRAKANLARI” yazdım. Bu yaklaşık 20 yıllık bir çalışmanın ürünüdür. Bu kapsamda  Önsöz’de   detaylı  olarak anlatmışım. Bu kitap 2017 yılında gün ışığına çıktı. Ön sözde yazdığım gibi ben iddialı veya dört dörtlük bir kitap hazırladığımı söylemek istemiyorum. Ben dışardan gelmiştim,  belki bir yerde Söke’nin yabancısı idim. Söke’de yaşadım, Söke’nin tüm insanlarından yakınlık gördüm. En güzel şiirimi Söke için yazdım.” SÖKE OVASI”  baştanbaşa bir destandır. Fıratların bir armağanı olan Söke Hacı Halilpaşa Kütüphanesi için yazdığım şiir ise başlı başına bir kültür yumağıdır. Ankara, Adana, İstanbul, İzmir, Aydın, Kütahya, Manisa, Eskişehir, Kırşehir, Sivas, Elazığ’dan Van’a kadar birçok yayın organlarında Antoloji ve Seçkilerde övgüyle yer aldı.

Söke dışında katıldığım toplantılarda ve sempozyumlarda çoğu zaman bu şiiri heyecanla okudum. Söke için yüzlerce yazı yazdım. Ayrıca kaleme aldığım kitaplar oldu.  Sadece Söke için yazdıklarından:  Sökeli Şairler Antolojisi (1990), Sökeli Şairler ve Yazarlar-Güldeste (1998),Sökeli Bir Güzel Adam Av. Ahmet Güçsav (2001), Aydınlı Öykü Yazarı Mahmut Özay ( 2004),  Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz (3.Baskı – 2013) ve şimdi sözünü ettiğim

“SÖKE’DE İZ BIRKANLAR” ( Araştırma, İnceleme, Biyografi / 2017) adlı kitaplarımdan Söke için yazdıklarımdan birkaçıdır… Söke’nin sanat, edebiyat ve kültürü için Beşparmak, Sarızeybek dergileri ve Söke Şairler ve Yazarlar Derneğinin kurucuları arasında yer aldım. Amacımız Söke’nin kültürünü dünden bugüne Anadolu’ ya taşımaktı.

Ben kendimi Sökeli olarak biliyorum ve gittiğim yerlerde “SÖKE OVASI “ başlıklı destani şiirimle tanıtmaya Söke’yi tanıtmaya çalışıyorum. Söke’yi seviyorum. Söke halkını seviyorum, çünkü onların ekmeğini yedim, sularını içtim. Burada rahat ve özgür olarak yaşıyorum. Bundan da gurur duyuyorum.  Vefa diye bir şey vardır. Vefa, sadece İstanbul’a bir yerin adı değildir. Ben bu amaçla bu kitapları yazdım. Takdiri Sayın Söke halkına bırakıyorum. “ Söke’de İz Bırakanlar“ kitabıma gelince elbette eksiklerim olmuştur,  Kısmet olursa bunları gelecekte 2. Baskı da telafi edeceğim.

Geçenlerde değerli meslektaşım Eğitimci yazar Ensar Turgut Tekin Söke’nin Biyografileri konusunda bir yazı yazmıştı.)   13 Aralık 2021- Söke Ekspres ) Söke Benden de bahsetmişti. Sayın Ensar Turgut Tekin’e teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca bu kitabıma maddi ve manevi açıdan yardımcı olanlara da teşekkürler ediyorum.  Sözü fazla uzatmadan şimdi  “Söke’de İz Bırakanlar”  hakkında basında yer alan yazarların sözlerine biraz yer vermek istiyorum. Onlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. 

İlk sözü Fethiye’ den araştırmacı şair ve yazar Ünal Şöhret Dirlik‘ e bırakıyorum:

 

….Bu kitap, dürülüp özel çantasına konur ve zamanı gelindiğinde besmele ile açılır, sonra dolaptaki Kur’an-ın  altına konur. Maşallah Hocam Abdülkadir Güler’e. Tebriklerimle gözlerinden öperim. 

    Ünal Şöhret DİRLİK / Milliyet Blog 11 Temmuz 2017

                              ***    ***      ***

….Abdülkadir Güler, yazmak var olmaktır, ama zor iştir. Hazırlamış olduğunuz Söke’de İz Bırakanlar “ adlı kitabınız gelecek kuşaklar için yararlı bir kaynak olacağına inanıyorum. Sizleri gönülden kutlar, başarılarının devamı dilerim.

Eğitimci yazar Hüseyin BAŞDOĞAN / Milliyet Blog 11 Temmuz 2017 

                              ****    ***    ***

…..Hayırlı olsun Söke dostu arkadaşım. Tebriklerimi sunarım. Bu kitaba beni de aldığınız için ayrıca teşekkürler ediyorum.  Halil GÜVEN,  Milliyet Blog 11 Temmuz 2017

                             ***       ***  ***

….Sayın Hocam Abdülkadir Güler,  Söke’de  İz Bırakanlar” için  sizi  kutluyorum. Geçmişten bugünlere Söke topraklarında yaşayanları ve hizmet edenleri bir kitapta toplamanıza sevindim. Yüreğinize sağlık. Bu eseriniz Söke için önemli bir hizmettir. Bu hizmetinizden dolayı sizleri tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.

Abdurrahman BALCILAR, Milliyet Blog, 11 Temmuz 2017 

                                  ***   ***    ***

….Değerli dostum, araştırmacı yazar ve emekli eğitimci Abdülkadir Güler, üç dört ay önce yayınlanan son kitabı hakkında yazı yazamadığım için oldukça huzursuzum. Bu benim değil, yaşadığım rahatsızlıktan. Yazmaktan, okumaktan çekinir hale geldim. Geç kalan özellikle övgüyle başlayacağım, “Söke’de İz Bırakanlar” hakkındaki yazıyla başladım.  Güler’in kitabı Söke’miz için “ANDAÇ”  gibi geldi bana. İlçemizin eski ve yeni yüzlerini görmek ve bazı işleri, hizmetleri ve bağışları yapanları bu şehirde yaşayan biri olarak beni mutlu etti.  Abdülkadir Güler, Söke’ye geldiği günden bu yana daha önceleri yazdığı kitaplar benim kitaplığımda on, on bir, kendi kitaplığında kaç eserinin bulunduğunu kendisinin bildiği Abdülkadir Güler, Velüt “ YAPICI” bir yazar ve eğitimcidir.  Eserin çeşitli sayfalarında benim ve arkadaşlarımın isimlerini yazması Söke’ye en büyük hizmetimiz olan Ticaret Odası’na geniş yer vermesi beni derecesiz mutlu etmiştir.

1-Ecz. Halil ÖZŞARLAK /   Söke Ekspres 21 Kasım 2017

2-  Söke’de İz Bırakanlar ve Abdülkadir Güler, Akpınar dergisi,  Sayı: 78, Kasım –Aralık 2018- Niğde

                                         ***    ***    ***

  Geçtiğimiz günlerde Aydın’ımızın değerli eğitimci, araştırmacı, yazar ve şairlerden Abdülkadir Güler Bey’in “ Söke’de İz Bırakanlar” adlı kitabı elime geçti. Mart 2017’de ilk baskısı yapılmış olan bu araştırma, incelmeme, biyografi tarzındaki eseri inceleyince o kadar etkilendim ki, bir yorum yazısı yazarak tanıtmak ve takdirlerimi iletmek istedim. Öncelikle Sökelileri canı gönülden tebrik ederek başlamak istiyorum. Hem Abdülkadir Hocamız gibi başarılı ve üretken bir yazarı bağırlarına bastıkları ve onun bu eseri hazırlama süresinde destekledikleri için tebriklerimi sunmak istiyorum. Abdülkadir Güler, bu eserinde Söke’ den yetişmiş generalleri ve önemli bilim adamlarını anlatıyor. Söke’de büyümüş “Halkın Unutulmaz Valisi” Recep Yazıcıoğlu ve onun büyük izler bırakarak uzun yıllar Söke’de görev yapmış babası Koca Müftü Mustafa Yazıcıoğlu parlayan yıldızlar gibi hemen göze çarpıyor. Onlarla ilgili   satırları okumak heyecan vericiydi.

 

    (….) Bu kitabı inceleyip Sökelilerin enerjisinden, başarılarından, kültürel hayatının zenginliğinden, iş hayatının canlılığından ve kitapta sözü edilen Söke’nin yetiştirdiği evlatlarından etkilenmemek mümkün değildir. Söke Kültürüne Ayna Tutanlardan ( 6. Bölümde)  büyük iş adamı Muharrem Kayhan, ailem büyüğüm olan ve Abdülkadir Bey’in de değerli dostu ve manevi ağabeyi rahmetli Aydın milletvekili Mustafa Kemal Yılmaz, Sökenin medarı iftiharı ülke çapında yazar Samim Kocagöz, yüne büyük öykü ve roman yazarlarımızdan Ferzan Gürel ve Söke’ nin yetiştirdiği birçok şair ve yaza,  ressamın hayat hikâyelerinin ve Söke’ye olan katkılarını okuyoruz.  

     Bumin Kağan OĞUZ  / Milliyet Blog, 23 Eylül 2018

  

                                    ***   ***    ***

    

       YAZAR  ABDÜLKADİR GÜLER

SBÖKE'DEİZBIRAKANLARI KALEME ALDI

 

Emekli öğretmen- yazar Abdülkadir Güler, Söke tarihine kültürüne ışık tutan, gelecekte Söke tarihi ile ilgili önemli kaynakların arasında yer alması beklenilen Söke'de İz Bırakanlar adlı eseri okuyucu ile buluştu.

 Anadolu da yayınlanan birçok kalburüstü dergilerde, gazetelerde çalışmaları yayınlanan, 1970 yılında yayınlanan ‘Dicle Köprüsü’ adlı eserinin ardından Sökeli Şairler ve Şiir Antolojisi, Yabancı Gözüyle Yunus Emre, Hayatı ve Eserleri ile Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz, Elli Yıl Böyle Geçti, Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı adlı eserlerinin bulunduğu onlarca eser ve şiir kitabı bulunan emekli eğitimci Abdül Kadir Güler, bu kez, Söke’nin sosyal, kültürel, ticari ve sanat yaşamında iz bırakanlarını kaleme aldı.

 

Söke’ye Toplu Bakış, Atatürk Söke'de, İdareciler, Ticari Hayat, Hayırseverler, Söke’ye Ayna Tutanlar, Eğitimciler, Öğretmenler, Şairlerimizden Şiirler, Söke'de Basın Yayın Hayatı adlı bölümlerin yer aldığı inceleme, araştırmadan oluşan eser okuyucuları ile buluştu.

Mesleki yaşamının aldığı ödüllerle taçlandıran usta kalem Güler’in ‘Söke de İz Bırakanlar’ adlı eseri büyük ilgi gördü. Güler, "Söke gerek hayırseverleri, gerekse sosyal kültürel çalışmalarda, siyasette önemli hizmetlere imza atmış kişilerle büyük potansiyel. Söke'nin bu yönünü araştırmak zamanımı alsa da keyif aldım. Ancak unutulanlar olmuş. Bu nedenle kitabımın ikinci baskında bunlarda yer vermek istiyorum” dedi. 

      Necati MALDAR / DENGE AJANS)  9 Ağustos 2017

 

                                                      ***    ***    ***

2017 Yılında adı geçen kitabım Aydın’da AGC (Aydın Gazeteciler Cemiyeti  ) tarafından bir ödüle layık görüldü.  Adı geçen    ödülde şunlar yazılıdır:

 

AGC

“Söke’de İz Bırakanlar “ kitabına 2018 Yılı Jüri özel ödülü verildi. Anılan ödülde ( Plakette ) şöyle denildi:

 

Sayın Abdülkadir GÜLER,

 

“Söke’de İz Bırakanlar” adlı kitabınızda, Söke’yi gelecek nesillere buluşturduğunuz için teşekkür eder, çalışmalarınızın devamını dileriz.

 

Semra ŞENER

Aydın Gazeteciler Cemiyeti Başkanı

25 Temmuz 2018

 

                                                                          ***   ***    ***

 

         Sanatımıza ve kültürümüze değer veren tüm yazarlarımıza  sonsuz teşekkürler..

                             Sağ olsunlar, var olsunlar....

 

              NOT: Yazının devamı gelecek sayıda.

 

 

            Ab dülkadir   GÜLER

           29  Aralık 2021- SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..