Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '15

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Söke Ekspres 53 yaşında

Söke Ekspres 53 yaşında
 

Basın bir milletin gören gözü, duyan kulağı ve konuşan dilidir “ derler, önemli haberlerin çoğunu yerel basından öğreniyoruz. Ayrıca Ulusal basında yer alan haberlerin çoğu yerel basın kanalıyla ulaşıyor. Yine ulusal basında yazı yazan, sanat edebiyat dünyasına giren ve orada yazı yazanların çoğu yerel basın vasıtasıyla ulusal basında yer almışlardır. Dergilerde olsun, gazetelerde olsun makale, deneme, öykü, roman, röportaj, şiir, fıkra, tiyatro, tarih gibi alanlarda eser veren yazarlarımızın çoğunun  hayat öyküsünde yerel  basının etkileri vardır.
 
Ben şahsen bugünlere geldiğimde 1962”lerde Diyarbakır’da Erkek İlköğretmen Okulu öğrencisi olduğum günlerde ara, sıra o yıllarda yayımlanan Mücadele gazetesiyle başladı. Mücadele’nin kurucu ve sahipleri Sait Garan ve Yılmaz Beylerdi.  Üç yıl boyunca bu Mücadele gazetesinde yazı yazdım.  Ve ilk parayı da Mücadele’den aldığımı anımsıyorum. Haftada iki üç yazı yayınlanıyordum. Bir gün Yılmaz Ağabey beni çağırdı, bir zarfı bana uzattı. Daha sonra zarfı açınca beş lira olduğunu görünce sevindim. Sonra beni teşvik bağlamında bu parayı verdiğini öğrendim. Bu ödemeler ara, sıra devam etti. ( Yılmaz  Bey’in şu anda soyadını hatırlamıyorum, Allah gani gani rahmet eylesin ). Mücadele’nin diğer sahipleri Sait ve Haydar Garanlara buradan selam gönderiyor, saygılar ve sağlıklı günler diliyorum.  
 
Şunu söylemek istiyorum yerel basında çıkan gazetelerde meraklı gençler de ara sıra yazıyorlar, Onları korumalı ve yazmaya teşvik etmeliyiz. Ara, sıra liseli gençlerin bizim gazetede yazı yazdıklarını görünce beni mutlu ediyor ve de sevindiriyor. Yalnız derslerini de ihmal etmeden yorulmadan yazmaya devam etsinler. Bugün nice yazın, basın ve romancıların, öykücülerin ilk yazılarının yer aldığı yerel basın organlarıdır. Bunu da unutmamak gerekir. Bu açıdan bu alanda yerel basının önemini hiçbir zaman yadsınamayız..
 
Söke Ekspres gazetesi 1962 yılında yayın hayatına girmiş olup, Zeki Yavaş ve Şevki Gemicioğlu ile birlikte çıkarmışlardır. Bir süre Mahbup Kılıç ve Halil Özşarlak Yazı İşleri Müdürlüğünü yapmışlar, Muharrem Bora 1965 yılında Söke Ekspres’i devir almıştır. Daha sonra Yılmaz Kalaycı devir almıştır. Geçmiş yıllarda 4 sayfa iken, bugün 6 sayfalık ofset baskılı bol yazarlı tertemiz bir baskıyla yayınına devam etmektedir. Bugün bu isimlerin bazıları yok aramızda onları da rahmetle anıyorum…
 
Ben Söke Ekspres’te 5 Ocak 2002 yılından bu yana yazıyorum. Bugüne kadar hiç bir yazım geri çevrilmedi. Ben de yazarken gazeteye zarar gelmemesi konusunda dikkatle yazıyorum. İlgilerinden dolayı da burada teşekkür ediyorum. Söke Ekspres’in Kuruluş tarihi 06. 09,1962 yıl 53, bugün elimdeki 11 Şubat 2015 tarihli gazete 15897 sayıya ulaşmıştır. Sahibi Yılmaz Kalaycı, Yazı İşleri Müdürü Kadir Kalaycı’dır. Muhabirleri: İbrahim Özgezici, Yılmaz Salum, Murat Sülünoğlu ve Necati Maldar’dır. Fahri yazarları da: Halil Özşarlak, Cevdet Üzüm, Ali Sarayköylü, Kerim Yalçınkaya, Halil Güven, Abdülkadir Güler, Mustafa Kavruk, O.Hasan Bıldırki, Arif Akçay. Mehmet Çavdar, Zeki Kemiklioğlu ve Tayfun Sivri görünüyor. Söke Ekspres Albayrak caddesinde Cumhuriyet Matbaasında basılmaktadır. Bir yerel gazeteyi yarım asırdır çıkarmak, yaşatmak elbette kolay değildir. Bu büyük bir başarıdır.
 
Söke Ekspres'i yaşatan ve bugünlere  başarıyla getiren  sevgili  Yılmaz Kalaycı’yı  tebrik ediyorum. Gazetemizin başarı dolu 53.yayın yılını candan kutluyor, çalışanlarına, yazarlarına, okuyucularına sağlıklı günler ve daha nice başarı dolu yıllara erişmesini diliyorum...Sağlıkla  kalınız   efendim...
 
-------------------------------------------------------------------------------------
 
NOT: Söke’mizin tanınmış köklü ailelerinden Mahir KARAKAŞ Ağabeyi kaybettik. Başta Sayın KARAKAŞ ailesi olmak üzere, tüm sevenlerine başsağlı ve Mahir KARAKAŞ’a Allah’tan rahmetler diliyorum. Mekânı cennet olsun diyorum. A.GÜLER
 
 
 
Abdülkadir GÜLER
 
13 Şubat 2015- SÖKE 
 
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..