Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '15

 
Kategori
Kitap
 

Sökeli şair Tülay Sarayköylü'den iki kitap

Sökeli şair Tülay Sarayköylü'den iki kitap
 

Tülay Sarayköylü'nün sonikie kitabı: 

1-Kitap: Sana bir kalp bıraktım (şiirler),

Söke Cumhuriyet matbaası 2015

2. Kitap: Gecenin Bütün Saatleri (şiirler),

Söke Cumhuriyet matbaası 2015

Şair Tülay Sarayköylü Sökeli kadın Şairlerimizdendir. Aynı zamanda Sökeli Şairler ve Yazarlar Derneği’nin de başkanı ve Aydın Gazeteciler Cemiyeti Söke Şubesi başkan yardımcısıdır. Söke doğumlu olan T.Sarayköylü eğitimci, yazar Ali Sarayköylü’nün de eşidir. Eşinin öğretmenlik mesleği dolayısıyla Anadolu’yu gezmiş ve bir sürede yurtdışında Almanya’da yaşamıştır. Söke’de Sarızeybek Sanat ve Kültür Dergisini çıkarıp, Sökeli şair ve yazarlarımızın seslerini, ürünlerini Anadolu’nun en uzak kentlerine ulaştırıyor. T.Sarayköylünün daha önce “Umutların Ötesi” romanı ve  “Önce Aşk Vardı” ( şiirler)  adını taşıyan iki kitabı daha vardır.

Her iki kitap toplam 280 sayfadan ibarettir. Tertemiz bir baskıları vardır, dizgisi Ozan Sarayköylü tarafından hazırlanmıştır. Bu her iki kitapta aşağı, yukarı 300’e yakın şiiri alıyor. Sarayköylü  “Sana bir Kalp Bıraktım” kitabının önsözünde şiirleri için şunları yazıyor:  Yoğun duyguların kalemden dökülüşüdür; damla damla dizeler üzerine. Anıların kalp kapısını aralamasıdır. Hayallerin sözlerle dansıdır. Gecenin bir saati suskun dizelerin özgürlüğüdür uykusuz gözlerde…Unutulan sevdaların küllerinden doğmasıdır sessizce.”Tülay Sarayköylü belki de şiiri böyle tanımlıyor. Zaten her şairin kendine özgü bir tanımı vardır şiirin..

“Kavuşuruz Günün Birinde” başlıklı şiirinde:

Bir seni severim, bir de sevmeni

Gecelere taşırım bitmez özlemi

Şiirlerle süslerim aşkın resmini

Kavuşuruz belli olmaz günün birinde( s:13)

Sarayköylü şiirlerini yazarken kimi zaman serbest ve kimi zaman da dörtlükler halinde yazıyor. Şiirlerinde uyak( kafiye)  ve hece ölçüsü kaygısı yoktur. İçinden geldiği gibi şiir kozasını örüyor. Bir başka dizelerinde aşkın tılsımlı oylumunda şunları ifade ediyor: “Apansız Kapında Buldum Kendimi“ şiirinde ne denli manalı şiirler okuyoruz eserinde:

İçimde tutkunu silmedi zaman

Apansız kapında buldum kendimi

Kalbimde hevesle sabahı ettim

Getirdiğim çiçekler soldu elimde. ( s: 20)

Tülay Sarayköylü şiirlerinde günümüzde kullanılan yaşayan Türkçe'yi kullanıyor. Şiirlerinde yabancı sözcükler, ağdalı kemleler, uyduruk anlaşılmayan sözleri bulamazsınız. Türkçesi yalın, sade ve akıcıdır. Şiirlerinde kullandığı sözcükler yüzlerini tırmalamaz, sizleri rahatsız etmez ve midenizi bulandırmaz. Dizelerinde yakası henüz kirlenmemiş sözcükler bulursunuz. Sarayköylü şiirlerinde aşkı, sevdayı, sıla ile gurbeti, doğayı ve bu doğada yaşayan insanların acılarını, sevgilerini ve özlemini işliyor…

1.kitap:  Şiir kitabında en çok ilgimi çeken birkaç şiir adını veriyorum: Kavuşuruz Günü Birinde (13),   Baharda Demiştin Bir Hazan Geçti (14), Allah’ımdan Vuslat dilerim(16), Anlamını Yitirdi Sabah Güneşi (19),  Ardından Kalacak Sevinin Sevmeyenin (22), Bir Ömür Yetmez Seni Sevmeye  (31),   Bu vefasızlık Nedir (47),    Çal Kapımı Çekinme (54),Söke Yeni Bir Güne Uyanıyor(  137) Söke’mizi anlatan  bir güzel şiir.

 2.kitap: ” Gecenin Bütün Saatleri “ adını taşıyan şiir kitabında yer alan altını çizdiğim bazıları da şunlardır: “ Gecenin Bütün Saatleri (5), Sarış Bayrağı Senin Olsun ( 23),Bayramı Unuttum Gün Senin Olsun (26), Canım Kardeşim Nuray (57), Dost Bildiklerim (51) Eylül Akşamlarının Hüznü Çökmüş Gözlere (64),Geçmişin Hatırına (68), Huzuru Haram Ettin ( 78), Sahipsiz Kaldı Mevsimlerin(106),Sen Adımı Sildin Mİ ?(108) ve Sen Yaz Mevsiminde Yağmur Gibisin (114),  gibi şiirlerini severek okudum, beğendim ve işaretledim.

Sözü fazla uzatmak istemiyorum. Tülay Sarayköylü, şiirimizi ve kültürümüzü seviyor. İçinde yaşadığı toplumun sosyal, toplumsal görüş ve düşüncelerine, manevi değerlerine de saygılıdır. Bir anne sevgiyle toplumumuzun değerlerine saygılıdır. Kendine özgü duygusal bir şairdir. Gelecek Sökeli kadın şairlerimizin adıyla bir antoloji hazırlandığında, Tülay Sarayköylü’nün de böyle bir seçkide yer alacağını umuyorum. Bu yeni şiir yapıtlarından dolayı içtenlikle tebrik ediyor, daha nice eserlere imza atmasını gönülden diliyorum. Sözlerimi Sarayköylü’ nün bir şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum:

SENİN İÇİN

Sen dünyalar güzeli

Gönlümün sultanı

Nerde şimdi

Beraber içtiğimiz su

Aynı yastığa baş koyduğumuz an

İklimlerimize karlar mı düştü

Mumla arıyorum dünleri

Salkım saçak söğütlü bahçeleri

Hele beş çayının keyfi

Bir de unutmadan köy ekmekli peyniri

Damağımda kaldı nefis lezzeti

Korkma unutmadım geçmişi

Bozulmadı şarkımızın ahengi

Varlığınla olmasan da yanımda

Ben sensiz de bildim sevmeyi

Bir gün gidersem buralardan uzaklara

Göç mevsimindeyse nefesim

Bil ki söylediğim tüm şarkılar senin için

 

Tülay SARAYKÖYLÜ /  Sana Bir Kalp Bıraktım / Şiirler (s:122)  Kasım 2015   

 Meraklısı İçin: Söke Şairler ve yazarlar Derneği (  0539) 667.08.66

 

Abdülkadirr  GÜLER 

26 Aralık 2015-  SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..