Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '14

 
Kategori
Güncel
 

Soma maden kömürüne mahkum edilmemeli!

Soma maden kömürüne mahkum edilmemeli!
 

Soma faciasının olduğu günlerde bir tek blog yazmadım.

İçimden gelmedi.

Yazıp da  ne olacaktı ?

Olan olmuş, ölen ölmüş , insanlar perişandı.

Zaten bütün ülke Soma'yı  düşünüyor,herkes göya yardıma koşuyordu.

Aradan günler geçti. Herkes köşesine çekildi. Ne medyada,ne blogta çıt yoktu.

İşçiler perişanmış,maaşlarını alamıyormuş,denetim yokmuş kime ne?

Biz meftayı gömdük,üstüne de toprak attık,görevimizi yaptık.

Bundan sonrası Allah'a kalmış.

Biz ölüye toprak attık ya, işte bütün vazifemizi yaptık. (Laf aramızda bir ölünün üstüne toprak atmak işini de bir türlü anlayamamışımdır.)

Soma da ise durum aynı değil. Yüzlerce somalı işçi ve somalı maden işçisi aileleri şimdi daha büyük bir dert içindeler.

En yakın örnek işçilerin maaşları ödenmiyor,Neyseki Devlet araya girdi ve maaşlar ödenecek.Öyle söylendi.

Ocakların durumu çok kötü.İşçilere ihbar çıkartılmış işe başlamaları için. Yoksa işlerine son verilecekmiş.

İşçiler ocaklara mahkum durumdalar. Kaderleri bu.

Bu kader değiştirilemez mi?

Soma'daki halkın özellikle işçi ailelerin yaşadıkları evleri hepimiz gördük. Sıvasız, boyasız,köhne,gece kondu tipi evler.Ne banyoları banyo,ne odaları oda. 

Hele İlçe'nin sokaklarının durumu içler acısı. TV gördüğüm kadarı ile.

Soma Kaymakamı acaba ne yapar? Veya ne yaptı? Bilmek isterim.

Manisa Valisi bir kere Soma'yı gezip gördü mü? Denetledi mi?

Devlet erkanının neler yaptığı Gazetelerde yer alsın.Öğrenelim istiyorum.

KAYMAKAM'IN VEYA VALİ BEYİN YERİNDE OLSAM DEĞİL TÜRKİYE'Yİ BÜTÜN DÜNYAYI AYAĞA KALDIRIRDIM.

Bütün sanayicilere başvuru yapar, SOMA'ya yatırıma çağırırdım.

Başvuru yaptıklarımın adlarını tüm gazetelerde yayınlar, olumlu ve olumsuz cevap verenleri Kamuoyuna açıklardım.

Dünya Bankasını ve Dünya finans kuruluşlarını sanayi projeleri yapmaları için Soma'ya davet ederdim.

Tüm vakıfları, Belediye Başkanlarını devreye sokmak için mücadele eder,Kanuni mevzuat yaptıklarıma uygunmuş değilmiş hiç aldırmazdım. Bir Vali'nin veya bir Kaymakam'ın neler yapabileceğini tüm dünyaya gösterirdim.

İş yapardım iş.

Maden ocakları başında nutuk atmak, ağlamak,sağ kalanlara sabır dilemek derde deva olmaz bu gibi milli dramatik olaylarda. 

Netice çok önemlidir.Sorun çözmek önemlidir. Kanamayı durdurmak çok önemlidir.

Tekrar etmek istiyorum.

Somaya YATIRIM yapalım, Somayı fabrika bölgesi yapalım. Yeni konut inşaatları ile Soma'yı yaşanacak bir kent haline getirelim.

Hükümetimiz çok büyük işler yapıyor.

Üçüncü Köprü,Kanal İstanbul gibi.

Soma'yı yeniden yaratmak,Soma halkını maden ocaklarına  mahkum olmaktan kurtarmak Hümetimiz için çok fazla bir şey ifade etmez, maliyet getirmez.

Hiç olmazsa Soma'yı kurtaralım bu eziyetten şimdilik.

Sonra Allah kerim.

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..